Gå til innhold

Jeg har kommet meg mye over eksen, men hun tar fortsatt mye ut av gleden i hverdagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Langt innlegg, men nå skjuler jeg ikke historien lenger, nå kommer alt frem.

Har felles barn sammen. Derfor må jeg forholde meg til henne, stygt å si, men desverre.. 

Hun holdt meg på gresset til huset var strøkent både innvendig & utvendig. Jeg pusset opp hele dritten, stod på av ren godvilje for familien min. Detter er til tross for at hun kom til meg å sa hun hadde følelser for eksen sin igjen rett etter oppussingen var i gang. Uansett så fullførte jeg oppussingen, vasket hus, vasket kle, hang opp kle, tok meg av barnet våres etter jobb da hun hadde som oftest migrene eller noe annet. På 3 måneder gikk jeg ned 27kg for jeg stresset både på jobb og hjemme med å tilfredstille min eks samboer. Hun sa til meg at hun såg meg for den jeg er, var så glad for alt jeg gjor, jeg var verdens beste kjæreste og far. Det jeg ikke visste den gang da var at hun hadde kontakt  med eksen sin bak min rygg.

Meldinger,snapchat og telefonsamtaler da jeg var på jobb eller da hun ikke var i nærheten av meg så hun kunne få prate i fred med faenskapet. Dette resulterte da tilslutt i utroskap fra hennes side. Han var edru og sa «så mye fint» til henne som hun selv sa : han manipulerte meg og utnyttet at jeg var full.... (men det må jo vere 2 stk for å gjennomføre det må det ikke?) hver gang jeg fersket henne i å ha kontakt med eksen sin så beklaget hun så veldig, håpte jeg kunne tilgi og tenke på det vi hadde sammen.. visst faen gjor jeg det hver eneste dag! 

7 mnd senere etter jeg brukte ferien min på å skifte bordkledning og male hele huset så var det takk for meg. Da ville hun ikke mer, og det gikk 4 uker før eksen var introdusert for barnet mitt. Siden oktober ifjor så har det gått på skinner for hun.

En ting jeg er på jakt etter her og nå i livet er et godt svar på hvorfor hun er helt ustabil mot meg? Her er noen eksempel på meldinger fra henne (vel å merke etter hun har funne seg ny og de har det såååååå bra ilag)

- sier jeg betaler hun for at hun skal ha ungen vår. (Heheh, jeg betaler for jeg ikke har noe valg, og ser barnet hver 14 dag)

- Spørr meg 3 hver dag om jeg har fått meg dame, spørr ut barnet vårt om barnet har møtt henne (tragisk)

- tok meg en tur på byen ilag med venner, da ville hun sende bekymringsmelding for jeg drakk for mye.. for hun hørte at jeg var ofte ute å drikker dei helgene jeg hadde barnet vårt. 

- Fortalte familien hennes at hun ikke kunne vere sammen med en som bare ligger på sofaen etter jobb. At foreldrene mine sydde pute under armene på meg. ( De hjalp oss under en liten økonomisk krise)

- Blir skikkelig provosert da jeg ikke gidder å svare henne når hun sender meg meldinger å spørr om det ellers er noe nytt i livet mitt, hvordan jeg ligger an med huskjøp og livet generelt. At hun trivest ikke med å samarbeide med meg siden jeg ikke gidder å svare. ( Hun har fått beskjed tusen ganger at jeg svarer det som ang barnet vårt og ikke noe annet)

- hun er så glad vi ikke valgte å gifte oss, få flere barn når hun ser hvor bra eksen sin er igjen. (Skulle bare visst hvor glad jeg er nå) 

Nå er jeg ferdig hos psykolog, har kommet meg frampå igjen og ser lysere på livet. Har vert en ekstremt langt vei å gå mtp mye jobbing, lite jeg så barnet mitt, hun hengende over meg hele tiden med mye dritt, kjøre forbi huset jeg bodde i å se at han eksen hennes er der på besøk å drar seg i det jeg slet for å bygge opp. 

Hvordan kan jeg klare å holde hodet over vann dette året? Jeg har snart ikke mer energi eller gnist til å stå opp om morningene. Hun skjønner ikke at vi ikke kan samarbeide bra for ungen sin del, eneste hun vil er at vi har en god dialog og kan treffes for barnet sin del. Jeg vet hvorfor jeg ikke vil vere i samme rom som henne. Hun ser ikke sine feil eller problemet i alt hun har skrevet til meg.

Mvh.

 

Anonymkode: 151ef...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hun vil ha kontroll over hva du foretar deg, og det skal du ikke bry deg om. Latterlig å spørre barnet om ny dame som ikke eksisterer! Ikke helt normalt! Får meg til å tenke at hun ikke er helt over deg. Men du må bli over henne!

Nå skal du bare gjøre det beste ut av situasjonen og tenke på deg selv og barnet ditt! Det er kanskje ikke bra timing å dra på byen når du ser barnet to ganger i måneden? Regner med at du ikke pleier det, men det kan jo skje hvis noen skal feire noe el.l. 

Vær sammen med venner og gjør ting som gir deg energi! Tren f eks! Hvis du hadde 27 kilo å gå ned, så hadde du kanskje ikke verdens beste helse før? Hva med å benytte sjangsen til å komme i toppform? Det er beste hevnen ihvertfall! Så kan hun sitte der og å ha migrene og være ustabil med eksen! Høres jo ikke ut som en spennende dame!

Ikke bry deg om hva hun har sagt til familien sin, du vet selv at det ikke er sant! 

