Gå til innhold

Treningsprogram for newbies


Minimum

Anbefalte innlegg

Heisann.

Trenger innspill.

Jeg har etter noen år uten fysisk aktivitet og 2 graviditeter på 2 år forfalt og blitt 108 kg på mine 170 cm..

Jeg har smått begynt å gjøre noe med det og har økt skrittmengden fra 2-5000 til 12-20.000. Jeg begynte for en uke siden å jogge, på idiotnivå. Typ dag 6: gå hurtig gange 10 min.  Deretter :Jogg 1 min. Gå 1 00min. X7. Så 10 min hurtig gange igen. Jeg blir både andpusten og sliten. Fitbiten sierjeg forbrenner ila en dag et sted mellom 3 og 4000 pr dag. Og går i gjennomsnitt 14k pr dag. 

 

Er det noen som kunne hjulpet meg med et treningsprogram? Jeg må enfremgangsplan, og et mål rettet til det. Typ som med joggingen. Jeg er supermotivert og tror ikke det går over med det første.

Jeg trenger et program som sier f.eks 3 dager i uka: dette skal du ta dag 1. Dette dag 2, og dette dag 3. Ellers jukser jeg😁 har jeg noe konkret jeg skal gjennomføre fullfører jeg!

Gjerne hjemmetrening med egenvekt. Men hsr tilgang til studio.

 

Målet er egentlig ned 17 kg til 20 juni. Og det er 1 kg pr uke. Mål(cm) er viktigere en vekt. Men uansett skal jeg ned til 75-80 kg på sikt.

 

Håper noen kan hjelpe. Betaler gjerne litt for program også:)

 

Mvh håpefull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ned i vekt er det kostholdet du må starte med, etterhvert kan du legge til en form for aktivitet. Helst styrketrening. Lager det deg for mye ting i starten er sjangsen for at du bryter stor.

Kontakt noen som kan hjelpe deg, men fokuser på vanlig mat. Ikke pulver. Spis ren mat du lager fra bunnen av, enkel mat. Kjøtt/kylling/fisk, potet, ris og grønnsaker. Havregrøt/surdeigbrød, egg, cottage cheese. for eks.

Glem alt som heter godteri/alkohol, fjern denne uvanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på kosthold er vel og bra, men at du beveger deg kan ha mye å si for det mentale! :)

Jeg spiser sunnere når jeg også trener og jeg blir glad av trening og bevegelse.

Når du blir mindre og kan trene mer og hardere, så er det også greit å ha et bedre utgangspunkt enn om du begynner helt fra scratch. 

Spis ren mat med høyt proteininnhold. Ikke vær redd for å bruke fett i maten så lenge det er sunt fett. Karbohydrater er ingen fiende, men metter ikke lenge.

Øs på med grønnsaker til middag. Bær er bra og man kan spise mye, men det er dyrt. Spis heller frukt enn godteri.

Av trening er det viktig at du bygger opp riktig teknikk. Å benytte seg av hele kroppen i bevegelsene du gjør er bra.

Planken er en av de beste helkroppsøvelsene. Finnes mange variasjoner som trener forskjellige muskler. Spensthopp er bra. Søk på HIIT, det er sykt bra trening. Mange opplegg på nettet. :)

Anonymkode: da479...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...