Gå til innhold

Reiser for enslig


havfruen91

Anbefalte innlegg

Heisann! 

 

Forslag til reise mål, tur  eller liknende for kvinner som reiser aleine? 😊 kjenner jeg trenger å komme meg bort litt men har ingen å reise med.. jobber 4 veker på og 4 veker av, har derfor muligheten til å reise litt.. er generelt oppen for forslag, men må være trygt for kvinner... kan legge til at eg er i slutten av 20 åra og både gruppereiser og soloreiser er av interesse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Jeg har vært svært mye alene i Irland og hatt det helt fint. På en pub i Cashel i Tipperary tok en fyr meg på rumpa, og det var ikke gøy, men ellers er det et flott land å reise alene i. Jeg har vært i alle de 32 fylkene i landet, og har vært der maange ganger. 

Ellers er jo Island kjent for å være svært trygt, og jeg bor i Edinburgh og er aldri redd alene på natta. Er også lett å bli kjent med folk her. Bare å dra på pub med live musikk eller noe, eller så er det mange fine gåturer man kan ta. 

Det er ganske mange steder det går helt fint å reise i alene som kvinne. Jeg har vært i mange land i Europa og i Sør-Amerika alene og det er ikke noe problem, men det er selvfølgelig lurt å lese seg opp om landet og vite hvilke områder man bør unngå og hva man bør passe seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Og forresten. Japan! Jeg har ennå ikke vært der, men planlegger å dra dit i år, og det skal også være svært trygt alene, om du ønsker noe litt mer eksotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 4 uker til rådighet så anbefaler jeg seff en langtur.

Thailand er fint og nokså trygt. Ghana er det "beste"landet å reise til i Afrika, og trygt. Japan er jo nytt og spennende og veldig annerledes. Sør Amerika er fint,men visse land er bedre enn andre. Hva med en tur til feks Argentina-Chile og Bolivia?

USA er flott,feks New York eller Florida.

Har du kortere tid så er Europa generelt bra. Skal du bare en langhelg så dra til feks London,Praha,Paris,Stockholm,Barcelona,Amsterdam,Roma eller andre storbyer.  

Reiser du lengre så reis litt rundt i landet. Feks reis fra Roma og oppover i landet,eller fra Barcelona og ned mot Malaga.

Norge er jo også bra da,men jeg synes Norge er litt bedre å oppleve på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I Sør-Amerika anbefaler jeg Uruguay. Jeg dro ditt spontant mens jeg var i Buenos Aires og det var en utrolig positiv overraskelse! Er masse fin natur der, og følte meg aldri redd, selv om jeg selvfølgelig hørte om ulike deler av Montevideo som visst ikke var så trygt om natta, men sånn er det rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Frankrike, det er mitt luksus drømmeland. Anbefaler å ta fly til Nice og enten leie bil eller ta tog/buss langs kysten. Utrolig vakkert! Villefranche, Antibes, St Tropez. 

Anonymkode: f62fc...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frankrike er nydelig, og fint hvis du ikke skal være borte så lenge. Jeg dro til Cuba alene på to-ukers ferie, et spesielt trygt land for kvinner. :) Politiet tar turister på alvor og du vil få skikkelig oppfølging fra dem hvis du skulle være uheldig å bli ranet f.eks. Hvis du er keen på England kan jeg anbefale Liverpool på det aller varmeste, du er ikke avhengig av kollektivtransport for å komme deg rundt i byen, folk er hyggelige og det er på langt nær så mange turister her som i London. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se på turer med Great Adventures og Intrepid. De har utrolig mange turer med forskjellige lengder rundt om i hele verden. Jeg reiste med GA til Kina og av 12 stk på turen var vi 6 som reiste alene. Delte rom men kunne betalt ekstra for enkeltrom. Aldersspenn 20-40 år. Kjenner andre som har reist f.eks til Påskeøyene med GA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Capre Diem,  Jomfrureiser, Star tur Tema,  Albatross reiser, Nordmann reiser, og Orkidereiser.

 

Alle har flotte gruppeturer på programmet .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2018 den 19.46, Helena! skrev:

Heisann! 

 

Forslag til reise mål, tur  eller liknende for kvinner som reiser aleine? 😊 kjenner jeg trenger å komme meg bort litt men har ingen å reise med.. jobber 4 veker på og 4 veker av, har derfor muligheten til å reise litt.. er generelt oppen for forslag, men må være trygt for kvinner... kan legge til at eg er i slutten av 20 åra og både gruppereiser og soloreiser er av interesse 😊

Enten reiser du alene, eller så finner du deg en gruppereise. Gruppereiser har https://www.jomfrureiser.no ulike avsier, lag og foreninger. Søk på google. Jomfrureiser er helt ok å reise med, men de er dyre.

Anonymkode: cb1b6...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan reise til de fleste land alene, noen steder må du være mer forsiktig enn andre. 

Anonymkode: 004e2...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...