Gå til innhold

Uinviterte barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Majott said:

Nei, hvem bryr seg? Burde ikke noen bry seg om at barna ikke lenger blir regnet med i familien?

Hva hadde du selv syntes om å ikke bli medregnet i familien når du var 12-13 år? Ikke bli likt av tanter, onkler og de andre i familien, såpass mislikt at du ikke engang ble invitert til tantes bryllup?

 

 

Jeg bryr meg ikke om hva du mener, jeg inviterer til selskap, så er jeg som bestemmer, du har ingenting å si.

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg ikke om hva du mener, jeg inviterer til selskap, så er jeg som bestemmer, du har ingenting å si.

Anonymkode: d0561...dc1

"det

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria said:

Selvfølgelig er barna en del av familien, men alle fester er ikke for barn, hvertfall ikke i min familie. Det var mange feiringer og hendelser i familien som jeg ikke var med på da jeg var barn - de var voksen-fester, sånn var det bare. Uansett er det opp til vertskapet å invitere - ønsker de barnefri feiring er det et helt legitimt valg. Forskjellen på en festmiddag med og uten småbarn er ganske stor.

Dette er en bruker med en alt eller ingenting holdning.

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om hva du mener, jeg inviterer til selskap, så er jeg som bestemmer, du har ingenting å si.

Anonymkode: d0561...dc1

Helt greit. Jeg bryr meg ikke om hva du gjør.

 

 

 

Endret av Majott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Majott said:

Helt greit. Jeg bryr meg ikke om hva du gjør.

Men vet hva jeg hadde tenkt på og lagt vekt på selv. Barna må jo også få føle at de er en del av familien. En større del enn det å bare gå på skole og i barnehage. 

Skal de utelates i større familieselskap bare fordi de er barn?

Bare tenk over det at de skal føle seg inkludert i familien, mer enn bare mor og far.

 

 

Du har ingen rett til å bestemme hvem jeg jeg skal inviterer på  MITT selskap, da får du takke nei, og så blir du ikke invitert mer.

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ingen rett til å bestemme hvem jeg jeg skal inviterer på  MITT selskap, da får du takke nei, og så blir du ikke invitert mer.

Anonymkode: d0561...dc1

Som sagt, jeg bryr meg fint lite om hva du gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Majott said:

Som sagt, jeg bryr meg fint lite om hva du gjør.

 

Du har ingen bestemmelserett over andres seslkap, Jeg bestemmer hvem som er invitert, jeg bestemmer hvor seslkapet, OG jeg bestemmer hva slags mat og drikke som blir servert! Du har ingenting, absolutte ingenting med det å gjøre!

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne moren må jo mangle sosiale antenner......

Anonymkode: 059eb...363

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Majott said:

Som sagt, jeg bryr meg fint lite om hva du gjør.

 

"skal være,

 

Anonymkode: d0561...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen bestemmelserett over andres seslkap, Jeg bestemmer hvem som er invitert, jeg bestemmer hvor seslkapet, OG jeg bestemmer hva slags mat og drikke som blir servert! Du har ingenting, absolutte ingenting med det å gjøre!

Anonymkode: d0561...dc1

Som sagt, så bryr jeg meg ikke om hva du gjør. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Majott said:

Nei, hvem bryr seg? Burde ikke noen bry seg om at barna ikke lenger blir regnet med i familien?

Hva hadde du selv syntes om å ikke bli medregnet i familien når du var 12-13 år? Ikke bli likt av tanter, onkler og de andre i familien, såpass mislikt at du ikke engang ble invitert til tantes bryllup?

 

 

Det er forskjell på å ikke like tantebarn og å skille mellom voksen-fest og barne-fest. Ikke vær så vanskelig, da! Jeg kan gjøre meg vanskelig jeg også å si at det er en bjørnetjeneste å tilpasse seg barn i et og alt, slik at de lærer seg at verden skal kostes og tilrettelegges og tilpasses dem herfra og til evigheten. Så kan jeg gjøre meg enda vanskeligere å si at slik praksis vil gjøre voksenlivet så tøft for barna at de kommer til å bryte sammen å trenge profesjonell hjelp. Men jeg er ikke så vanskelig og trekker ikke konklusjoner av "liker ikke", "stenges alltid ute", "får ikke være endel av familien" på bakgrunn av en  uteblitt invitasjon bryllupsfest. Bryllup er heller ikke nødvendigvis en familiebegivenhet.

