Gå til innhold

Hvordan får man slutt på krangler som dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenkte litt på denne. Jeg mener at barnehagen bør ringe til faren til barnet, når du er bortreist. Og så er det hans ansvar å si fra til barnehagen, eller levere barnet. Det er ikke noe du kan gjøre fra eller til med. 

Det at du påtar deg ansvaret som egentlig er din manns, gjør jo at han blir tillært hjelpeløs og at du stadig føler at du må ta opp ting med han. 

Anonymkode: 24d36...03a

Barnehagen vet da vel ikke nødvendigvis at den ene foreldre er bortreist eller hvem de skal ringe til? Er det virkelig så ille å få en direkte beskjed fra partneren sin om at noe må gjøres? Hvordan fungerer sånne folk i arbeidslivet som ikke kan motta beskjeder eller få tildelt gjøremål og oppgaver?

Anonymkode: 12b73...60f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte litt på denne. Jeg mener at barnehagen bør ringe til faren til barnet, når du er bortreist. Og så er det hans ansvar å si fra til barnehagen, eller levere barnet. Det er ikke noe du kan gjøre fra eller til med. 

Det at du påtar deg ansvaret som egentlig er din manns, gjør jo at han blir tillært hjelpeløs og at du stadig føler at du må ta opp ting med han. 

Anonymkode: 24d36...03a

Barnehagen har begges nummer og beskjed om at far bør ringes. Det er lite jeg kan gjøre med at de velger å ringe meg.

Hvordan påtar jeg meg min manns ansvar, og gjør han tillært hjelpeløs ved å formidle beskjeder fra barnehagen? 

Anonymkode: 4f385...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen vet da vel ikke nødvendigvis at den ene foreldre er bortreist eller hvem de skal ringe til? Er det virkelig så ille å få en direkte beskjed fra partneren sin om at noe må gjøres? Hvordan fungerer sånne folk i arbeidslivet som ikke kan motta beskjeder eller få tildelt gjøremål og oppgaver?

Anonymkode: 12b73...60f

Det lurer jeg også på...

Anonymkode: 4f385...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite jeg kan gjøre med at de velger å ringe meg.

Nei stakkars deg! Du er jo helt ubehjelpelig midt oppi dette! Alle andre har ansvar, ikke du. Alle andre gjør feil, ikke du. 

:sarkasme:

Jeg har svart nok i denne tråden og har gitt opp å prøve mer. Til alle dere som bare stiller nye spørsmål, så henviser jeg dere til tidligere svar, både fra meg og flere andre. Både @Sidsel og @RoH og @Crobern har avgitt gode svar. Men enkelte av dere virker mer opptatt av å...tada!...mase, enn å lytte og reflektere.

Anonymkode: 24d36...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på...

Anonymkode: 4f385...de7

Des om gjør ting på eget initiativ, og ikke bare er opptatt av å detaljstyre andre, er de som gjør det best i arbeidslivet. 

Anonymkode: 24d36...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg nå for eksempel lage en kjempekrangel fordi mannen min nå ba meg huske tømme avrenningsfatet til kaffemaskina? JEG bruker ikke kaffemaskinen, det er hans greie, men likevel er det tydeligvis mitt ansvar å huske å tømme og vaske rundt den? Jeg bare sier som sant er at jeg kan prøve å huske det, men jeg bruker ikke maskinen på dagtid og jeg tenker altså ikke på at den bør tømmes, tross alt er det han som lager kaffe i litervis hele dagen og drikker... 

Anonymkode: 12b73...60f

Hvorfor sa du ikke bare nei da han sa at det er ditt ansvar?

Anonymkode: 24d36...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har begges nummer og beskjed om at far bør ringes. Det er lite jeg kan gjøre med at de velger å ringe meg.

Hvordan påtar jeg meg min manns ansvar, og gjør han tillært hjelpeløs ved å formidle beskjeder fra barnehagen? 

Anonymkode: 4f385...de7

Så om barnehagen ringer deg så ber du dem om å ringe mannen din, selv om du like gjerne kunne videreformidlet beskjeden? Det er en utrolig rar tankegang. Når vi får beskjed fra barnehagen så deler vi det med den andre. Si at jeg henter i barnehagen og får beskjed om at lille Per mangler skiftetøy og mannen min er den som skal levere dagen etter. Skal jeg da si, «nei da må du ringe Ole og informere han om det, for han leverer i morgen og det er hans ansvar. Jeg vil ikke infantilisere han ved å be han om å huske på skift i morgen. Så det får dere ta ansvar for selv»

Det er jo helt absurd. Man må kunne snakke sammen om praktiske ting uten at det blir krangling og oppfattes som «mas».

