Gå til innhold

Samboeren min har fått seg ei på si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skuffet over samboeren min. Vi har vært sammen i 11 år og har to barn på 10 og 4. Det har selvfølgelig vært litt små konflikter en gang i blant, men det har alltid løst seg. Tror jeg da. Samboeren min veldig konfliktsky og sier kun i fra om ting om vi allerede har en krangel og da kommer alt ut. 

Over til problemet: i det siste har samboeren min blitt veldig godt kjent med en yngre kvinnelig kollega. Han jobber i et typisk mannsdominert yrke, så denne jenta er vissnok en av gutta. Jeg fant ut om denne jenta da de har blitt venner på facebook og samboeren min kommentere at hun var fin på hennes profilbilde (hun har åpen profil). I de siste ukene har han også kommet senere fra jobb, sagt at han han har vært på trening når han egentlig har vært med henne og vært i bedre humør enn han pleier å være. 

I helgen sa han at han skulle til en kamerat på dagen. Noe som ikke stemte siden en kollega hadde sett han og ei jente på butikken. Når han kom hjem på kvelden konfronterte jeg han og spurte om hvem den jenta var. Da fortalte han etter mye mas fra meg at de hadde møttes noen ganger etter jobb og han var forelsket i henne. Etter mer mas kom det frem at han hadde sagt at han var singel og bodde hos moren sin etter samlivsbrudd med meg!? 

Jeg er helt fra meg nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ikke snakket ordentlig sammen siden jeg fant ut av dette og han har ikke kommet hjem før ut på ettermiddagen de siste dagene og i dag har han sagt at han må jobbe overtid. Altså unngår han meg og ungene og er sammen med henne. :(

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at dette ble litt feil formulert ang hvordan jeg fant det ut. En kollega av meg så samboer og henne i butikken på lørdag, jeg konfronterte han når han kom hjem. Jeg fant denne jenta på facebook etter å ha sett gjennom vennene hans og lagt sammen to og to. Hun har åpen profil og samboeren skrev denne kommentaren for et par uker siden. 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en lang prat med han når barna har lagt seg. Han gjør ingenting nå for å bevare forholdet deres og holde familien samlet. Dere kan få time hos familievernkontoret og få hjelp til hvordan dere skal takle dette, men han MÅ være villig til å gjøre en innsats. Prate med deg, åpne seg, være ærlig og legge alt sammen på bordet. Han må så holde et profesjonelt forhold til kollegaen sin, være ærlig mot henne og kutte all kontakt som ikke er jobbrelatert. Er han ikke villig til det og ikke ønsker å jobbe for forholdet deres, så må du bestemme deg for om du ønsker å fortsette familielivet med en utro mann eller la han flytte hjem til moren sin. 

Dette må være en veldig vond situasjon for deg, og han høres veldig lite følsom ut mot deg nå som du har funnet ut av det. Håper ting ordner seg for deg, uansett hva som skjer videre. 

Anonymkode: fbe7a...055

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vond situasjon. Her får du vurdere om du i de hele tatt vil tilgi og gi han ny sjanse, og han må finne ut av om han er villig til å skjerpe seg. Dersom dette er noe du ikke kan tilgi og komme over, og han ikke er villig til å endre er det kanskje ikke noe vits i å legge mer energi på dette forholdet. Han sier han er forelsket men hva gjør han for å ta vare på det han har? 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tenkte jeg også på. At du burde ringe henne og si det som det er. Det kan godt hende dette er en real jente som ikke vet at hun blir løyet for. Og når han ikke setter seg ned og prater ordentlig ut med deg, men bare stikker av så tar han jo overhodet ikke noe ansvar hverken for forholdet eller for barna. Du må kanskje tenke nye veier framover? Men ring henne først. Kanskje hun er åpen for å snakke, at du får vite mere der.

Anonymkode: 35dd6...fd0

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så kvalm av menn

Anonymkode: 9b587...5e4

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en boks med tjære og en pose dun og dykk det over han når han sover. Skamstraff burde vært lov i slike tilfeller 😊

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det bare en ting å gjøre; Hive han på hue og rævva ut, så får han bo hos moren sin sånn som han tydeligvis drømmer om. 

Jeg hadde også sendt denne dama en melding på fb ala: «Jeg hører min samboer og far til våre to barn har fortalt deg at han har bodd hos sin mor etter samlivsbrudd med meg. Jeg vil herved informere om at dette er en løgn, da vårt samboerskap har vedvart inntil i dag hvor jeg ble gjort oppmerksom på dette. Jeg har nå kastet Per ut, og du står fritt til å kose deg med denne utro løgneren av en «mann». 

Anonymkode: 23e4c...ab4

Dette.

Anonymkode: 11012...83b

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva som er "rett" å gjøre. Jeg ville nok ikke tatt kontakt med henne, men tatt praten med ham når barna er lagt. Spør hva han vil og hør hva for slags planer han har for fremtiden. Dere har tross alt to små barn, han bør jo tenke litt på dem, i det minste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Anonymkode: 11012...83b

Nei gjør nå ikke det. Selv om en er sur og lei så ønsker en da virkelig ikke flagge «jeg er en redneck» over hele bygda.. Særlig om en faktisk er det. Om noen sender slikt ræl til en så slettes det ulest. 

Og damen vil jo (ikke uten grunn) tenke at mannen er gift med ei psyko dame..

Anonymkode: 74837...5c3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Jeg er litt handlingslammet og vet ikke helt hva jeg skal tenke og gjøre. Ikke klarer jeg å konsentrere meg på jobb heller. 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han i det hele tatt har møtt henne og løyet om at det er slutt mellom oss. Han vil vel ha sjans på å få henne. Hun ser ut som ei real jente. Men man vet jo aldri. 

Jeg har ikke lyst til å hive han på hue og ræva ut fordi vi har to barn sammen. Men jeg føler at jeg har vanskelig for å tro på han nå og hva han kan være i stand til å gjøre. Han sier han er forelsket. Hvorfor sier han det til meg? 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han må UT! Fy faen for en drittsekk...

Anonymkode: fdf63...fda

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke å være konfliktsky? 

Jeg må innrømme at jeg hadde pakka bagen hans og send sydama en melding om at hun kan be den nye kjæresten sin hente den. Jeg ville også gjort henne oppmerksom på at han har vært i et forhold med dere begge, hun er neppe glad for å bli løyet til hun heller.

Anonymkode: 32adb...baf

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prate med han når han kommer hjem. I morgen har jeg tenkt til å sende ungene til besteforeldrene på kvelden slik at vi kan ta en ordentlig lang prat etter jobb. Så tar vi det derfra..

Det blir så vanskelig å kaste han ut også siden vi har barn.. ikke lett dette her. 

Anonymkode: 19519...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...