Gå til innhold

Hvordan ordne slik at min datter ikke arver noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ansvarlig mor med andre ord..

Anonymkode: 13bd9...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en grusom mor du er. Uansett grunn hadde jeg aldri skjevdelt mellom barna mine.

Anonymkode: 7de5b...1ea

Herregud....   KG™.....  Spiller vel ingen rolle hva DU hadde gjort, for dette handler nemlig IKKE om deg.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke at min datter skal arve meg, hvordan kan jeg gjøre dette rent praktisk? Kan jeg overføre verdier imens jeg lever til for eksempel sønnen min/veldedige organisasjoner slik at det ikke er noe igjen å arve når jeg dør? 

Anonymkode: c3133...9e1

Må bare spørre... Hvorfor ønsker du ikke at din datter skal arve deg? 

Anonymkode: 924cd...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsalder raserianfall? 

Anonymkode: 13bd9...27a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Testosteron said:

En livsdisposisjon blir gjennomført mens man lever mens en dødsdisposisjon ført blir gjennomført etter at man er død.

Det vil også regnes som en dødsdisposisjon dersom det skjer når personen ligger på dødsleiet.

Anonymkode: d41cf...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Herregud....   KG™.....  Spiller vel ingen rolle hva DU hadde gjort, for dette handler nemlig IKKE om deg.

Jo faktisk, for det er ekstremt unormalt og avvikende.

Anonymkode: 7de5b...1ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må presiseres!! Hvis TS sier at sønnen får arven mens hun er i livet (og hun gir alle pengene sine ti lhan) så kan datter kreve å få halvparten. TS må gi alle pengene som en gave MENS HUN lever, og det må være en GAVE og ikke en del av et arveoppgjør.

Hvis TS ikke gjør dette har datteren krav på 2/3, eller maks enn mill.

Anonymkode: afbf9...ea6

2/3 delt på to ja, siden TS også har en sønn, ev delt på enda mer hvis TS har flere barn. 

Anonymkode: 6d2f5...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at noens barn blir veldig avvikende, destruktive, psykopatiske, voldelige, etc. Det er ikke normalt, men jeg tror det finnes finnes minst like mange voksne avkom som grovt misbruker foreldrene sine, enn motsatt.

Jeg synes det blir veldig feil å si at TS må være uansvarlig etc før man vet noe som helst om bakgrunnen. Det er ikke alle familier som fungerer bra!

Endret av Uni
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2/3 delt på to ja, siden TS også har en sønn, ev delt på enda mer hvis TS har flere barn. 

Anonymkode: 6d2f5...210

Ja. livsarvingene har krav på 2/3 - men maks enn million hver. Beklager, upresist av meg.

Anonymkode: afbf9...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du snakker med en advokat som har arverett som spesialfelt.

Anonymkode: fb465...164

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Uni skrev:

Det hender at noens barn blir veldig avvikende, destruktive, psykopatiske, voldelige, etc. Det er ikke normalt, men jeg tror det finnes finnes minst like mange voksne avkom som grovt misbruker foreldrene sine, enn motsatt.

Jeg synes det blir veldig feil å si at TS må være uansvarlig etc før man vet noe som helst om bakgrunnen. Det er ikke alle familier som fungerer bra!

Ja. TS kan være en drittsekk, eller datteren kan være det.

Eller så er det her et tilfelle hvor datteren er under vergemål og pengene uansett kommer til å bli kontrollert av overformynderiet og aldri komme datteren til gode. 

Anonymkode: 74008...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo faktisk, for det er ekstremt unormalt og avvikende.

Anonymkode: 7de5b...1ea

Så.... dette handler om deg fordi DU mener noe er "ekstremt unormalt og avvikende"

Dette er en tråd postet under "forbruker, jus og økonomi", og ikke sterke meninger, synsing og megmegmeg.

TS ønsker konkrete råd angående et arveoppgjør, og ikke hva du mener og synes er riktig å ha på brødskiva, ser du...

Flott om vi kan la være å spore av tråden noe utover dette. 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en grusom mor du er. Uansett grunn hadde jeg aldri skjevdelt mellom barna mine.

Anonymkode: 7de5b...1ea

Fysj så forferdelig stygt av deg å påstå. Hva vet du om årsaken? Ingenting! Og så lirer du av deg den kommentaren.

Du burde skjemmes!

Jeg skjønner godt at noen ønsker at enkelte barn ikke skal arve noe.

Har selv en søster som har kostet mine foreldre nærmere en mill i verdier de siste 20 årene pga rus. Hun har lagd så mye uro og problemer. Og alt hun har gitt i gjengjeld er eder og galle. 

Får hun verdier så selges det for stoff. Skulle hun arve så er det vel det som tar livet hennes om hun ikke dør før.

 

Anonymkode: dcf0d...7c5

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en grusom mor du er. Uansett grunn hadde jeg aldri skjevdelt mellom barna mine.

Anonymkode: 7de5b...1ea

Jeg kan godt tenke meg flere gode grunner til at man ønsker å gjøre noen arveløs. 

Anonymkode: 8a536...596

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Så.... dette handler om deg fordi DU mener noe er "ekstremt unormalt og avvikende"

Dette er en tråd postet under "forbruker, jus og økonomi", og ikke sterke meninger, synsing og megmegmeg.

TS ønsker konkrete råd angående et arveoppgjør, og ikke hva du mener og synes er riktig å ha på brødskiva, ser du...

Flott om vi kan la være å spore av tråden noe utover dette. 

I så fall er kanskje ikke KG rette stedet å ta det spørsmålet...? For her er det gjerne rom for svar av min type... Det er vel heller ikke du som setter agendaen her. 

Anonymkode: 7de5b...1ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ta med i betraktning hvordan dette vil påvirke din sønn. Du kan også sette ham i en svært ubehagelig possisjon som skaper mye bry for ham i fremtiden. 

Anonymkode: 9f6e9...7ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke at hun skal arve noe?

Anonymkode: 39a7e...b44

Hun har rusproblemer. Alle pengene ville gått til å opprettholde hennes avhengighet.

ts

Anonymkode: c3133...9e1

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også til et tilfelle hvor en rusmisbruker har robbet foreldre for alt av verdi, ødelagt livet for foreldre og søsken. Har ingen problem med å forstå om foreldre ikke ønsker at arv skal omsettes i narkotika .

Anonymkode: 8a536...596

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nordlending skrev:

Nei, det kan du ikke. Selvsagt kan du gi ting til sønnen din, men store verdier blir fort ansett som forskudd på arv. Livsarvinger har en lovfestet rett på arv.

Det er da lov å gi forskudd på arv? Mener du at vi må dele det opp i mange små overføringer? 

Ts

Anonymkode: c3133...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må du regne med at datteren din kommer til å hate broren sin resten av livet. Det dere legger opp til er veldig urettferdig, uansett grunn.

Anonymkode: 6d316...498

Vi kommer ikke til å gi ‘hennes arv’, til broren. Nettopp av denne grunn. Tenker å gi hennes del til veldedige formål. Blåkors eller Noe.

ts

Anonymkode: c3133...9e1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...