Anonymkode: 9ac00...f0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei stakkars deg! Du er jo helt ubehjelpelig midt oppi dette! Alle andre har ansvar, ikke du. Alle andre gjør feil, ikke du. 

:sarkasme:

Jeg har svart nok i denne tråden og har gitt opp å prøve mer. Til alle dere som bare stiller nye spørsmål, så henviser jeg dere til tidligere svar, både fra meg og flere andre. Både @Sidsel og @RoH og @Crobern har avgitt gode svar. Men enkelte av dere virker mer opptatt av å...tada!...mase, enn å lytte og reflektere.

Anonymkode: 24d36...03a

Nei, jeg er jo ikke det :ler: Jeg takker for beskjeden og bringer den videre. Løsningsorientert ville jeg kalt det :smilorange: 

Det er jo, ehem, du som trenger at verden tilpasser seg deg?

Anonymkode: 4f385...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo, ehem, du som trenger at verden tilpasser seg deg?

Anonymkode: 4f385...de7

Du får kose deg videre med å tro det, da forsvinner nok problemene dine i løse luften. Jeg kan leve med at du tror det, jeg har tross alt ikke disse forferdelig plagsomme problemene med at folk er ulik meg og ikke gjør som jeg vil hele tiden.

Anonymkode: 24d36...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om barnehagen ringer deg så ber du dem om å ringe mannen din, selv om du like gjerne kunne videreformidlet beskjeden?

Selvfølgelig gjør jeg det! Hvis ikke hadde jeg jo endt opp som dere.

Anonymkode: 24d36...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så om barnehagen ringer deg så ber du dem om å ringe mannen din, selv om du like gjerne kunne videreformidlet beskjeden? Det er en utrolig rar tankegang. Når vi får beskjed fra barnehagen så deler vi det med den andre. Si at jeg henter i barnehagen og får beskjed om at lille Per mangler skiftetøy og mannen min er den som skal levere dagen etter. Skal jeg da si, «nei da må du ringe Ole og informere han om det, for han leverer i morgen og det er hans ansvar. Jeg vil ikke infantilisere han ved å be han om å huske på skift i morgen. Så det får dere ta ansvar for selv»

Det er jo helt absurd. Man må kunne snakke sammen om praktiske ting uten at det blir krangling og oppfattes som «mas».

Anonymkode: 9ac00...f0f

Jeg vet ikke om det var meningen å sitere meg?

Neida, jeg ber selvsagt ikke barnehagen om å ringe mannen i stedet :ler:

Jeg (vi) løser beskjeder fra barnehagen akkurat som dere, vi videreformidler ved behov :)

Anonymkode: 4f385...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får kose deg videre med å tro det, da forsvinner nok problemene dine i løse luften. Jeg kan leve med at du tror det, jeg har tross alt ikke disse forferdelig plagsomme problemene med at folk er ulik meg og ikke gjør som jeg vil hele tiden.

Anonymkode: 24d36...03a

:ler:

Takk, du har gjort dagen min! :kyss:

Anonymkode: 4f385...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det var meningen å sitere meg?

 

Den var nok til meg, så jeg svarte.

Jeg forstår ikke hvorfor dere står med åpne armer og påtar dere alt ansvar for alle andre, for siden å klage på at dere må gjøre alt. Da kan dere takke dere selv, da.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:ler:

Takk, du har gjort dagen min! :kyss:

Anonymkode: 4f385...de7

Vet det. Dere som bruker passiv aggresjon, føler dere bra når dere har vært spydig. Men dere løser ikke opp i problemene deres. Bare vent til i morgen eller om noen timer, da føler du deg like råtten igjen og må finne noen å ta det ut på.

