Gå til innhold

Viktig å huske på når man avtaler sminke og håroppsett på den store dagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva er erfaringene deres med å booke en sminkør og frisør (eventuelt noen andre som kan gjøre begge deler) til deres store dag? Hva var viktig å avklare på forhånd, annet enn de opplagte tingene som dato, pris og hva man ønsker? 

Setter veldig pris på at dere deler erfaringene deres :-)

Hilsen kommende brud.

Anonymkode: 03895...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at du får en prøvetime der du blir sminket og stylet. Da min bestevenninne giftet seg hadde hun med bilder og en visjon om hvordan hun ville se ut, og både frisøren og sminkøren ga fullstendig f. De sminket og stylet henne helt forjævelig, så det var flaks hun hadde den timen så hun fikk sagt ifra at hun IKKE ville se sånn ut. De hørte heldigvis etter og gjorde en god jobb på bryllupsdagen, men tenk om hun ikke hadde hatt den prøvetimen...

Anonymkode: 43cd1...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvetime er viktig, for da finner du og frisøren ut hvordan du skal se ut, så det blir perfekt den dagen. Bruk gjerne en frisør, som har godt rykte på seg. Eller om du går til en fast, som og setter opp hår til bryllup.

Jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd, men så glad for prøvetimen.

Anonymkode: ae2c3...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vask håret samme dag, men dagen før. Nyvasket hår er vanskeligere å sette opp, blir glattere og stor fare for at frisyren ikke holder seg like fin hele bryllupsdagen. 

Også viktig å ta på hettejakke eller ei skjorte med knapper for å unngå å dra den over nysminket ansikt og oppsatt hår. 

Husk en god fuktighetskrem i ansiktet om morgenen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2018 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er at du får en prøvetime der du blir sminket og stylet. Da min bestevenninne giftet seg hadde hun med bilder og en visjon om hvordan hun ville se ut, og både frisøren og sminkøren ga fullstendig f. De sminket og stylet henne helt forjævelig, så det var flaks hun hadde den timen så hun fikk sagt ifra at hun IKKE ville se sånn ut. De hørte heldigvis etter og gjorde en god jobb på bryllupsdagen, men tenk om hun ikke hadde hatt den prøvetimen...

Anonymkode: 43cd1...29c

Satt hun med bind foran øynene? Du blir ikke sminket og stylet "forjævelig" på 1-2-3. Det er fullt mulig å følge med og si fra FØR de tar på sjokkrosa leppestift og orange øyenskygge. 

Anonymkode: b41fa...dc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvetime er gull verdt så du og stylisten blir enige om hva som skal gjøres.

Vask håret dagen før

Kom med nyrenset og fuktet hud, husk hårfjerning i ansiktet så makeupen sitter bedre

Ha på noe som ikke skal trekkes over hodet, skjorte, jakke etc. 

Ikke drikk masse champagne, husk nok vann og noe å spise også.

Anonymkode: 1a3f2...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er på den store dagen, pass litt på klokken selv også. Jeg kom 15 min for sent til kirka fordi frisøren var treig. Jeg fikk også en kardashian leppestil, da hun gikk langt ut over størrelsen på leppene mine og mente jeg måtte ha de såpass store, for med så liten munn, kom jeg til å se sur ut på alle bilder. Haha

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Trådstarter her. Tusen takk for alle innspill. Nå er sminkør og frisør på plass. Skal ha alle tipsene og rådene deres i bakhodet på den store dagen.

Anonymkode: 03895...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Hei jenter! Trådstarter her. Tusen takk for alle innspill. Nå er sminkør og frisør på plass. Skal ha alle tipsene og rådene deres i bakhodet på den store dagen.

Anonymkode: 03895...c0f

Husk at du har lov til å være kravstor og kresen. Det er din dag og du betaler en skyhøy pris for å se bra ut. Jeg hadde med mye av min egen sminke og ville helst at frisøren brukte den på meg (frisøren sminka meg-ingen sminkør her). Hun hadde bare basic vita utstyr -hel ok det, men jeg viste at mitt var vannfast, så jeg ville bruke det. Frisøren min var veldig opptatt av å bruke sine egne produkter, så vi ble litt enige på halvveien. Endte med at jeg måtte sminke meg selv en runde to etter litt forsiktig gråting i kirka. Øyensminken rant noe helt sinnsykt. Jadda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 16.09, AnonymBruker skrev:

prøvetime er gull verdt så du og stylisten blir enige om hva som skal gjøres.

Vask håret dagen før

Kom med nyrenset og fuktet hud, husk hårfjerning i ansiktet så makeupen sitter bedre

Ha på noe som ikke skal trekkes over hodet, skjorte, jakke etc. 

Ikke drikk masse champagne, husk nok vann og noe å spise også.

