Gå til innhold

Kleskode Bohem!


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella

Skal i bryllup i sommer med kleskode "bohem" (skal være på en strand i varmt strøk og vi oppfordres til å gå barføtt, noe som passer meg bra). Så altså casual, men pent. Jeg har en del kjoler, men bohem er liksom ikke stilen min til pent, selv om jeg har mye bohem som jeg bruker på ferier og når det er varmt... Leter og leter... Orker ikke TiMo og Ganni. 

Kan denne passe? Eller gi meg tips.

Bohem nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pen kjole! Selv om jeg aldri kunne hatt den utringningen. ☺

Det første jeg tenker på når jeg kjøper klær, er stoffet: jeg tror det vil bli fryktelig klamt med en tett kjole i polyester på en strand..? Personlig ville jeg lett etter en i silke, bomull eller lin.

Anonymkode: bc78e...334

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er den bohem nok, men den utringningen vil nok føre til en del snakk siden du skal gå med den i et bryllup. Tror kanskje særlig den eldre garde vil finne den både vulgær og upassende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Takk for svar begge to. Jeg er høy og slank, og ikke så store pupper, så har kropp til å bære den. Tenker på tape på sidene. Ellers så er den jo sømmelig? Ja, det er dessverre polyseter i den, men det er det i de fleste jeg har sett på. Og vil som sagt ikke ha TiMo for det kommer sikkert "alle" damene å kle seg i. 

Skal lete videre. Kom gjerne med tips til bohemkjoler i silke eller andre naturstoffer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kjolen er mer galla enn bohem.  Men jeg hadde driti i en så sær kleskode og gått i det jeg følte for.  Herregud hvor mye rart folk som gifter seg nå om dagen har for seg!!

Her er bohemske kjoler.

https://www.google.no/search?q=bohemian+dress&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwid8LaF39_ZAhWMiywKHRVYBTQQsAQIuQI&biw=1242&bih=602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bohemske kjolen fant jeg på zalando etter 4 klikk.  

Fin?:Knegg:

SONGBIRD WRAP MIDI DRESS - Fotsid kjole - orange

Endret av Peonjenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Denne bohemske kjolen fant jeg på zalando etter 4 klikk.  

Fin?:Knegg:

SONGBIRD WRAP MIDI DRESS - Fotsid kjole - orange

Ser ut som en morgenkåpe

Anonymkode: 67c93...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Nei, den kjolen er mer galla enn bohem.  Men jeg hadde driti i en så sær kleskode og gått i det jeg følte for.  Herregud hvor mye rart folk som gifter seg nå om dagen har for seg!!

Her er bohemske kjoler.

https://www.google.no/search?q=bohemian+dress&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwid8LaF39_ZAhWMiywKHRVYBTQQsAQIuQI&biw=1242&bih=602

Du er invitert i bryllup men «driter i» tema til de som har bryllupet ...? Wow, du høres ut som en skikkelig omgjengelig og festlig type ass. 

Anonymkode: f19d4...541

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ut som en morgenkåpe

Anonymkode: 67c93...799

Er det ikke veldig bohem å gå rundt i morgenkåpe hele dagen da? 

Anonymkode: 4aa35...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er invitert i bryllup men «driter i» tema til de som har bryllupet ...? Wow, du høres ut som en skikkelig omgjengelig og festlig type ass. 

Anonymkode: f19d4...541

Ja, å tvinge folk til å kjøpe en kjole de aldri bruker igjen er helt utrolig tåpelig.   Hvorfor i all verden skal gjestene kles opp til noe de ikke er?   Foreslår heller karneval, mye mer relevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ja, å tvinge folk til å kjøpe en kjole de aldri bruker igjen er helt utrolig tåpelig.   Hvorfor i all verden skal gjestene kles opp til noe de ikke er?   Foreslår heller karneval, mye mer relevant.

Fyfaen for ei bitchy holdning. Ikke alle er A4. Det er holdninger som du har som gjør at mange legger lokk på drømmene sine, redd for å bli dømt nord og ned av disse «vi-vet-best» og «ikke-våg-å-vær-annerledes» folka. 🤮

ingen som sier at du MÅ kjøpe en NY kjole. Stilen er «bohem» veit du overhodet hva det er??

Hadde skjønt problemet ditt om det var noe luksusgreier det ble lagt opp til, men dette er jo nærmest det motsatte. 

Åh, Urk, nei, sett deg foran vinduet og snakk om naboen eller noe annet som dere A4 folka gjør, så kan de som tørr å ha det artig «utenfor boksen» få gjør det ifred uten kritikk og sure miner  

god helg! 

 

 

Anonymkode: f19d4...541

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: kjolen er lekker den, men ville muligens sydd igjen litt av av den dype utrigninga og/eller sørget for å bruke tape som fester den godt. Kos deg i bohem bryllup, det høres kult ut :) 

Anonymkode: f19d4...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fyfaen for ei bitchy holdning. Ikke alle er A4. Det er holdninger som du har som gjør at mange legger lokk på drømmene sine, redd for å bli dømt nord og ned av disse «vi-vet-best» og «ikke-våg-å-vær-annerledes» folka. 🤮

ingen som sier at du MÅ kjøpe en NY kjole. Stilen er «bohem» veit du overhodet hva det er??

Hadde skjønt problemet ditt om det var noe luksusgreier det ble lagt opp til, men dette er jo nærmest det motsatte. 

Åh, Urk, nei, sett deg foran vinduet og snakk om naboen eller noe annet som dere A4 folka gjør, så kan de som tørr å ha det artig «utenfor boksen» få gjør det ifred uten kritikk og sure miner  

god helg! 

 

 

Anonymkode: f19d4...541

Mener du at aller har kjoler og dresser i bohemstil hengende hjemme?   Okeyyy. :rolleyes:  Jeg er langt ifra A4 du, den bitchy hodningen her er hos dette brudeparet som prakker på folk en stil de aller aller færreste har.  Hvor mange tusen kroner forventer slike snobber at folk skal bruke på deres "store dag"?   Folk skal vel for f.. være seg selv!   Herregud, ler her jeg sitter. :laugh:

Er vel ingen som nekter brudeparet å kle seg "bohemsk" Men det er uhørt at x antall gjester MÅ gjøre det.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha funnet en fotsid kjole i lin eller indisk bomull. Jeg har selv en som jeg bruker når koden er bohem eller "sommerbryllup på stranden". Min har stropper og vanlig v-ringning, inn i livet og som sagt i lin. Den er naturhvit da, så jeg har en kort silkebluse i beige/lyseblått som jeg har over for å ikke se brudeaktig ut. Fungerer nydelig. Jeg kjøpte min på Sisley/Benetton i Roma i sin tid, så har ikke nye tips, dessverre. Jeg ville dog unngått kunststoffer og noe som ser det minste glam ut så mye som mulig. Fotsid kjole i bomull eller lin er tingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forøvrig likte jeg ikke den første. Ser for meg "morsomme" tanter og onkler som kommenterer noe a la "Heheh har du tatt på deg kjolen bak frem, eller?"

Anonymkode: 46c3e...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke veldig bohem å gå rundt i morgenkåpe hele dagen da? 

Anonymkode: 4aa35...cd8

Nei

Anonymkode: 67c93...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...