Anonymkode: 24d36...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at denne tråden handler om kommunikasjon og ikke om husarbeid, men det er 8 mars i dag og jeg tenkte at denne var relevant:

https://www.theguardian.com/world/2017/may/26/gender-wars-household-chores-comic?CMP=fb_gu

Selv står jeg midt i en skilsmisse. Og vi har aldri kranglet om husarbeid, men vi har hatt nøyaktig samme kommunikasjonsmønster som det TS beskriver. Hvis jeg har tatt opp noe så har han gåtti forsvar og respondert med å enten skulle be om så detaljert beskrivelse at det blir umulig, eller som TS mann vise til noe annet som irriterer ham. I stedet for å lytte og høre om det er noe fornuft i det jeg sier. Resultatet for min del ble at jeg sluttet å ta opp ting, det opplevdes som meningsløst. 

Det forundrer meg at mange ektepar behandler hverandre dårligere enn de ville behandle kollegaer eller venner. På jobb tåler vi konstruktiv kritikk og samarbeid for å løse oppgaver er naturlig. Men hjemme går man i vranglås. Ideelt sett burde det jo være slik at man vil hverandre vel i et ekteskap, og ønsker å bidra til at begge to trives og har det bra.

Endret av tingeling
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, RoH skrev:

Hvorfor tror du menn og ikke kvinner jobber innenfor landbruk, foretrekker jakt, bygger veiene du kjører på, bygger husene du bor i, står for de fleste oppfinnelser, bygger sykehus, skoler, er de beste matematikerne, fysikerne har flest nobelpriser osv. fordi de er idioter? Eller ja forresten det er vi ganske sikkert når vi gidder og betale mest i skatt for å holde samfunnshjulene i gang (og ikke minst er beste i fotball). 

Vi er ikke dummere enn kvinner fordi vi ikke har samme evne til og svitsje mellom rasjonell tanke og følelser som kvinner, vi har bare et handikap som er vel dokumentert i forhold til dere på dette feltet. Dette er mest trolig situasjonsbetinget og knyttet opp til noen tusen år med evolusjon. Og siden det er vi som har dette handikappet hadde det jo vært fint om dere tok hensyn til dette uten og behandle oss som idioter. ;) Men det er vel for mye og forlange. 

Å til dere som tror mannen hører etter, ta et par kontrollspørsmål og hva han har forstått. Avstanden er ofte stor mellom det avsender tror en har formidlet og det mottakeren har tatt inn, i alle fall det som har festet seg.      

Når man skriver et innlegg om hvor smarte menn er, bør man helst unngå skrivefeil i annenhver setning. Ellers virker innlegget mot sin hensikt. Voksne mennesker som ikke behersker grunnleggende rettskriving fremstår for meg som minde intelligente. 

Du har også feil i enkelte resonnementet. For eksempel, grunnen til at menn har oppfunnet flest ting tidligere, er at kvinner ikke hadde noen rettigheter eller stemme før nylig. Ta for eksempel Hedie Lamar, som har funnet opp en del ting, men ble ikke hørt fordi hun var kvinne og pen. 

Anonymkode: 19cd4...3b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man skriver et innlegg om hvor smarte menn er, bør man helst unngå skrivefeil i annenhver setning. Ellers virker innlegget mot sin hensikt. Voksne mennesker som ikke behersker grunnleggende rettskriving fremstår for meg som minde intelligente. 

Du har også feil i enkelte resonnementet. For eksempel, grunnen til at menn har oppfunnet flest ting tidligere, er at kvinner ikke hadde noen rettigheter eller stemme før nylig. Ta for eksempel Hedie Lamar, som har funnet opp en del ting, men ble ikke hørt fordi hun var kvinne og pen. 

Anonymkode: 19cd4...3b3

Du vet lite om intelligens. Og mye om hakking.

Anonymkode: 24d36...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet lite om intelligens. Og mye om hakking.

Anonymkode: 24d36...03a

Og du har gjennom hele denne tråden sittet på din høye hest og hakket på andre kvinner som du ikke vet noen ting om. Mye bedre.

Anonymkode: 62fc2...fa7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du har gjennom hele denne tråden sittet på din høye hest og hakket på andre kvinner som du ikke vet noen ting om. Mye bedre.

Anonymkode: 62fc2...fa7

Jeg har forsøkt å hjelpe. Man trenger absolutt ikke havne i den situasjonen som trådstarter gjør. Man velger det selv.

Anonymkode: 24d36...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet lite om intelligens. Og mye om hakking.

Anonymkode: 24d36...03a

Og da er vi i gang igjen. Herregud, at dette aldri skal stoppe. Jævla intelligenskrig. Mongo-mennesker.

Anonymkode: 0c7d8...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...