Gå til innhold

!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei! Og nå må jeg få sagt det til noen, så beklager kg, men du blir min søplebøtte! 

Hver gang jeg prøver å ta opp et problem med mannen min, så blir han som en sur tenåring. Klarer ikke å snakke kontruktivt rundt det, og slenger teite kommentarer tilbake. Vi driver å lærer fireåringen å rydde bort tallerkenen som etter middag. Vel og bra, men pappa på 34 gjør ikke det, så jeg tok opp det med å være gode eksempler i dag. Etterspurte at også han ryddet etter seg. Svar; da skifter du taket i sommer du da? 

Alså, jeg får lyst til å skrike og hyle og kaste ut hele dritten, men idioten meg har to- snart tre barn med den forvokste ungen, så da blir han en stund til da. At det går an! Da jeg møtte han, bodde han alene i en ryddig leilighet, fiksa alt selv. Nå er jeg heldig hvis han trekker opp i dass etter at han har driti. Fy faen, jeg spyr snart!:kjempesinna:

Anonymkode: a1276...609

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpe ny bolig med utleiedel, der han kan bo?

Anonymkode: 3090f...527

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du med å skifte tak da? Litt mer krevende jobb enn å gå med en ekstra talerken, glass og bestikk de få meterene bort til oppvask

Anonymkode: 3c634...4d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var du med å skifte tak da? Litt mer krevende jobb enn å gå med en ekstra talerken, glass og bestikk de få meterene bort til oppvask

Anonymkode: 3c634...4d2

Seriøst? :frkk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sinsiew skrev:

Seriøst? :frkk:

Det vil jeg tro. 

Å bytte taket tar  nok mere tid enn å rydde vekk noen ekstra tallerkener et par år. Man skal vel dele oppgavene 50/50 basert på tidsbruk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, FrodeF skrev:

Det vil jeg tro. 

Å bytte taket tar  nok mere tid enn å rydde vekk noen ekstra tallerkener et par år. Man skal vel dele oppgavene 50/50 basert på tidsbruk? 

Man skal oppdra barna sine sammen, og sette gode eksempler dersom man ønsker å lære opp barna i normal folkeskikk. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, FrodeF skrev:

Det vil jeg tro. 

Å bytte taket tar  nok mere tid enn å rydde vekk noen ekstra tallerkener et par år. Man skal vel dele oppgavene 50/50 basert på tidsbruk? 

Da er det ikke ment oppgaver som man må ha fagfolk til. Å skifte tak er ikke for amatører. Du kan ikke sammenligne det med å rydde etter seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FrodeF skrev:

Det vil jeg tro. 

Å bytte taket tar  nok mere tid enn å rydde vekk noen ekstra tallerkener et par år. Man skal vel dele oppgavene 50/50 basert på tidsbruk? 

Hvis man da tenker å dele 50/50 basert på tidsbruk, kan man vel se på andre oppgaver i hjemmet som kanskje hun gjør? Som f.eks. vasking av hus, blomsterbed osv. Masse tid i dette også. En tallerken man selv har brukt å spise fra burde man klare å bære bort noen meter og være et godt forbilde for barna, ikke være på samme nivå som barna.

 

Anonymkode: e28ec...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter på å rydde av. Synes det virker litt rart at tre stk skal måtte rydde av når én person klarer gjøre det selv? 

Anonymkode: 1d962...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp han med taket, så hjelper han deg med oppvasken.

Anonymkode: c0534...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittunge sv en gubbe du har. forvokst drittunge

Anonymkode: 20ba6...beb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanen så dumme kommentarer av enkelte her til tider..

Dere er vel sånn selv da?

Poenget her var å lære barne folkeskikk.. og da gå forann som ett godt eksempel. Men faren ødelegger jo det da. 

Anonymkode: 03040...495

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt sammenligningsgrunnlaget, kunne lett brukt slikt selv i en diskusjon. Men når det handler om å lære ungen, så må begge vise gode eksempler.

Jeg går ut ifra at det er du som står for klesvask, matlaging, vask, rydding og han står for det praktiske som vedlikehold av bil, hus og uteområder?

Da bør også du gå frem som et godt eksempel. Å bygge/reparere tak er ikke rakettforskning og det er mye bæring, måling og kapping. Så om du deltar på noe slikt så kan han ikke bruke de argumentene. Hjelp til med bytte av hjul på bil f.eks. 

Da blir det deltakelse begge veier. Om det er kun han som gjør vedlikehold på verdier så må man tenke på den enorme kostnadsbesparelsen og tiden som blir brukt på det. Selv om det er snakk om 1 uke i året. Det beste du kan gjøre er å delta på det og ikke tenke på at du gjør alt ellers, så da får han ta det, for da er du ikke bedre.

Poenget er: Dere må samarbeide og bli enig om hvordan ungene skal oppdras! Når han begynner å oppføre seg som en unge og slenger ut kommentar om at skal du fikse taket, så kan du faktisk si Ja! Det skal jeg. Da holder han kjeft og dere kan fortsette en mer produktiv samtale. Hvem gjør hva, hva gjør vi. Om ikke det går så anbefaler jeg parterapi. For ungene får med seg at det er pappa som mekker bil og snekrer, og at mamma lager mat og rydder. 

