Gå til innhold

Venninne som benekter fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som har bodd i India (kjenner veldig mange faktisk, India er tydeligvis en greie) og som har mye rart for seg. Det som er så merkelig er at hun benekter at det finnes fattigdom der, for det så ikke hun da hun bodde der "Jeg så bare luksusbutikker". Hun benekter også at de har dårlig kvinnesyn/menneskesyn der og at det er et problem med mye voldtekter, for hun ble jo aldri voldtatt. Hvordan takler man sånne folk? Jeg blir skikkelig hissig av å diskutere med henne for hun benekter fakta.

Viser jeg fram artikler som beskriver alt det jævlige som skjer i India så sier hun bare at det er fake news. Rene Donald Trump :murvegg:

Anonymkode: ab2e5...73f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare google rape in india og vis hun at hvert niende minutt blir en kvinne i india voldtatt. Og economy india.
Ellers så er det ikke noe vits å sløse bort tid og krefter på å diskutere med så close minded folk. Provoserende ja, men hun får bare være dum om det er det hun velger.

Anonymkode: 386f8...80b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I India kan ikke enslige kvinner vise seg ute etter mørket.  Gjør hun det ber hun om å bli voldtatt.  Fattigdom i India er et stort problem.  Kastesystemet er også jævlige greier i tilleg til at jenteforstre blir notorisk aborrtert eller drept ved fødsel fordi jenter er svindyre mht. medgift ved giftemål.  Venninna di er tjukk i huet!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare google rape in india og vis hun at hvert niende minutt blir en kvinne i india voldtatt. Og economy india.
Ellers så er det ikke noe vits å sløse bort tid og krefter på å diskutere med så close minded folk. Provoserende ja, men hun får bare være dum om det er det hun velger.

Anonymkode: 386f8...80b

Er det jeg har gjort! Men uansett hvilken artikkel jeg viser henne så sier hun bare fake news og kaller meg rasist :roll: Jeg kjenner flere fra India + mange norske folk som bor eller har bodd der, de sier alle at det er et tøft samfunn og man får ikke mye respekt som kvinne. 

Den forferdelige saken om kjæresteparet i India som ble overfalt og jenta ble voldtatt for noen år siden på en buss f.eks, venninna mi mener at den saken er fake news og media skrev bare om det for tull + at India ønsker mer turister, så de lanserer tøyseartikler for å få flere besøkende. Denne venninna mi er nesten 40 år! Og jeg blir så oppgitt.. 

Anonymkode: ab2e5...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å diskutere med mennesker som oppfører seg som en mur?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å droppe å diskutere med henne. Er mange mennesker det ikke går an å diskutere med og som oppriktig mener "det jeg har opplevd = sannheten".

Anonymkode: 33451...6a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting du kan gjøre med det. Gjør heller deg selv en tjeneste og slutt å diskutere med henne, det øker bare frustrasjonen din. 

Anonymkode: c62a0...7ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fluffe skrev:

Hvorfor gidder du å diskutere med mennesker som oppfører seg som en mur?

Er ofte hun som begynner, også blir hun så utrolig aggressiv. Og kaller MEG rasist, fordi jeg kommer med fakta. Nå skal hun flytte dit igjen og sier hun gleder seg til å ligge med indiske menn, for de behandler visst damer med så mye mer respekt enn her i Norge... mhm... 

Nytter ikke si noe til henne nei. Ufattelig slitsomt med sånne folk. 

Anonymkode: ab2e5...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen bekjente som mener India er paradis på jord, fordi livet lekte da de lå på en strand i Goa og røyka hasj.

Kvinnesynet, klassesystemet, fattigdommen etc. er bare det at vi i Vesten ikke helt forstår kulturen. Mener de. Og vi har jo voldtekt og fattigdom i Europa også, så er egentlig ting så mye bedre her? Mener de.

Jeg bare noterer meg bak øret at de er én syretripp unna å bli totalt tilbakestående og lar det være med det.

