Gå til innhold

Slanke seg mest mulig på 2 mnd


sjeleglad

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 20 år gammel kvinne, 163cm høy og ca 74kg tung. Jeg er snart ferdig med førstegangstjenesten og er arbeidsledig frem til Mai. Jeg har bestemt meg for å prøve å gå mest mulig ned i vekt på disse to kommende månedene. Jeg har vært flink til å trene det siste året og er veldig glad i å gå turer. Kostholdet mitt er generelt sunt, men det kan til tider bli mye søtsaker og snacks som ødelegger hele kaloribalansen min. Nå som jeg har to "tomme" mnd foran meg så tenkte jeg å fokusere ekstra hardt på kosthold og trening. Jeg har som sagt ikke mye som rommer dagene mine, så har mye tid til å holde meg i aktivitet. Kunne gjerne tenkt meg noen råd om hva jeg kan fylle dagene mine med for å forbrenne kalorier og gjerne noen tips til kostholdet mitt (skal såklart kutte søtsakene). Målet vil jo være å komme seg ned på en normal BMI (under 66kg for meg), men i utgangspunktet vil jeg iallefall komme meg under 70kg. Er dette realistisk?

Kanskje verdt å nevne at jeg har et bra treningsrom hjemme med tredemølle, spinningssykkel og diverse styrkeapparater/manualer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En halvkilo per uke er realistisk, kanskje 600 gram per uke de første ukene. Selv med alle rådene som flommer over i dagspressen, blogger og ukeblader, blir det aldri nok råd, og man finner aldri de perfekte rådene, for alle er jo så spesielle. Det er det samme hva du spiser for å gå ned i vekt, du trenger strengt tatt bare å spise mindre, så spis på en sånn måte at du kan fortsette å spise mindre. Fyll dagene med aktiviteter som er meningsfulle for deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriunderskudd vil føre til at du går ned i vekt. Den enkleste måten å få det til på er å spise så lite som mulig kombinert med energiforbruk.

Hvor mye du kan miste er opp til deg, men jeg vil ikke uttale meg om hvor sunt det eit er å miste mye vekt raskt. Kan forsåvidt nevne at "gjennomsnittskandidaten" på fallskjermjegeropptaket går ned mellom 7-10kg i løpet av ei uke, men dette er en del "vannvekt" samt at jeg vil påstå at det ikke er sunt.

4kg på 2 måneder er noe du bør klare, og vil ikke være farlig helsemessig.

Anonymkode: ce223...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er helt realistisk å gå ned minst 4 kg på to måneder når man har mye fritid som du altså vil ha. Jeg ville kuttet ut alkohol, kuttet veldig ned på sukker, brød, bakevarer, pasta, hvit ris, rødt kjøtt om du ikke klarer å kutte det helt ut. Drikk kun vann. Ha mye kardio (spesielt løping, eller jogging hvis du ikke får til å løpe), og styrketrening også. Lykke til, du kan få veldig mye til på to måneder om du er målrettet! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...