Gå til innhold

Hvilken bil anbefaler dere...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til bykjøring, en sjelden gang litt lengre bilturer på inntil 8 timer.. kan jeg ha el-bil da? Må ha plass til barn og hundebur. Er alene så vil helst ha en bil som er billig i drift...

Anonymkode: 46d33...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny eller brukt? Hva er budsjettet?

Kia Optima hybrid er vel toppen av kransekaka blant rasjonelle nybiler nå. Lang rekkevidde på el-drift i byen (62km, tror jeg), og en konvensjonell motor til langturene dine. Billig, svært pålitelig, 7 års garanti, og masse plass til barn og hund.

Anonymkode: 17587...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere om du sier hvor langt du skal kjøre. Antall timer kan bety så mangt.

Anonymkode: 40009...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-bil fungerer greit hvis du for det meste kjører lokalt. Skal du på langtur derimot, kreves det litt planlegging. Du kan gjøre et kupp på brukte biler av dette slaget for tiden. Når det kommer til plass, ville jeg nok anbefalt andre bilmodeller. Med mindre du har planer om å kjøpe en Jaguar I-pace eller Tesla, er flesteparten av de øvrige bilene ganske små, ala Nissan Leaf og VW Golf. Personlig vil jeg nok vente noen år til før jeg eventuelt vurderer en ren el-bil, siden jeg tror utviklingen kan komme ganske mye lenger om en stund. Hybrid kan være et alternativ i mellomtiden.

Skoda Fabia eller Octavia, eventuelt Superb (stasjonsvogn) er modeller du bør vurdere. Peugeot 308 eller 508 (stasjonsvogn) er også gode alternativer. Det samme med Ford Focus eller Mondeo. C-klassen til Mercedes er også en veldig bra modell, og denne trenger ikke å bli svindyr. Du kan få en akseptabel utgave av denne til en pris som er til å leve med. Hvis du vil ha brukt, blir prisen enda snillere, i tillegg til at du kan få med mer ekstrautstyr. Dette gjelder alle merker.

Anonymkode: f687e...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...