Det viktigste er altså:

Sørg for at du har det bra og vær en god pappa! Husk at barn husker det som skjer, og om noen år er barnet voksent og ser tilbake med voksent blikk! Vær en pappa som stolt kan la barnet tenke på barndommen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Høres ut som hun vil ha kontroll over hva du foretar deg, og det skal du ikke bry deg om. Latterlig å spørre barnet om ny dame som ikke eksisterer! Ikke helt normalt! Får meg til å tenke at hun ikke er helt over deg. Men du må bli over henne!

Nå skal du bare gjøre det beste ut av situasjonen og tenke på deg selv og barnet ditt! Det er kanskje ikke bra timing å dra på byen når du ser barnet to ganger i måneden? Regner med at du ikke pleier det, men det kan jo skje hvis noen skal feire noe el.l. 

Vær sammen med venner og gjør ting som gir deg energi! Tren f eks! Hvis du hadde 27 kilo å gå ned, så hadde du kanskje ikke verdens beste helse før? Hva med å benytte sjangsen til å komme i toppform? Det er beste hevnen ihvertfall! Så kan hun sitte der og å ha migrene og være ustabil med eksen! Høres jo ikke ut som en spennende dame!

Ikke bry deg om hva hun har sagt til familien sin, du vet selv at det ikke er sant! 

Det viktigste er altså:

Sørg for at du har det bra og vær en god pappa! Husk at barn husker det som skjer, og om noen år er barnet voksent og ser tilbake med voksent blikk! Vær en pappa som stolt kan la barnet tenke på barndommen!

Takk for svar og råd :) 

klager ikke på vekt tapet sånn sett altså, hehe.. men er 26 år og var 63 kg så var det litt lite syns jeg. Men trene er absolutt noe jeg vil, få ut litt irritasjon. Har barnet annenhver helg altså 4 dager i mnd. Så unner meg av og til noen turer ut for å vere sosial når jeg ikke har han :) 

Anonymkode: 151ef...6f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Meldinger,snapchat og telefonsamtaler da jeg var på jobb eller da hun ikke var i nærheten av meg så hun kunne få prate i fred med faenskapet.

Når tid skal folk lære? Samboere/kjærester med et veldig behov for å være på sosiale medier, samtidig som de beskytter PCen og mobilen som det skulle ha vært statshemmeligheter = noe å skjule. 

Ærlig talt, synes ikke mye synd på de som blir lurt trillrundt om de godtar at samboer har en haug med skjulte kontakter. Ikke vær så forbanna naiv.

Anonymkode: 14891...633

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei kjerring. Hun må jo slite mye selv. Vær glad du er kvitt henne. Krev lønn for oppussing av huset hennes. 

Anonymkode: d2091...37b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun sliter veldig, og er livredd for at du skal gå videre.

Anonymkode: 560a5...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke svart henne på noe med mindre det har noe med barnet å gjøre. Og jeg hadde sagt det klart å tydelig at slik skulle kontakten være framover. Vet det er vanskelig men eneste måten å komme over en person er å ha så lite kontakt som mulig. Virker som om hun har hatt stor kontroll over deg og ikke vil miste den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 10.38, AnonymBruker skrev:

For ei kjerring. Hun må jo slite mye selv. Vær glad du er kvitt henne. Krev lønn for oppussing av huset hennes. 

Anonymkode: d2091...37b

Takker for svar. Jeg skulle ønske jeg fikk mye mer enn det jeg gjor. Var under 50 tusen for å si det sånn, men samtidig så hadde økonomien hennes blitt mer tøff og barnet mitt kunne fått der vanskligere. 

Ts

Anonymkode: 151ef...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar. Jeg skulle ønske jeg fikk mye mer enn det jeg gjor. Var under 50 tusen for å si det sånn, men samtidig så hadde økonomien hennes blitt mer tøff og barnet mitt kunne fått der vanskligere. 

Ts

Anonymkode: 151ef...6f1

Men nå som du har livet på stell. Har du jobb og inntekt? 

Da burde du kreve å se barnet mer enn hver 14. dag. 

Hun kan ikke nekte deg det. 

Hev hodet og la henne holde på. Bare ignorer henne. Få satt opp en samværsavtale og forhold deg kun til den. Be barnehage/skole sende deg oversikt over alt som skal skje mht til skolegreier etc slik at du må forholde deg minst mulig til mor. Skriv en tekstmelding om at du kun forholder deg til ting som har med barnet å gjøre. Utover det vil du ikke ha noe kontakt med henne.

Alt av dumme tekstmeldinger som viser til at hun er ustabil tar du vare på. Da har du en sterkere sak mht til fordeling av samvær i fremtiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få livet på stell økonomisk, ja jobber 100%. Hun har vert syk denne uken så jeg har kjørt 50 km x 2 hver dag for å hente/levere barnet mitt i bhg. Ikke et eneste takk for at jeg ordnet ut med blodprøven, alt av papir og planlegging. Så bilen til nye flammen hver dag morning og ettermiddag da jeg kjørte/hentet barnet i bhg. Så vet ikke hvor syk hun egentlig var. Nå vil hun at vi skal gå ut å spise ilag. Nye typen reiser på sjøen og hun vil etter alt styret hun har og fortsatt steller i stand ut å spise ilag. Med barnet vel å merke.. En dag hater hun meg verre enn alt, en annen dag er jeg den beste pappaen for barnet osv..

Jeg orker ikke svare på noe som helst annet enn det som handler om barnet. 

Ts

Anonymkode: 151ef...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...