Gå til innhold

Stor tatoverings tabbe!


Mariell123

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal ta en tatovering, og ønsker en setning på et annet språk. Liker spesielt godt fransk. Men latin er også fint synest jeg. Japansk og kinesisk synest jeg er dødskult. Runeskrift kan jeg vell også tenke meg på et tidspunkt. Men spørsmålet mitt er, hvordan kan jeg med 100% sikkerhet vite at det jeg finner på nettet er riktig skrevet? Vet at det er mange som bommer på det, og det er jo utrolig kjipt i og med at det er noe som sitter permanent på kroppen. Finnest det en måte man kan typ oversette en setning nøyaktig så det blir riktig gramatikk og skrivemåte? Vet at det funker dårlig med google translate osv... da blir det jo hvertfall feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det. utrolig vulgært.

Anonymkode: 50aa0...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg selv "Hva er så viktig å få sagt til omverden at jeg må ta det på et fremmedspråk?"

Endret av The Kitten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Spør deg selv "Hva er så viktig å få sagt til omverden at jeg må ta det på et fremmedspråk?"

Er vell egentlig det at jeg syntest at språk er utrlog kult spesilet fransk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta noe vulgært i utgangspunktet,

da kan ikke folk kødde med deg.

Ménage à trois. Eller noe :vetikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha forhørt meg med noen som kan språket. Benytt deg av nettverket ditt; forhør deg med familie, venner og/eller kollegaer. Kan jo være at noen kjenner noen som kjenner noen :)

Anonymkode: 02412...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lett komme i kontakt med folk som prater disse språkene på nettet. Forhør deg mer flere om du er usikker

Anonymkode: 86753...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Mariell123 said:

Er vel egentlig det at jeg synes at språk er utrolig kult, spesielt fransk.

Det forstår jeg godt, men blir ikke dette i grunnen å skryte på seg språkkunnskaper man ikke har? Hva om noen snakket til deg og du ikke skjønte filla? 
Men for all del, lær deg fransk, det er både interessant og nyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett spørre et par–tre mennesker som kan det aktuelle språket, og ikke gi deg før alle er helt enige ned til det minste diakritiske tegnet. 

Når det er sagt: Tenk deg godt om før du tar en tatovering på et språk du ikke kan. Kinategnet mitt virket som en god idé da jeg var 16, men nå, 20 år etterpå, gremmes jeg ordentlig.

Så still deg selv en rekke spørsmål, for eksempel: Hvorfor føler jeg at jeg må ha denne tatoveringen? Kan jeg leve uten den? Kommer jeg til å være den samme om 20 år?

Tatoveringen består, men du selv endrer deg! Det er visstnok mange som tilsynelatende omfavner å bære sin ungdoms impulsivitet på kroppen som påminnelser om det livet de har levd, men det er rett og slett unødvendig å gi seg selv "krigsarr" når en ikke har vært i krig. Man kan minnes sin fortid på andre måter. 

Anonymkode: 17bdb...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...