Gå til innhold

Guttemamma 2018


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Siden jeg har så mye fritid, hvorfor ikke flytte dagboken? Begynner å gå litt lei av hverdagen min som går ut på å lufte hunden, spise, se på TV, strikke, handle på aliexpress og vente på mannen. Jeg vet jeg egentlig ikke burde klage, alt er jeg egentlig flott, men jeg føler meg veldig ensom her jeg sitter og lurer på hvordan ting på jobben er.  

Unasett, tenkte jeg skulle dele et bilde som har satt litt tanker i spinn.  Jeg syns det bildet fra gårsdagens UL sier mer enn tusen ord, men så er jeg veldig klar over hvor mye det kan edre seg til neste gang. Enn så lenge er det koselig å tenke på at vi venter på en liten gutt, men magefølelsen min sier noe helt annet. Fra dag en har jeg følt at det blir en jente, og til tross for et bilde som sier for seg selv velger jeg å stole på magefølelsen. Hvem vet, kan være jeg ikke tar feil likevel? Trenger ikke å legge til at mannen min, som egentlig ønsker seg en sønn aller mest, er overlykkelig og stolt over at det 'dominerende kjønnet' har vunnet. :fnise: Ja, ja...vi får  se hvem som ler sist. 

 

Hva tenker dere?

 

IMG_20180306_1_19.jpg

 

For å forklare litt: To små føtter og lille rumpa i været. :ninuskapus:

Endret av Gakkepus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med over hit :nigo: hvor lenge skal du være sykemeldt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) 

Jeg er sykemeldt til og med 22 mars. Da har jeg vært sykemeldt i 6 uker totalt. I går var situasjonen mye bedre, men så var jeg ikke hos den faste legen min, og jeg er veldig spent på hva han kommer til å si. Han er nok litt innstilt på at jeg skal være sykemeldt hele svangreskapet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13(12+6) 

Det er strengt tatt noen tall bare, men jeg er veldig fornøyd med det faktum at jeg begynner 2 trimester allerede neste uke! Dette har jeg ventet på, og det føles helt uvirkelig.  Jeg er litt redd, forsiktig og ikke minst glad. Det er vel bare sånn personligheten min er. 

I dag har mannen min fri, og vi skal nok være hjemme. Vi har fått nye kanaler (TLC BBC reality og liknende) og jeg har ingen planer om å forlate sofakroken 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rosmerta said:

Så spennende å følge deg videre!

Takk 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det står forskjellig men jeg har alltid sagt jeg er i andre trimester 13+0. I preglife appen står det mye senere. Så usikker på hva som er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, blomst12 said:

Kanskje det står forskjellig men jeg har alltid sagt jeg er i andre trimester 13+0. I preglife appen står det mye senere. Så usikker på hva som er riktig. 

Jeg har hørt så mye forskjellig. Blant annet at andre trimester begynner 14+0, mens andre sier 13+0. Hadde jo ikke hatt  noe imot om det viste seg at andre trimester begynner imorgen 😊 men, Ja, jeg er ganske usikker på hva som er riktig, selv... Ja, i appen står det at andre trimester begynner 15+0...?

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt sykt mye forskjellig ute og går om når de forskjellige trimestrene starter. Jeg valgte å gå utifra "Graviditetsoraklet" på NHI. Der er uke 13 siste uken i første trimester, altså mener de at andre trimester starter 14+0. 

Alt i alt har jeg egentlig ikke forstått hva som er viktig med hvilket trimester man er i, annet enn at det er såklart mer gøy å være i andre fremfor første, og tredje fremfor andre. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tonio said:

Synes det er helt sykt mye forskjellig ute og går om når de forskjellige trimestrene starter. Jeg valgte å gå utifra "Graviditetsoraklet" på NHI. Der er uke 13 siste uken i første trimester, altså mener de at andre trimester starter 14+0. 

Alt i alt har jeg egentlig ikke forstått hva som er viktig med hvilket trimester man er i, annet enn at det er såklart mer gøy å være i andre fremfor første, og tredje fremfor andre. :sjenert:

Jeg og har fått med meg at 14+0 er II trimester. Nei, det er ikke noe annet gøy enn at man er et steg nærmere :fnise:.  Jeg for min del håper på at formen blir bedre etterhvert. 

Nå har jeg sendt mannen på Mcdonald :overrasket:. Denne dagen blir fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McDonald's mat.... ble så dårlig at jeg har ikke spist siden klokka 13:00 igår. Var veldig godt, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gakkepus skrev:

McDonald's mat.... ble så dårlig at jeg har ikke spist siden klokka 13:00 igår. Var veldig godt, da...

Huff 😳 Godt det var godt, da :fnise: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14(13+1). 

✌💙

Neste UL har jeg 22 mars, og da får jeg endelig vite om jeg kan begynne å jobbe igjen eller ikke.. 

Gleder meg veldig mtp at da kommer jeg til å være i uke 15. Fantastisk. Nesten halvveis, gitt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, sullå said:

Se der har du flyttet over hit ja, jeg blir med! :)

Det var nok litt på tide :)

Takk for det! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15(14+1) 

II trimester offisielt. 🎉 

Jeg veksler mellom  å være lykkelig og fortvilet. Av og til får jeg lyst til å pakke sakene mine og stikke langt vekk fra alle sammen. Det bobler følelser, og jeg kjenner det på meg fysisk, men så finner jeg meg selv sittende alene på soverommet og le hysterisk av et bilde som egentlig ikke er så morsomt. Jeg blir irritert på mannen min for hver minste ting, jeg vil ikke at han skal ta på meg, snakke til meg... men så er det øyeblikk hvor jeg smelter når jeg ser han og er nyforelsket igjen. Emosjonelt føler jeg meg ustabil og til tider gal. 

Når det er sagt (skrevet) så er det litt bedre nå, og jeg innser at graviditeten har vært alt annet enn hva jeg hadde sett for meg. Jeg så for meg at jeg kom til å jobbe så lenge helsen var med på det, jeg så for meg mer aktivitet, mindre stress, men den gang ei. Jeg er sykemeldt 5 uka på rad, og neste uke får jeg nok høre at jeg må forbli sykemeldt. Målet nå er å akseptere den nye hverdagen til tross for at savnet er stort. 

Igår fikk jeg fortalt tante at jeg er gravid, er ganske sikker på at mamma var før meg, selv om hun lovte å ikke si noe, men det var en god følelse å få sagt de ordene. Jeg følte meg plutselig mer sikker på at denne graviditeten kommer til å være et vellykket tt. 

 

Endret av Gakkepus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager som gravid, altså! Bare 180 igjen 😂 føler at tiden flyr fort nå. 14+2. Skal på UL nå på torsdag, og gleder meg veldig til å se den lille og få kanskje bekreftet kjønnet. Sist så legen gutt, men vi får se 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gakkepus skrev:

100 dager som gravid, altså! Bare 180 igjen 😂 føler at tiden flyr fort nå. 14+2. Skal på UL nå på torsdag, og gleder meg veldig til å se den lille og få kanskje bekreftet kjønnet. Sist så legen gutt, men vi får se 🙄

Hurra for 100 dager! 

Jeg skal også på ultralyd snart, i håp om å få vite kjønnet. Er altfor nysgjerrig til å vente til oul, så har bestilt en time da jeg er 15+0 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...