Anonymkode: e8d54...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår godt sammenligningsgrunnlaget, kunne lett brukt slikt selv i en diskusjon. Men når det handler om å lære ungen, så må begge vise gode eksempler.

Jeg går ut ifra at det er du som står for klesvask, matlaging, vask, rydding og han står for det praktiske som vedlikehold av bil, hus og uteområder?

Da bør også du gå frem som et godt eksempel. Å bygge/reparere tak er ikke rakettforskning og det er mye bæring, måling og kapping. Så om du deltar på noe slikt så kan han ikke bruke de argumentene. Hjelp til med bytte av hjul på bil f.eks. 

Da blir det deltakelse begge veier. Om det er kun han som gjør vedlikehold på verdier så må man tenke på den enorme kostnadsbesparelsen og tiden som blir brukt på det. Selv om det er snakk om 1 uke i året. Det beste du kan gjøre er å delta på det og ikke tenke på at du gjør alt ellers, så da får han ta det, for da er du ikke bedre.

Poenget er: Dere må samarbeide og bli enig om hvordan ungene skal oppdras! Når han begynner å oppføre seg som en unge og slenger ut kommentar om at skal du fikse taket, så kan du faktisk si Ja! Det skal jeg. Da holder han kjeft og dere kan fortsette en mer produktiv samtale. Hvem gjør hva, hva gjør vi. Om ikke det går så anbefaler jeg parterapi. For ungene får med seg at det er pappa som mekker bil og snekrer, og at mamma lager mat og rydder. 

Anonymkode: e8d54...672

Jeg gjør tradisjonelt husarbeid, skrur sammen ikeamøbler, henger opp lamper, skifter hjul og olje på bilen, freser snø og maler huset. Så jeg føler meg ikke truffet av at jeg ikke gjør «manneoppgaver» i huset. 

Parterapi vil han ikke. «Da heller skilsmisse» ser han.

ts

Anonymkode: a1276...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei! Og nå må jeg få sagt det til noen, så beklager kg, men du blir min søplebøtte! 

Hver gang jeg prøver å ta opp et problem med mannen min, så blir han som en sur tenåring. Klarer ikke å snakke kontruktivt rundt det, og slenger teite kommentarer tilbake. Vi driver å lærer fireåringen å rydde bort tallerkenen som etter middag. Vel og bra, men pappa på 34 gjør ikke det, så jeg tok opp det med å være gode eksempler i dag. Etterspurte at også han ryddet etter seg. Svar; da skifter du taket i sommer du da? 

Alså, jeg får lyst til å skrike og hyle og kaste ut hele dritten, men idioten meg har to- snart tre barn med den forvokste ungen, så da blir han en stund til da. At det går an! Da jeg møtte han, bodde han alene i en ryddig leilighet, fiksa alt selv. Nå er jeg heldig hvis han trekker opp i dass etter at han har driti. Fy faen, jeg spyr snart!:kjempesinna:

Anonymkode: a1276...609

Men du skifter taket i sommer håper jeg? Ellers er jeg enig, han bør rydde opp etter seg, normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei! Og nå må jeg få sagt det til noen, så beklager kg, men du blir min søplebøtte! 

Hver gang jeg prøver å ta opp et problem med mannen min, så blir han som en sur tenåring. Klarer ikke å snakke kontruktivt rundt det, og slenger teite kommentarer tilbake. Vi driver å lærer fireåringen å rydde bort tallerkenen som etter middag. Vel og bra, men pappa på 34 gjør ikke det, så jeg tok opp det med å være gode eksempler i dag. Etterspurte at også han ryddet etter seg. Svar; da skifter du taket i sommer du da? 

Alså, jeg får lyst til å skrike og hyle og kaste ut hele dritten, men idioten meg har to- snart tre barn med den forvokste ungen, så da blir han en stund til da. At det går an! Da jeg møtte han, bodde han alene i en ryddig leilighet, fiksa alt selv. Nå er jeg heldig hvis han trekker opp i dass etter at han har driti. Fy faen, jeg spyr snart!:kjempesinna:

Anonymkode: a1276...609

Men han har tenkt å bytte taket? 

Anonymkode: 98fe6...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrur sammen ikeamøbler, henger opp lamper, skifter hjul og olje på bilen, freser snø og maler huset. 

Den kjøper jeg ikke:hoho:

Anonymkode: 98fe6...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den kjøper jeg ikke:hoho:

Anonymkode: 98fe6...f1b

Neivel, men det stemmer.

Anonymkode: a1276...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rydde opp etter seg er noe ALLE bør klare og gjøre. Så for at han skal gidde å rydde opp etter seg, så må du fikse taket? Hjelpes meg! 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han har tenkt å bytte taket? 

Anonymkode: 98fe6...f1b

Det skal byttes, men ikke i sommer. Og han skal gjøre det ja. Jeg er i motsetning til han -ikke tømrer...

Anonymkode: a1276...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...