Gå til innhold

Kleskode Bohem!


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella

Nja, ingen av de som er linket til falt i smak. Jeg fant DENNE. Det må vel fungere? Og jeg likte den såpass godt at jeg vet den blir brukt flere ganger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Citronella skrev:

Nja, ingen av de som er linket til falt i smak. Jeg fant DENNE. Det må vel fungere? Og jeg likte den såpass godt at jeg vet den blir brukt flere ganger også.

Hvis det er budskjettet ditt så er den bedre. Ingen grunn til å være 100% bohem, denne har litt aner. 

Ellers synes jeg det er ganske underlig at det er kleskoden. Bohemsk er jo en stil, ikke et tema.

Anonymkode: 7c5bc...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et bryllup, ikke en utkledningsfest, så jeg regner med at det brudeparet mener med kleskoden er «avslappa, men fin».

Sånn ble det i alle fall i det ene bryllupet jeg har vært i med bohem som tema. Det var to stykker som virkelig hadde tatt av på hippie-stilen, resten kom med ulike varianter av sommerkjoler. 

Litt løsere og mer flagrende og litt mer påkledd enn sånne minikjoler man bruker på stranda er sikkert mer enn innafor.

Anonymkode: 8790f...843

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2018 den 17.43, Citronella skrev:

Nja, ingen av de som er linket til falt i smak. Jeg fant DENNE. Det må vel fungere? Og jeg likte den såpass godt at jeg vet den blir brukt flere ganger også.

Grusom.

Anonymkode: 633ea...dbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en litt Lana del Rey stil :) 

Anonymkode: ab7f1...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grusom.

Anonymkode: 633ea...dbc

Men jeg spurte ikke om hva dere synes om kjolen, men om den er innenfor med kleskode bohem. 

Og nå er den bestilt, så da blir det den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.instagram.com/confettibird/

 

dette nye norske merket har en nydelig fotsid bohemkjole i grønn som ville passet deg perfekt !

Anonymkode: 22ece...d66

Det var en lys grønn der med gullbroderi på skuldrene som så veldig fin ut! Og de kimonoene var også vakre. Men jeg finner de ikke til salgs noe sted... Har nå bestilt den som andre mente var "grusom", men dette merket skal jeg følge med på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den jeg tenkte på 😊 kjempefin, og veldig fint snitt. De lanseres i nettbutikken 12 april, mulig det går ann å pre-order før den tid. Hold ett øye! jeg synes ikke den du bestilte var grusom, men kanskje litt casual hvis resten av følget kommer i blomsterhavet til Timo og Ganni.

Anonymkode: 22ece...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var den jeg tenkte på 😊 kjempefin, og veldig fint snitt. De lanseres i nettbutikken 12 april, mulig det går ann å pre-order før den tid. Hold ett øye! jeg synes ikke den du bestilte var grusom, men kanskje litt casual hvis resten av følget kommer i blomsterhavet til Timo og Ganni.

Anonymkode: 22ece...d66

Tror bryllupet er ganske casual i grunn. Og den jeg bestilte er i silke, så jeg tror den gir et ekslusivt nok inntrykk. Skal følge med på confettibird! Takk for tips :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske bohemen skal helst ha noen rifter i kjolen og en rødvinsflekk her og der. 

Anonymkode: 59209...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var den jeg tenkte på 😊 kjempefin, og veldig fint snitt. De lanseres i nettbutikken 12 april, mulig det går ann å pre-order før den tid. Hold ett øye! jeg synes ikke den du bestilte var grusom, men kanskje litt casual hvis resten av følget kommer i blomsterhavet til Timo og Ganni.

Anonymkode: 22ece...d66

*Forhåndsbestille*

Anonymkode: 67c93...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.3.2018 at 11:03 AM, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: 67c93...799

Opprinnelsen til "bohem" er "ukonvensjonell livsstil". Jeg vil påstå at det er ukonvensjonelt å gå rundt i morgenkåpe hele dagen, og da er morgenkåpe=bohemsk. Det følger ikke av dette at morgenkåpe er et godt alternativ til antrekk i bryllup. 

Anonymkode: 4aa35...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Jeg har sett mye etter kjoler (om den jeg har bestilt ikke er så bra, så må jeg ha reserve), og egentlig har jeg lyst på DENNE. Men her klarer jeg ikke å forsvare pris og brukshyppighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citronella skrev:

Jeg har sett mye etter kjoler (om den jeg har bestilt ikke er så bra, så må jeg ha reserve), og egentlig har jeg lyst på DENNE. Men her klarer jeg ikke å forsvare pris og brukshyppighet.

160 000 kr.  Jau da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
13 minutter siden, Peonjenta skrev:

160 000 kr.  Jau da. 

Veldig fin, da! Men jeg har ikke budsjett til det. Tenkte max 10 000 på denne kjolen til bryllupet, og da med tanke på gjenbruk.

Men jeg kjøper dyre klær, men kjøper sjelden. Og så får jeg klær i gave. Både nye og vintage! Mamma og begge mine bestemødre har masse klassikere som jeg får plukke fra av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...