Anonymkode: 1a3f2...444

«husk hårfjerning i ansiktet»

What?! Hvor mye hår er det snakk om her?! Hilsen en som aldri bruker annet enn sminke på øyne og lepper pga eksem

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ablaze skrev:

«husk hårfjerning i ansiktet»

What?! Hvor mye hår er det snakk om her?! Hilsen en som aldri bruker annet enn sminke på øyne og lepper pga eksem

Du må ikke fjerne noe hår i ansiktet. Med mindre det er snakk om å nappe bryn før selve dagen da.

-hilsen en med altfor masse dun i ansiktet-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 10.23, Sphynx skrev:

Du må ikke fjerne noe hår i ansiktet. Med mindre det er snakk om å nappe bryn før selve dagen da.

-hilsen en med altfor masse dun i ansiktet-

Barberte du deg før bryllupsdagen du da?!

Anonymkode: 5b37b...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vask håret dagen før. Ha i bitte litt skum for bedre hold.

2. Hettegenser/genser du ikke er redd for å klippe i stykker for å få av. 

3. God fuktighetskrem på morgenen

4. Dersom du er veldig sensitiv/får lett reaksjoner; ta med egen mascara og leppestift! Disse er bakteriebomber, spesielt dersom sminkøren/frisøren ikke bruker én gangs koster. 

 

Jeg er frisør og make-up artist med brudestyling som en stor del av jobben min. Dette er reglene vi følger. Hos oss trenger ikke bruden noe som hun må ha med selv da vi kun bruker en gangs koster på mascara og leppestifter og «dipper» aldri to ganger. Vet dog mange ikke bryr seg og kjipt å stå den dagen med hovne, røde øyne :) 

Anonymkode: 0fbd4...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.3.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Barberte du deg før bryllupsdagen du da?!

Anonymkode: 5b37b...95b

Haha nei, jeg har mye dun og jeg har ikke fjerna noe hår 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at jeg låner tråden og kjapt spør når man bør være ute med å bestille seg frisør og/eller sminkør? Er det snakk om et par mnd. eller et halvt år, liksom?

Anonymkode: 0e39d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at jeg låner tråden og kjapt spør når man bør være ute med å bestille seg frisør og/eller sminkør? Er det snakk om et par mnd. eller et halvt år, liksom?

Anonymkode: 0e39d...944

Det kommer vel an på hvor du bor, hvor populære de er, og når du gifter deg. Gifter du deg i februar, er det mange flere ledige enn på sommeren.

Anonymkode: ae2c3...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gifter meg i juni, og da jeg ringte rundt i februar for å bestille var det allerede mange som var booket. Så lurt å være tidlig ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trådstarter her. 

Ja, det er alltid lurt å være tidlig ute. Hun jeg booket til sminke og frisør var glad jeg sa ifra i begynnelsen av mars før hun hadde bestilt flybilletter til ferien. 

Vil bare tipse om at det kan være lurt å tenke litt alternativt med tanke på sminkør enn å gå for en frisør. Jeg var hos en frisør som også skulle sminke meg til en viktig dag, og resultatet var at jeg nærmest måtte si hva hun skulle gjøre med foundationen og slikt. Det ble litt rart. Nå har jeg funnet ei jente som har masse erfaring med sminke og sminker mange til forskjellige fester, uten at hun har noe papir på at hun er sminkør. Jeg fikk anbefalt henne via andre. 

Skal på prøvesminke om en stund og gleder meg :-) 

Anonymkode: 03895...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg giftet meg da, men har vært i noen bryllup. Et par av brudene ønsket å ikke se annerledes ut - de ville være seg selv på den store dagen. En av de pleide ikke å sminke seg, så for henne holdt det med lett sminke (friske opp huden og svak øyensminke). Hun hadde også enkel oppsetning av håret, da hun aldri likte å ha for fancy frisyrer og ønsket å kunne ordne den selv under dagen hvis noe skulle skjære seg. 

Jeg er egentlig ganske enig med henne, da det vil se rart ut å få en total makeover på bryllupsdagen :fnise: Man skal jo bli gjenkjent, også av brudgommen!

Selv ville jeg valgt en frisyre som jeg/venninner kunne klart å ordne litt på i løpet av kvelden UTEN at det blir totalt hårkrise. Også ville jeg ikke hatt en frisyre som er ubehagelig (for stram, hår som faller ned foran øyene osv). Jeg ville også sørget for å høre med frisøren/makeupartisten hvordan jeg selv kan ordne på håret/sminken i løpet av kvelden hvis noe skulle skjære seg - uten å ødelegge alt. Selv opplever jeg f.eks at det er bedre å beholde øyesminken dersom ansiktssminken begynner å bli "blass" og heller fjerne denne og ta på nytt. Ellers blir det lag-på-lag og det blir lett stygge merker og klatting. Men så er jeg kanskje bedre på ansiktssminke enn øyensminke, og ville kanskje ikke selv prøvd å fikse på øyensminken i løpet av kvelden. Jeg ville sett ut som en drag queen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...