Gå til innhold

Skirenn, løpekonkurranse o.l. - får alle "premie"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få kontinuitet i treningen over tid, og tror det hadde vært lurt å melde meg på et eller flere konkurranser enten på ski, løping eller annet, slik at jeg får et mål å trene mot.

Spørsmålet mitt er kanskje litt barnslig, men: er det vanlig å få medalje i turrenn? Jeg tenker da på større skirenn som Birkebeinerrennet eller -løpet (evt HalvBirken), TjejVasan eller KortVasan, 10 km i Oslo Maraton og andre store arrangementer. Er det kun de som er på toppen eller som klarer merkekravet som får medalje, eller alle? Hva med deltagelse i mosjonistklassen i mindre og mer lokale renn/løp, er det vanlig at det gis ut medaljer til alle der?

Jeg anser altså ikke meg selv som noen medaljekandidat i form av topp-plasseringer, men dersom det gis håndfaste bevis på deltagelsen kan jo det også bli motiverende å pynte treningsrommet med :)

Anonymkode: d6dcb...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel sikkert diplom eller noe? Jeg tror de er kjent med at det virker motiverende. Treningsapper gir i hvert fall masse utmerkelser konstant fordi det trigger oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bortebra said:

Det er vel sikkert diplom eller noe? Jeg tror de er kjent med at det virker motiverende. Treningsapper gir i hvert fall masse utmerkelser konstant fordi det trigger oss. 

ja stemmer

Anonymkode: b6156...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Maratonløp" deler iallfall ut deltakermedaljer til alle. Skriver i hermetegn her for det gjelder også de kortere distansene,  halv- og kvartmaraton og gjerne 5 km hvis de har den distansen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cata skrev:

"Maratonløp" deler iallfall ut deltakermedaljer til alle. Skriver i hermetegn her for det gjelder også de kortere distansene,  halv- og kvartmaraton og gjerne 5 km hvis de har den distansen også. 

Så det er ikke bare de som gjennomfører den tøffeste distansen som får det, altså? Kult!

2 timer siden, T-Rex skrev:

Idrettsmerket kan kanskje være noe for deg?

Nei, det tror jeg nok ikke. Slik jeg forstår det må man bestå en øvelse fra hver gruppe, og når jeg ser gjennom kravene for min aldersklasse (20-29) tror jeg ikke jeg skulle hatt noe problem med å bestå den om jeg en valgfri øvelse fra hver kategori i dag. Altså gir det ikke noen incentiver for å trene mer jevnt enn jeg gjør i dag, og litt av poenget er også at det skal være en spesiell dato jeg trener frem mot, og at på denne dagen er det et større arrangement med masse andre folk som også har trent for det samme. Det kunne jo vært litt kult hvis jeg hadde gjort det fra jeg var 16 år, da, og hvis det var en tradisjon i vennegjengen/familien/nærområdet å gjennomøre idrettsmerket hvert år - men det er det ikke :)

Anonymkode: d6dcb...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det tror jeg nok ikke. Slik jeg forstår det må man bestå en øvelse fra hver gruppe, og når jeg ser gjennom kravene for min aldersklasse (20-29) tror jeg ikke jeg skulle hatt noe problem med å bestå den om jeg en valgfri øvelse fra hver kategori i dag. Altså gir det ikke noen incentiver for å trene mer jevnt enn jeg gjør i dag, og litt av poenget er også at det skal være en spesiell dato jeg trener frem mot, og at på denne dagen er det et større arrangement med masse andre folk som også har trent for det samme. Det kunne jo vært litt kult hvis jeg hadde gjort det fra jeg var 16 år, da, og hvis det var en tradisjon i vennegjengen/familien/nærområdet å gjennomøre idrettsmerket hvert år - men det er det ikke :)

Anonymkode: d6dcb...254

Har full forståelse for det! :)

Jeg vet at det er ganske tøft å klare merkekravet i Birken (om ikke reglene er endret nylig), fordi det baserer seg på tiden til vinneren, og vinnerne er jo uhyre godt trent. Det blir også dårligere forhold jo lenger bak man er (oppkjørte/istykkerkjørte spor). Så der skal man nok være fornøyd med å fullføre (eventuelt konkurrere med noen man kjenner, eller en kjendis). Men det er fint at det finnes andre konkurranser, der alle får premie.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trålet birkebeiner.no nå og det ser ut som at ALLE som fullfører Birkebeinerrennet eller HalvBirken ski får medalje. Hvis man klarer merket får man det i tillegg (en pins). Som om ikke det var nok, så får man også et sølvmerke den første gangen man klarer merket ;)  Jeg er nok ikke i nærheten av å være i stand til å ta merket på birkebeinerrennet eller -løpet pr. i dag, men å delta/fullføre kan jo i alle fall være et mål!

Anonymkode: d6dcb...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke bare de som gjennomfører den tøffeste distansen som får det, altså? Kult!

Anonymkode: d6dcb...254

Absolutt ikke. Jeg har både fra 5 km, 10 km og 21 km og det er fra forskjellige løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På løp typ midnightsun, Oslo maraton osv... Får alle medalje. I turrenn på ski får du gjerne en pin eller et merke første gang, så får du neste etter å ha deltatt 5 ganger, 10 ganger... Osv... Etter 20 eller veldig mange begynner du å få statutter. Vet ingen ting om birken o. L. I vanlige sonerenn er det full Premiering opp til 14årsklassen, deretter er det gjerne 50% premiering, eller 1/3dels premiering. Går du telenor karusellen på ski (onsdagsrenn) på ski, får alle premie som har deltatt et visst antall ganger. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...