Gå til innhold

Svar du har lyst til å gi på Snapchat


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Månestøv skrev:

Javel så er du på skitur i dag. Og det er sol, fin løype og blå himmel. Men vet du hva, det gjør alle andre på snapchaten min også! 

Sånn. Godt å få det ut. 

Flere som noen ganger får lyst å komme med slike utbrudd på snap innimellom. 

Som « ja fint at du sender OL-sermonien minutt for minutt. Men jeg har TV jeg også» 

Eller «Åja så fint at dere flooder snappen min med solnedgang. Jeg befinner meg nemlig ikke på jordoverflaten for tiden. Så den gikk jeg glipp av gitt..» 

Koz !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mor i klassen til datteren min legger ut daglige videoer av stua si og av folk hun har på besøk eller besøker. So not interesting!

Anonymkode: 7567e...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snapper jo alt de gjør. Svogeren min var på besøk her. Han måtte seff snappe middagen vi hadde og desserten. Jeg så ikke at han tok bilde heller... 

Anonymkode: 7567e...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei trutmunnen din er ikke sexy.

Nei maten din frister ikke.

Nei kløfta di trenger ikke vises offentlig.

Drikker du denne helgen og altså...

Fing i munn og liksom tenkefjes gjør deg ikke mystisk ut.

 

 

 

Anonymkode: da325...da7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vær så snill, prøv i det minste om du kan skrive forståelig (til ordblind trønder som skriver på dialekt).

- Jada, hunden din er fin, men jeg trenger ikke se 120 bilder av den (dessuten er min hund myyyye søtere).

- Bare gni det inn (til kolleger som sender bilder av skiturer og båtturer i finværet mens jeg sliter som en annen husnisse på jobb).

- Nei, det ser faktisk ikke godt ut (til folk som verken kan lage mat eller ta bilder).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Du trenger ikke snappe meg hver ENESTE gang du spiser kake. Som er nesten hver jævla dag.»

 «Du trenger heller ikke snappe bilde av pulsklokka di hver gang du trener. Eller av det svette fjeset ditt. Eller for å si hvor mange mål du scoret på bedriftfotballtrening. Ingen liker snikskryt.»

Jeg har også ei venninne som sender bilder av seg selv via chattefunksjonen på snap. Bilder fra kamerarullen, uten noen videre forklaring. Jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: ec205...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: ec205...771

Jeg skjønner heller ikke poenget med snapchat - de har vel et stort behov for å vise seg frem da.

Anonymkode: 248ff...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er greit å snappe da? Virker jo som alt er gærent.. Dere som blir så irr burde bare slette  hele snapchat egentlig. 

Anonymkode: bdc02...129

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er greit å snappe da? Virker jo som alt er gærent.. Dere som blir så irr burde bare slette  hele snapchat egentlig. 

Anonymkode: bdc02...129

Det er stor forskjell på å snappe bilder fra enkelt-situasjoner i hverdagen kontra å spamme folk med uttallige selfies, bilder av mat og dyr, osv.

For å eksemplifisere så kan jeg fortelle hva noen av mine venner snapper:

Det jeg ser på som normalt og gøy og koselig: En venninne som en sjeldent gang går på kafe som snapper at hun koser seg med egentid, en annen venninne som nettopp har fått hund som hun har ønsket seg siden hun var liten, en søster som er veldig stolt over en flott kake som hun har lagd til barnet sin bursdag, en bror som endelig kom seg på den ene treninga han har lengtet etter hele uka. Jeg syns til og med at snikskryt kan være veldig koselig dersom det er en gang i blant og ikke hver forbanna gang vedkommende trener/lager mat/overrasker kjæresten osv.

Det jeg syns er umåtelig irriterende og unødvendig: når venninna di som har katt sender deg fire bilder og tre videoer av katten - hver dag i flere måneder, når ei anna venninne sender selfie på selfie med trutmunn og hundefilter og skriver om hvor mange komplimenter hun får for utseende sitt, når en kompis sender video på video (både på snap, ig og facebook) av ungen som sitter på potta, når en annen kompis sender videosnutter på tilsammen 20 minutter fra samme konsert.

Som sagt; det er forskjell. Og de som tror at de og livet deres er så interessant at de graver deg ned med snaps er gjerne i fåtall.

