Gå til innhold

Rare brystvorter/pupper


Mina:)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 17 år og har veldig rare brystvorter og pupper. Eller, hvert fall én er rar.. den ene er jeg ganske fornøyd med, den har fin form og der har jeg en liten brystvorte om stikker ut (eller den har ganske stor areola med en litt nupp/vorte, men grei nok sammenlignet med den andre). For den andre derimot! Den er mye større enn den andre, og den henger.. i tillegg har jeg på en måte ingen brystvorte, den er bare flat, med en diger puffy stygg areola. Hvis jeg fryser/den stimuleres så kan det komme en bittebitteliten vorte, men den synes nesten ikke.. (jeg er ikke overvektig om noen lurer)

spørsmålet mitt er: er dette normalt? Kommer det til å endre seg? Kan jeg gjøre noe for å endre det? Det høres jo ut som et veldig lite problem, men dette er noe som plager meg og selvbildet mitt veldig, og jeg føler meg veldig unormal og annerledes enn alle andre..

Endret av Mina:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få legen din til å se på det. I mange tilfeller får du dekt operasjon for å fikse det.

Anonymkode: 35155...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen her. Alltid hatt to forskjellige pupper med forskjellige størrelse/form og brystvorter/areolaer. Dette har plaget meg helt siden de dukket opp. Såpass mye at samboeren min aldri har sett de, da jeg føler de er skikkelig stygge. De har kanskje forandret seg litt med årene (jeg er 30 år), men ikke blitt noe betydelig bedre, vil jeg si. Mine er såpass små at de ikke henger, men størrelsen på de er forsatt veldig merkbar. Angrer på at jeg ikke gjorde noe med de tidlig i tyveårene. Det er jo selvfølgelig ikke for sent, men nå velger jeg å vente til vi har fått de barna jeg tenker å bære frem. Så får man se om noen år. Skjønner godt at det plager deg!

Anonymkode: 98405...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, padawan skrev:

Er det ikke vanlig at det er slik og at det stort sett "vokser seg til"?

Kanskje i noen få tilfeller? Ellers er det veldig vanlig å ha forskjellig størrelse på brystene sine. 

Anonymkode: 98405...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 17år og ikke ferdig utviklet enda. Slapp av noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Mina:) skrev:

Hei. Jeg er 17 år og har veldig rare brystvorter og pupper. Eller, hvert fall én er rar.. den ene er jeg ganske fornøyd med, den har fin form og der har jeg en liten brystvorte om stikker ut (eller den har ganske stor areola med en litt nupp/vorte, men grei nok sammenlignet med den andre). For den andre derimot! Den er mye større enn den andre, og den henger.. i tillegg har jeg på en måte ingen brystvorte, den er bare flat, med en diger puffy stygg areola. Hvis jeg fryser/den stimuleres så kan det komme en bittebitteliten vorte, men den synes nesten ikke.. (jeg er ikke overvektig om noen lurer)

spørsmålet mitt er: er dette normalt? Kommer det til å endre seg? Kan jeg gjøre noe for å endre det? Det høres jo ut som et veldig lite problem, men dette er noe som plager meg og selvbildet mitt veldig, og jeg føler meg veldig unormal og annerledes enn alle andre..

Nå er jeg mann, men hovedproblemstillingen i alle kroppspørsmål er stort sett likt: skal du gjøre noe med det, eller skal  du «se hvordan det går». Sistnevnte er selvfølgelig tryggest og er ofte løsningen fra oss over 30 (som har fått litt livserfaring) og de som er jevnt over «fornøyd» med kroppen de har fått utlevert.

Jeg mener likevel du gjør smart i å ta dette opp med fastlegen/helsesøster med en gang. Se hva de sier og hvilken muligheter du har. Kort sagt er det noe i det at man vare lever en gang. Hvorfor bruke åresvis med å være usikker på deg selv, hvis det (kanskje) finnes noe som kan gjøres med det i nær framtid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel litt når brystene er ferdig utvokst og sånn? Det lureste er nok uansett å snakke med en lege om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kan ta på de og suge på de, for å sjekke at alt er i orden?

Hilsen offentlig brystinspektør

Anonymkode: e8665...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.3.2018 at 10:44 PM, Mina:) said:

Hei. Jeg er 17 år og har veldig rare brystvorter og pupper. Eller, hvert fall én er rar.. den ene er jeg ganske fornøyd med, den har fin form og der har jeg en liten brystvorte om stikker ut (eller den har ganske stor areola med en litt nupp/vorte, men grei nok sammenlignet med den andre). For den andre derimot! Den er mye større enn den andre, og den henger.. i tillegg har jeg på en måte ingen brystvorte, den er bare flat, med en diger puffy stygg areola. Hvis jeg fryser/den stimuleres så kan det komme en bittebitteliten vorte, men den synes nesten ikke.. (jeg er ikke overvektig om noen lurer)

spørsmålet mitt er: er dette normalt? Kommer det til å endre seg? Kan jeg gjøre noe for å endre det? Det høres jo ut som et veldig lite problem, men dette er noe som plager meg og selvbildet mitt veldig, og jeg føler meg veldig unormal og annerledes enn alle andre..

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente. Hva er det du ikke liker med brystvorten som du mener er rar? At den er for stor og henger og at den er flat? 

Anonymkode: 9f5f7...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente. Hva er det du ikke liker med brystvorten som du mener er rar? At den er for stor og henger og at den er flat? 

Anonymkode: 9f5f7...074

At selve areolaen er veldig stor, og at jeg ikke har noe nippel der(kun når jeg blir kald kommer det en bitteliten som nesten ikke synes). Og det at selve puppen henger litt og er større enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter noe ala tuberøse bryst. Det er helt normalt og forekommer i mange forskjellige grader.

Sjekket det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forundret.. skrev:

Det er noe som heter noe ala tuberøse bryst. Det er helt normalt og forekommer i mange forskjellige grader.

Sjekket det?

 

Nei, er ikke helt sånn heller. På en måte så plager ikke størrelsen på aroleaen såå mye(eller den er jo større enn hva jeg skulle ønsket, men plager meg vel mer siden den ene er større enn den andre)

Er mer brystvortene som plager meg, det at jeg ikke har noen nesten.. har ikke sett noen med slike pupper før, og har vel Googla hele nettet rundt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...