Gå til innhold

Om du med et knips kunne to nye språk flytende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Optimo

Næh... Jærsk og innbarka sognamål? Noen påstår at dette er norske dialekter, men ikke søren om dette har noe med norsk å gjøre! :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arabisk og fransk. Har egentlig ikke noen grunn til hvorfor. Men arabisk fordi mange snakker det. Og fordi det nesten er morsmålet mitt. Fransk fordi det er et fint språk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk og kinesisk. Ikke fordi jeg er interessert i kulturen eller folket, men av praktiske årsaker.

Anonymkode: f5e28...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- russisk fordi det høres kult ut

- italiensk fordi keg er ofte i Italia

- spansk fordi det er fint

- fransk fordi det er fint og jeg vurderer å flytte dit

- tysk fordi jeg alltid har likt det, og kanskje vi flytte dit

- tyrkisk fordi jeg elsker Tyrkia og er der ofte.

- gresk, fordi det har et kult alfabet.

 

Anonymkode: 62073...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk - fordi jeg reiser mye i land der det snakkes spansk. 

Og kanskje fransk. Kunne det litt før, men helt glemt nå. Har opplevd at jeg har kunne fått bruk for det innimellom. 

Men egentlig hadde det vært gøy å forstå alle språk, for det hadde vært gøy å hørt hva folk hadde sagt om meg når de trodde jeg ikke skjønte hva de sa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk og arabisk!

Syns begge er vakre. Har lyst til å reise mer i de arabiske land. Fransk er også et språk som snakkes i en del land i Afrika, der jeg også kunne tenke meg å reise. Ellers hadde jeg også likt å kunne lese bøker/nyheter på de to språkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk og tysk. Begge språkene kan jeg litt av, men ofte forstår jeg bare halvparten av hva noen sier, og klarer ikke uttrykke meg skikkelig. Det er ganske frustrerende. Spansk er også et praktisk språk å kunne, siden det snakkes mange steder.

Anonymkode: 1c817...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke og hvorfor? 

Selv er jeg skikkelig fascinert av islandsk og russisk, syns det er to språk som høres skikkelig spesielle ut. Hadde nok ikke fått bruk for dem, da jeg ikke reiser noe særlig da.

Hvilke to språk hadde du valgt og hvorfor akkurat dem? Har du kanskje prøvd å lære litt også?

Anonymkode: 52f52...849

Røverspråket og gresk. Røverspråket er fint å kunne for å prate med folk, som også kan det, uten at noen annen skjønner hva som blir sagt.

 

Gresk er fint å kunne, for da, når noe blir som gresk for meg, så vil jeg kunne forstå det likevel.

Anonymkode: b240d...82f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk og mandarin pga jobbmuligheter.

Anonymkode: 8e0f4...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk, fordi jeg skal flytte til Spania. Har nylig startet å lære meg det. Tysk, for tenker det er lurt å kunne, da det kommer til turisme. For kan jeg flytende spansk, tysk, engelsk og norsk. Så er det jo mye lettere å få seg jobb. Jeg hadde tysk på skolen, men husker veldig lite av det.

Anonymkode: 281c5...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsi, fordi det er et fint språk. 

Ellers færøysk (<3), spansk (faen ta vinter), italiensk, tysk. Men disse tror jeg ikke er så vanskelige å lære seg.

Og språket til mannen - å endelig kunne bli flytende -_- Dette er et slavisk språk.

 

Anonymkode: 27dc6...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spansk, fordi jeg skal gifte meg der og det hadde vært sååå kult å imponere gjestene med flytende spansk.  Ingen andre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan spansk og kunne tenkt meg å lære fransk og italiensk i tillegg. 

Anonymkode: b9716...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Japansk, fordi jeg er fascinert av kulturen og folket, og har veldig lyst til å dra dit en gang. Arabisk, fordi det hadde vært veldig nyttig. 

Anonymkode: 969a8...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk, fordi mange snakker det. Polsk eller tsjekkisk - fordi de er utrolig vakre språk, men vanskelig å lære seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...