Anonymkode: aa598...ce2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på å snappe bilder fra enkelt-situasjoner i hverdagen kontra å spamme folk med uttallige selfies, bilder av mat og dyr, osv.

For å eksemplifisere så kan jeg fortelle hva noen av mine venner snapper:

Det jeg ser på som normalt og gøy og koselig: En venninne som en sjeldent gang går på kafe som snapper at hun koser seg med egentid, en annen venninne som nettopp har fått hund som hun har ønsket seg siden hun var liten, en søster som er veldig stolt over en flott kake som hun har lagd til barnet sin bursdag, en bror som endelig kom seg på den ene treninga han har lengtet etter hele uka. Jeg syns til og med at snikskryt kan være veldig koselig dersom det er en gang i blant og ikke hver forbanna gang vedkommende trener/lager mat/overrasker kjæresten osv.

Det jeg syns er umåtelig irriterende og unødvendig: når venninna di som har katt sender deg fire bilder og tre videoer av katten - hver dag i flere måneder, når ei anna venninne sender selfie på selfie med trutmunn og hundefilter og skriver om hvor mange komplimenter hun får for utseende sitt, når en kompis sender video på video (både på snap, ig og facebook) av ungen som sitter på potta, når en annen kompis sender videosnutter på tilsammen 20 minutter fra samme konsert.

Som sagt; det er forskjell. Og de som tror at de og livet deres er så interessant at de graver deg ned med snaps er gjerne i fåtall.

Anonymkode: aa598...ce2

Ja men det er jeg enig i, når det er spam av samme greia hver dag. Men i tidligere innlegg så tolket jeg det som at det var gærent å snappe noe som helst ;) 

Jeg har en venninne som har hund som spammer meg med hunde-snaps, + hun legger ut på face og instagram. Jeg liker aldri noe av dette og svarer ikke på snapper heller. Selv da jeg hadde katter hadde jeg vett til å ikke over-spamme folk med katte-snaps. Men noen folk har vel litt oppmerksomhetsbehov da. 

Anonymkode: bdc02...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting som heller burde bli lagt ut på mystory synes jeg, for da føler man ikke at man må svare heller. Nå føler jeg ikke noe stort behov for å svare på snapper jeg får, med mindre det er på chatten noen skriver. Men det er en fyr jeg er fristet til å sende en pakke med t-skjorter til. Det er en kollega som jeg omtrent ikke har hilst på en gang, sender en gang i blant en selfie i bar overkropp og med noe rar tekst til, for eksempel "trøtt ja" eller bare en emoji. Og når han sender det til meg så tenker jeg at han sender til alle på lista si, hvorfor ikke bare legge det ut offentlig på story?

Anonymkode: b7d93...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så flink og sprek du er hele tiden! 🙄

Anonymkode: 9915b...b26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg begynner å bli litt lei snapchat. Er mye koselig og morsomt en kan få på snap. Men av og til lurer jeg på hvorfor folk sender det de gjør. Skjønner at det er et øyeblikksbilde. Men hvorfor ikke heller nyte det øyeblikket selv, fremfor å være opptatt av å dele det med folk som ikke er tilstede en gang. 

Jeg sendte mye random snap før. Så gikk jeg lei og slettet appen. Gikk overraskende greit mtp å ikke sende bilder selv. Følte jeg var mer tilstede på konserter, i naturen, på kafe med venner osv. Men savnet det lille innblikket i hverdagen til nærmeste familie. Så lastet ned appen igjen. Men sender veldig lite selv. 

Forstår at det er slik samfunnet vårt er blitt. Vi deler mye på sosiale medier. Og hvor enn du går møter du folk som enten kikker ned i mobiltelefonen eller tar bilder av ting som skjer uten å feks dele det med sønnen som står ved siden av. 

Det toget kjenner jeg at jeg ikke vil være på lenger. 

 

Anonymkode: 4be1c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig å få bilder av dyrene eller barna til vennene mine jeg, eller og se hva de driver med i hverdagen, selv om de ikke har noe særlig mer spennende hverdag enn det jeg har. Har mannen laget et fint måltid til dem, så koselig, har de funnet en ny yndlingsserie å se på, takk for tipset, føler de seg ekstra pene en dag og sender derfor selfie av seg selv, så pen du er.

