Gå til innhold

Heimebane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den nye serien til nrk, usikker på hvilken målgruppe. Men, hva i alle dager har fått de til å komme med den gode ideen at Ane Dahl Torp skal ha trønderdialekt?! Det høres jo helt grusomt ut. 

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så noen klipp fra serien, den utgår. Interesserer meg ikke for fotball, og Ane DT som trønder var forstyrrende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Meadow skrev:

Så noen klipp fra serien, den utgår. Interesserer meg ikke for fotball, og Ane DT som trønder var forstyrrende. 

Serien er innspilt i nærheten av der jeg bor og jeg kjenner flere som er med, så føler at jeg  se den. Men helt ærlig så er det svært forstyrrende å høre folk med min egen dialekt i spillefilm/serie, Ane Dahl Torp er ikke mine favoritt fra før av som skuespiller og den trønderdialekta og generelt bare hele rollen hennes gjør at jeg så vidt klarer å se på. Må vurdere om jeg faktisk gidder å bruke tida mi på dette. Har sett nesten en episode..

Anonymkode: 5205a...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de to første på nett-TV. Positivt overrasket, men Ane Dahl Torp burde ha snakket på sin egen dialekt. Gode dialoger og flott plass den er spilt inn på.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK har gjort det igjen! Meget bra serie, som får en sterk 5'er fra meg.

Enig i at Ane Dahl Torp kunne snakket østlandsk, men skuespillerprestasjonen er helt på topp, og da gjør det ikke så mye. Artig med John Carew også. Synes han gjør en mer en godkjent figur. Gleder meg til å se fortsettelsen.

Anonymkode: 14292...dd5

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at denne serien virker komisk dårlig når det kommer til handling, manus og skuespill. En PK-flopp

 

 

Anonymkode: 99c69...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter nå og ser andre episode.. Skulle ønske Ane DT fikk litt hjelp med trøndersken. Kjenner jeg blir distrahert når det er så mye "feil" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på Hva Arne Torp syns om dialekten til datteren sin.. :P 

Anonymkode: db009...1d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien virker ok den, men ble bare så forstyrret av at ADT ikke klarte å få til "itj" på trøndersk. Fatter ikke hvorfor de får ei fra Oslo(tror jeg?), til å spille trønder. Trønderdialekten er jo noe av det vanskeligste å få til for de som ikke er trøndere!

Anonymkode: af2c7...bb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Jeg skal iallefall ikke følge med på dette.

  Mest fordi jeg ikke orker skuespillerne, og fordi handlingen er teit...

Anonymkode: e064f...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Norgesglasset skrev:

Jeg sitter nå og ser andre episode.. Skulle ønske Ane DT fikk litt hjelp med trøndersken. Kjenner jeg blir distrahert når det er så mye "feil" 

Ho fikk hjelp. Ho har lagt ned mykje arbeid i denne rolla, pg viser nok ein gong at ho er ein strålande skodespelar 😊 Ho får også gode skussmål frå mange trønderar på at ho snakkar godt 👏

Eg likte dei to første episodene, og serien tek opp mange gode og aktuelle problemstillingar 👍

Anonymkode: fda62...94d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Norgesglasset skrev:

Jeg sitter nå og ser andre episode.. Skulle ønske Ane DT fikk litt hjelp med trøndersken. Kjenner jeg blir distrahert når det er så mye "feil" 

Ikke glem at hun er datter til språkforsker Arne Torp✌🏻

Anonymkode: de683...65a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke Carew, så orker dermed ikke å se den serien.

Anonymkode: f36a0...9fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge Dagsrevyen er dette en av de meste sette tv-programmene på NRK det siste døgnet!

 

HAHAHAHA!!

Anonymkode: 27e04...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn vil ikke se en kvinnelig trener, kvinner kan ikke fotball. Kvinner vil ikke se fotball, kvinner bryr seg ikke om fotball.

Serien vil ikke appellere til noen som helst. Det er en flopp.

Anonymkode: 9665c...d5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien så langt, etter å ha sett første episode.

Men både kvinnelige og mannlige karakterer fremstår litt sterotype da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var UTROLIG skeptisk etter traileren, men første episode likte både jeg og den fotballgale kjæresten min veldig godt. Hadde aldri trodd han ville like den og det trodde han ikke selv heller. 

Anonymkode: dfb98...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på Hva Arne Torp syns om dialekten til datteren sin.. :P 

Anonymkode: db009...1d2

Trønderdialekter er det sørlendingen Arne Torp er dårligst på, men jeg regner da med at han har stilt opp. 

Anonymkode: d9755...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trønder selv, og merker at hennes forsøk på snakke trønderdialekt drar mye av oppmerksomheten min. Det høres sikkert topp ut for ikke-trøndere, men jeg kan skrive under på at det maks står til terningkast fire. Det må da finnes et bra antall ekte trønder-damer som kunne spilt den rollen der hvis det absolutt skal snakkes trønderdialekt...?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Menn vil ikke se en kvinnelig trener, kvinner kan ikke fotball. Kvinner vil ikke se fotball, kvinner bryr seg ikke om fotball.

Serien vil ikke appellere til noen som helst. Det er en flopp.

Anonymkode: 9665c...d5e

Hehehehe! Du være en av gubbene som snakker inn dritt på telefonsvareren til ADT's rollefigur! :P

Anonymkode: e20b0...ede

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...