 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar du opp disse temaene, TS? Får en anelse av at du er noe konfronterende og aggressiv når du tar opp hvor fælt og grusomt det er i India, og da vil de fleste sette seg på bvakbeina og gå i forsvarsmodus

Om hun forteller om en positiv opplevelse i India, og du sier "bare dumt at det er så mye voldtekter og fattigdom der, er helt for jævlig land". Så forstår jeg godt at de fleste ville syntes det var kjipt at du tråkket på de gode opplevelsene de hadde hatt der ved å fokusere på det negative

Anonymkode: 4ccf4...7a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar du opp disse temaene, TS? Får en anelse av at du er noe konfronterende og aggressiv når du tar opp hvor fælt og grusomt det er i India, og da vil de fleste sette seg på bvakbeina og gå i forsvarsmodus

Om hun forteller om en positiv opplevelse i India, og du sier "bare dumt at det er så mye voldtekter og fattigdom der, er helt for jævlig land". Så forstår jeg godt at de fleste ville syntes det var kjipt at du tråkket på de gode opplevelsene de hadde hatt der ved å fokusere på det negative

Anonymkode: 4ccf4...7a5

Les hva jeg skrev lenger opp, er hun som begynner å ta opp dette, og spesielt nå siden hun skal flytte. 

Kjenner flere nordmenn som har bosatt seg i Goa og selv om det er ganske laidback der så sier de det skjer mye dritt, og folk gjør fra seg i gatene etc. Jeg hadde ikke klart å bo et sted der det var så mye fattigdom. Men venninna mi påstår at 90% av alle indere er rik middelklasse, for det er bare sånne folk hun møtte. Jeg prøver også å endre tema til noe mindre kontroversielt, men siden hun skal flytte snart så snakker hun mye om India. 

Anonymkode: ab2e5...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du venn med henne?

Anonymkode: 443a7...23a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med venninnen din. Du burde heller ha et mer postitivt perspektiv på ting enn å grave deg ned i konspiratoriske oppslag som skal forferdeliggjøre verden.

Tror venninnen din hadde merket det på kroppen når hun er der dersom det var fattigdom der. Ja, noen er nok fattige eller har ikke like mye, men sånn er det da vitterlig i alle land. Selv i Norge! 

Anonymkode: 3dfa6...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med venninnen din. Du burde heller ha et mer postitivt perspektiv på ting enn å grave deg ned i konspiratoriske oppslag som skal forferdeliggjøre verden.

Tror venninnen din hadde merket det på kroppen når hun er der dersom det var fattigdom der. Ja, noen er nok fattige eller har ikke like mye, men sånn er det da vitterlig i alle land. Selv i Norge! 

Anonymkode: 3dfa6...5ee

Tror ikke du skal gå veldig langt i storbyer i India for å se fattigdom.  Men de som ikke VIL SE det, ser det jo heller ikke.  Venninna er tjukk i huet, ferdig!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget med å skrive på et forum om ei som liksom skal være din venninne? Sikker på at hun er venninne med deg?

Anonymkode: 31330...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt poenget med å skrive på et forum om ei som liksom skal være din venninne? Sikker på at hun er venninne med deg?

Anonymkode: 31330...d03

Jeg skjønner ikke poenget med å skrive det du gjør? Er du KG-politiet? Må jeg forhøre meg med deg før jeg oppretter en tråd på KG?

Anonymkode: ab2e5...73f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke poenget med å skrive det du gjør? Er du KG-politiet? Må jeg forhøre meg med deg før jeg oppretter en tråd på KG?

Anonymkode: ab2e5...73f

Får jeg ikke lov til å ha en mening om det du skriver? Eller er det noe annet som irriterer deg?

Anonymkode: 31330...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med venninnen din. Du burde heller ha et mer postitivt perspektiv på ting enn å grave deg ned i konspiratoriske oppslag som skal forferdeliggjøre verden.

Tror venninnen din hadde merket det på kroppen når hun er der dersom det var fattigdom der. Ja, noen er nok fattige eller har ikke like mye, men sånn er det da vitterlig i alle land. Selv i Norge! 

Anonymkode: 3dfa6...5ee

Finnes det virkelig flere av dere? 

Anonymkode: 2b8c1...0f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være litt irriterende med folk som aldri har vært i et land men likevel uttaler seg skråsikkert om hvordan det er der, og da gjerne bare det negative de har lest i media (for eksempel USA). Jeg tipper at din venninne i sin iver etter å fortelle at bildet er mer nyansert blir litt svart/hvitt den andre veien. Det er tydelig at hun føler seg personlig angrepet. Kan du ikke heller få henne til å fortelle om opplevelsene sine istedet for å gå inn i en diskusjon du aldri kan vinne?

Anonymkode: af9b0...ca8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en sånn jeg og. Gift og har barn med en fyr fra et afrikansk land,et av landene som er mest underutvikla og som jeg selv har vært 2 uker i.

Det finnes IKKE fattigdom der,kvinner der har det SÅ bra osv. Mannen hennes er perfekt (noe han helt sikkert er)og de fleste menn der er sååååå hyggelige....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...