Skjønner ikke helt hvorfor dere har folk på snap dere tydeligvis ikke bryr dere om, alle mine venner på snap er enten familie eller nære venninner, og da er det jo faktisk koselig å se hva som opptar dem for tiden, det er ikke alltid man rekker å snakke sammen hver dag, eller hver uke for den sama skyld. Da er det bare koselig å se at de har det fint, er på fjelltur, er glad i livet, nyter solen eller er på date med mannen. :) 

For å holde meg til trådens tema, det som kan "irritere" meg er når noen sender 10 bilder på rad av det samme, da blar jeg bare fort gjennom. 

Anonymkode: 2adec...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor dere har folk på snap dere tydeligvis ikke bryr dere om, alle mine venner på snap er enten familie eller nære venninner, og da er det jo faktisk koselig å se hva som opptar dem for tiden, det er ikke alltid man rekker å snakke sammen hver dag, eller hver uke for den sama skyld. Da er det bare koselig å se at de har det fint, er på fjelltur, er glad i livet, nyter solen eller er på date med mannen. :) 

For å holde meg til trådens tema, det som kan "irritere" meg er når noen sender 10 bilder på rad av det samme, da blar jeg bare fort gjennom. 

Anonymkode: 2adec...e51

Det er jo ingen her som sier at vi ikke bryr oss om folk. Men det er jo nettopp det siste du påpeker der som gjerne er det som gjør en irritert, og som sikkert er grunnen til reaksjonene folk kommer med.

Jeg har veldig mange venner og familiemedlemmer på snapchat. Jeg bryr meg om hele gjengen og syns at det er kjempe hyggelig å få snaps fra dem, både av trening, mat, barn, kjæledyr, fritidsaktiviteter og jobb. Føler aldri noe irritasjon ovenfor dem. Men så er det kanskje to av dem som sender snap på snap på snap med det samme, dag ut og dag inn. Det er sånt som gjør meg lie.

Anonymkode: aa598...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk sender enormt mange uinteressante snapper ja.

 

Jeg legger heller ting på My Story enn å sende alt mulig til Gud og hvermann, for da kan folk velge selv om de vil se det. Sender jeg snapper, er det noe personlig jeg vil si, evt vise mottakeren eller spørre vedkommende om.

Anonymkode: a0d4d...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sende så og si samme bildene/videoene av hunden hver enste dag! Flere ganger om dagen🤯 Altså, hunden/e kan da ikk være kun det livet består av! Har hund selv og forstår at folk er glad i dyrene sine, men hjelpe meg.

Hun som sender snaps i samme positur hver gang, med fokus på den enorme kløfta mens hun klager over hvor kjipt livet er.

De som kun sender meg snapper når de skal skryte over noe de selv eller barna har gjort, men som samtidig aldri svarer på mine bilder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ser jeg an hvem jeg sender til i stedenfor å spamme alle i lista med samme. Har en venninne jeg snapper mye med, men vi sender tullete bilder begge veier og koser oss med det :fnise: Intern humor. Sender ikke så mye snapper til folk, det går som regel til den ene venninnen. Sender akkurat hva jeg vil og om folk vil se eller svare er opp til dem. Tulle-selfies, bilder av det jeg driver med, dyr, tullebilder av andre jeg er med, osv. Mye forskjellig, prøver å ikke være sånn kjedelig snapper som bare tar det samme bildet hver gang.

Katter og hunder gjør ikke meg noe da jeg liker dem, men det jeg syns er unødvendig (Kan jo selvsagt være mange syns de er koselige) er de "god morgen!"/"God natt!"-selfiene noen sender hver eneste dag. Jeg ser ikke poenget, men sikkert hyggelig for noen. Svarer aldri på dem uansett.

Anonymkode: 5a3a5...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Oi, bæsjet ungen din på do for første gang?»

»Oi, spiste ungen din med gaffel for første gang?» 

«Oi, fikk ungen din rosiner, og klødde seg i nesa?»

Jeg skjønner at det er fint med bilder/ videoer av barn for besteforeldre og tanter, men for oss andre så er det liksom ikke «hiv og hoi» når andres barn gjør helt hverdagslige ting.

Anonymkode: 1b9e2...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...