Gå til innhold

Å bli omtalt som "chilleste kjæreste"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis noen snakket til kjæresten/daten din om deg og omtalte deg som dette hadde du tolket det negativt eller positivt?
 

Anonymkode: 49aaf...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tolket det positivt, på samme måte som om noen sa " koselig og laidback kjæreste".

Det som ville ha telt negativt er at jeg regner med at personen som sa det var født mellom 1990 og 1995, og derfor ville vært alt for ung for meg. :P

Edit: så nå at det ikke var kjæresten som sa det, men noen andre, så da ville det naturlig nok bare vært positivt

 

Endret av absinthia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt. Tolker det som en som ikke lager unødvendig drama, en man kommer overens med og trives å bruke tiden sin med  :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det som du er dørmatte som aldri tørr stå opp for deg selv. For om du hadde vært laidback hadde du ikke vært så usikker at du hadde lagd denne tråden på kg. Og når han ikke mener du er laidback, så mener han sannsynligvis at du lar han gjøre som du vil uten å blande deg, selv når det går negativt utover deg selv. Får dere barn sammen kommer du til å slite og gjøre alt hjemme, mens han er ute med gutta og fester. Fordi du er "verdens chilleste"

Anonymkode: 03be2...56d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tolker det som du er dørmatte som aldri tørr stå opp for deg selv. For om du hadde vært laidback hadde du ikke vært så usikker at du hadde lagd denne tråden på kg. Og når han ikke mener du er laidback, så mener han sannsynligvis at du lar han gjøre som du vil uten å blande deg, selv når det går negativt utover deg selv. Får dere barn sammen kommer du til å slite og gjøre alt hjemme, mens han er ute med gutta og fester. Fordi du er "verdens chilleste"

Anonymkode: 03be2...56d

🤔

Anonymkode: 49aaf...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tolker det som du er dørmatte som aldri tørr stå opp for deg selv. For om du hadde vært laidback hadde du ikke vært så usikker at du hadde lagd denne tråden på kg. Og når han ikke mener du er laidback, så mener han sannsynligvis at du lar han gjøre som du vil uten å blande deg, selv når det går negativt utover deg selv. Får dere barn sammen kommer du til å slite og gjøre alt hjemme, mens han er ute med gutta og fester. Fordi du er "verdens chilleste"

Anonymkode: 03be2...56d

Dette var jo faktisk litt sjarmerende til å være troll :ninuskapus::nori:

Anonymkode: b0a80...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen snakket til kjæresten/daten din om deg og omtalte deg som dette hadde du tolket det negativt eller positivt?
 

Anonymkode: 49aaf...450

Da ville jeg lurt på hvilket språk vedkommende snakket. Det er ihvertfall verken Norsk eller Engelsk.

Jeg lurer på  hva folk innbiller seg når de tar i bruk sånne meningsløse ord og uttrykk  At de er "hippe" og "chille" ? ("kul" eller "cool" er tydeligvis for gamliser) Om dette er en anglifisert/ amerikanisert avart av kebabnorsk, kan man kanskje ikke forvente bedre ?

Anonymkode: d3124...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er ment som et kompliment. Men i praksis kanskje betyr at du ikke krever noe og at man kan gjøre som man vil med deg. (Dørmatte mao)

Anonymkode: 83008...976

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tolker det som du er dørmatte som aldri tørr stå opp for deg selv. For om du hadde vært laidback hadde du ikke vært så usikker at du hadde lagd denne tråden på kg. Og når han ikke mener du er laidback, så mener han sannsynligvis at du lar han gjøre som du vil uten å blande deg, selv når det går negativt utover deg selv. Får dere barn sammen kommer du til å slite og gjøre alt hjemme, mens han er ute med gutta og fester. Fordi du er "verdens chilleste"

Anonymkode: 03be2...56d

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Dørmatte faktisk:laugh:

Anonymkode: 49aaf...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde sagt det til meg, hadde jeg svart "Hæ, hva sier du? Mener du snill?" Chill er et ord som ikke finnes i mitt vokabular på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Chill kjæreste" høres ut som en person som aldri skal krangle om noe, aldri stiller krav etc. Det finnes ingen forhold hvor dette oppstår naturlig slik jeg ser det, der begges behov blir fullstendig møtt til en hver tid uten at man må krangle litt innimellom. Den "chille" personen går på akkord med seg selv for å ikke være til bry for den andre.

Anonymkode: 8b4c4...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på dette, fra Gone Girl:

Jeg føler det er litt i samme kategori som «du er ikke sånn som andre jenter, du er kul, du er ikke drama» osv. Da jeg var yngre falt jeg for den type komplimenter noen ganger men har nå lært at de som sier sånne ting, sjeldent er noe greie å være sammen med. 

Men ingen er tankeleser og man vet ikke hva denne mannen egentlig mente, så hvem vet. Han mente det nok positivt, men om det ER positivt å være «chill» er en annen sak. Som andre påpeker kan det indikere at du ikke stiller krav eller står opp for egne interesser. Det er jo så klart chill for han, men noe sunt forhold er det ikke med en sånn dynamikk.

Anonymkode: 60f3a...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette eskalerte kjapt :popcorn:

Anonymkode: 49aaf...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker litt på dette, fra Gone Girl:

Jeg føler det er litt i samme kategori som «du er ikke sånn som andre jenter, du er kul, du er ikke drama» osv. Da jeg var yngre falt jeg for den type komplimenter noen ganger men har nå lært at de som sier sånne ting, sjeldent er noe greie å være sammen med. 

Men ingen er tankeleser og man vet ikke hva denne mannen egentlig mente, så hvem vet. Han mente det nok positivt, men om det ER positivt å være «chill» er en annen sak. Som andre påpeker kan det indikere at du ikke stiller krav eller står opp for egne interesser. Det er jo så klart chill for han, men noe sunt forhold er det ikke med en sånn dynamikk.

Anonymkode: 60f3a...f7d

Ja, det sier jo litt om kvinnesynet.... og de sosiale antennene. Tenk om kvinner sa til menn "du er en kul gutt, du er ikke sånn ekkel gris som de andre guttene". Jeg hadde aldri sagt det til kjæresten og tenkt han ville tatt det som et kompliment :P 

Anonymkode: 03be2...56d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttrykket er så uuut

Anonymkode: 6216d...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er ment positivt. Feks at du er "chill" når det gjelder ting andre jenter kanskje er like chill på. Feks ikke sjalu om typen er på byn, synes det er OK at typen drar på guttetur uten å tro han er utro, lett å ta med på fester ol. (Kanskje du er en omgjengelig type) osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla millennials 

Anonymkode: c5cc9...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...