Gå til innhold

Må være bikiniklar om tre mnd ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere eksperter her inne, har jeg noen sjangs til noen endringer på kropp?

Utfordringen er noen kilo, 3-4 kg. Men det store problemet er vel at kroppen er dvask :P

Tenker selvfølgelig noe innskrenkninger på kosthold, men treningen blir viktigst. Må en i studio? Blir så lei av å gå der, har hatt mine perioder og så sier det bare stopp.. Noen som har gode erfaringer å springe på fjellet? Får jo god styrke i rumpe, lår og rygg der? Om en bruker naturen aktivt i tre mnd, så kan det være en slipper unna de klamme treningsstudioene?

Anonymkode: c08be...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er igrunn mye bedre å løpe på fjellet enn på mølla, så kjør på

Anonymkode: e9924...fc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det aller viktigste er at er komfortabel med hvordan du ser ut. Det finnes ingen idealkropp. 

Anonymkode: 78f51...2a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det aller viktigste er at er komfortabel med hvordan du ser ut. Det finnes ingen idealkropp. 

Anonymkode: 78f51...2a5

Jeg vet. Og jeg prøver å være bevisst på dette kroppshysteriet.. Men jeg er ikke ute etter noen perfeksjon, vil føle meg vel i egen kropp. Er ikke sikkert det blir så mye forandringer på disse tre mnd før bikinien skal frem heller :fnise: Men det er jo lov å prøve, og det som er ok for meg kan jo være helt ræva for andre :P

Anonymkode: c08be...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det aller viktigste er at er komfortabel med hvordan du ser ut. Det finnes ingen idealkropp. 

Anonymkode: 78f51...2a5

I en ideell verden, ja. 

Ikke noe i veien med å ha som mål å stramme opp kroppen før sommeren :) TS, min erfaring er at kostholdet er viktigst. Spesielt på såpass kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner å trene styrke og holder noenlunde kontroll på kostholdet (kutter ut junk) så vil du absolutt se resultater i løpet av 3 mnd. 3-4 kg vektnedgang på 3 mnd tilsvarer ca 250 g i uken så det er definitivt overkommelig. Du kan evt bruke en kalkulator for å finne ut hva du forbrenner i løpet av en dag og hva du trenger å ligge på kalorimessig for å gå ned det du ønsker. Google BMR-kalkulator. Ikke en gang sikkert at du trenger å gå ned 3-4 kg, kanskje det holder med å stramme opp.

Vil anbefale øvelser som trener de store muskelgruppene som knebøy, utfall, nedtrekk, manualer på biceps/triceps, markløft etc. Hvis du er uerfaren med styrketrening er det greit å gå på gruppetimer i begynnelsen (f.eks powerstep, step/styrke, crossfit etc alt etter hva du har tilgjengelig hvis du er medlem på treningssenter). Cardiotrening vil fungere for å få deg ned i vekt med det vil ikke nødvendigvis endre kroppssammensetning/bygge muskler.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du er bikiniklar nå! 3-4 kilo og litt dvask er helt innafor. Skrubb huden godt og smør deg med krem, og du er klar :) Ville satsa på litt stryrketrening om noe, framfor nedgang i fettprosent når du har såpass lite ekstra. De fleste ser litt bedre ut med litt definisjon under underhudfettet, og mange får bedre holdning av å trene litt skuldre/armer/kjernemuskulatur/rumpe/lår. Penere enn skrapa for fett, og uten muskeldefinisjon i hvertfall, som fort kan bli resultatet om du kutter for mange kalorier..

Anonymkode: b199b...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere eksperter her inne, har jeg noen sjangs til noen endringer på kropp?

Utfordringen er noen kilo, 3-4 kg. Men det store problemet er vel at kroppen er dvask :P

Tenker selvfølgelig noe innskrenkninger på kosthold, men treningen blir viktigst. Må en i studio? Blir så lei av å gå der, har hatt mine perioder og så sier det bare stopp.. Noen som har gode erfaringer å springe på fjellet? Får jo god styrke i rumpe, lår og rygg der? Om en bruker naturen aktivt i tre mnd, så kan det være en slipper unna de klamme treningsstudioene?

Anonymkode: c08be...588

Bruk naturen du. Kjempefin plan, og den treningen som er hyggelig er det lettest å gjennomføre. Jeg tror forresten at kroppen din er kjempeflott som den er, men allikevel, det er deilig å komme i litt bedre form.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skogrose skrev:

I en ideell verden, ja. 

Ikke noe i veien med å ha som mål å stramme opp kroppen før sommeren :) TS, min erfaring er at kostholdet er viktigst. Spesielt på såpass kort tid. 

Min erfaring også. Jeg så ikke resultatene av treningen før jeg gikk ned i vekt. Så jeg hadde  altså fått definerte muskler av styrketreningen likevel! Var bare skjult under fettet :fnise:

Anonymkode: 4fbc3...44d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi en fantastisk vinter i år, så du får komme deg ut på langrennsski! Det fins ikke noen bedre treningsform enn langrenn med tanke på å få trent hele kroppen. 

Imidlertid gjør selv ikke langrenn alt. Skal du få optimal helsegevinst må du trene styrke i tillegg. Du får ikke økt muskelmassen noe særlig ved bare å gå langrenn. Du trenger derimot ikke nødvendigvis gå på studio for å trene styrke, selv om det gjør det enklere. Hvis du har tilgang på en eller annen dings du kan dra deg opp etter, enten hengende (veldig tungt) eller mens du ligger på skrå får du trent viktige muskler. Med armhevninger og planke i tillegg har du dekket mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg å laste ned fitnesspal appen, der kan du tracke ned kaloriinntaket ditt, trening osv. 

Anonymkode: 7204a...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er viktigere enn trening om du ska ned 3-4 kg. Kutt ut melk, kjøtt, fisk, sukker, brus og alkohol. Spis frukt, grønnsaker, ris, korn, havre, kikerter og bønner osv. Drikk juice og vann.Kiloene kommer til å forsvinne av seg selv. 

Anonymkode: 87892...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...