Anonymkode: 5c7fb...588

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen rett til å bestemme hvem jeg jeg skal inviterer på  MITT selskap, da får du takke nei, og så blir du ikke invitert mer.

Anonymkode: d0561...dc1

Hvorfor svarer du som om.du er ts? 

 

Anonymkode: 6fbce...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ikke like tantebarn og å skille mellom voksen-fest og barne-fest. Ikke vær så vanskelig, da! Jeg kan gjøre meg vanskelig jeg også å si at det er en bjørnetjeneste å tilpasse seg barn i et og alt, slik at de lærer seg at verden skal kostes og tilrettelegges og tilpasses dem herfra og til evigheten. Så kan jeg gjøre meg enda vanskeligere å si at slik praksis vil gjøre voksenlivet så tøft for barna at de kommer til å bryte sammen å trenge profesjonell hjelp. Men jeg er ikke så vanskelig og trekker ikke konklusjoner av "liker ikke", "stenges alltid ute", "får ikke være endel av familien" på bakgrunn av en  uteblitt invitasjon bryllupsfest. Bryllup er heller ikke nødvendigvis en familiebegivenhet.

Anonymkode: 5c7fb...588

Hæh? Bryllup ikke en familiebegivenhet? Nå har jeg hørt den også x) 

Anonymkode: 6fbce...d49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2018 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 18cc5...8ca

Når tok barn skade av å være i selskap, der de ser voksne ta et glass vin til maten? Antagelsesvis vil en av foreldrene ikke røre alkohol.

Det blir som om restaranter skal utelukke familier som er ute og spiser middag pga de serverer alkohol der. 

Hadde du sagt til meg at du vil ikke ha barn der pga alkohol...da hadde jeg ledd rått.  Gi den oppriktige grunnen til at du ikke vil ha barn der.

Og hvorfor snakker ikke din kommende mann om dette til sin søster?

Anonymkode: 1a29c...e0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg ikke om hva du mener, jeg inviterer til selskap, så er jeg som bestemmer, du har ingenting å si.

Anonymkode: d0561...dc1

Men hvorfor spørre her da, hvis  man ikke er interessert i å høre andres meninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en bruker med en alt eller ingenting holdning.

Anonymkode: d0561...dc1

Ja der ser du....du er oppvokst med dette. Du har lært å utelukke....

Anonymkode: 1a29c...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, tirben said:

Men hvorfor spørre her da, hvis  man ikke er interessert i å høre andres meninger? 

Spørsmålet er ikke om ungene skal få være med,men hvordan gi beskjed om de ikke er invitert!

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Majott said:

Skal de utelates i større familieselskap bare fordi de er barn?

Problemet er at de fleste av dagens foreldre ikke har lært sine barn folkeskikk. Ungene skriker, løper og herjer og ødelegger enhver tilstelning og fest. Kirken har løst dette problemet ved å arrangere egne gudstjenester for de som ikke kan oppføre seg som folk, de kalles familiegudstjenester. Det er en god løsning, da vet de kultiverte når de må holde seg unna.

Så ja, barn må dessverre nå utelates fra det meste av sammenkomster. Noen kunne ha gjort en god figur der, men det kan en rett og slett ikke ta sjansen på. 

Anonymkode: 6e08f...cf2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ikke like tantebarn og å skille mellom voksen-fest og barne-fest. Ikke vær så vanskelig, da! Jeg kan gjøre meg vanskelig jeg også å si at det er en bjørnetjeneste å tilpasse seg barn i et og alt, slik at de lærer seg at verden skal kostes og tilrettelegges og tilpasses dem herfra og til evigheten. Så kan jeg gjøre meg enda vanskeligere å si at slik praksis vil gjøre voksenlivet så tøft for barna at de kommer til å bryte sammen å trenge profesjonell hjelp. Men jeg er ikke så vanskelig og trekker ikke konklusjoner av "liker ikke", "stenges alltid ute", "får ikke være endel av familien" på bakgrunn av en  uteblitt invitasjon bryllupsfest. Bryllup er heller ikke nødvendigvis en familiebegivenhet.

Anonymkode: 5c7fb...588

 

Jeg tenker at barn godt kan være på voksenfest i starten. I bryllup under middag. Men jeg ser jo det at foreldre gjerne vil ha fri fra barn etter det.

Men barn må også vokse opp med det at de må begrense seg, de må sitte i ro, og de må ta hensyn. De må lære å oppføre seg i alle sammenhenger. Det forventes av barn ettersom de blir større, og det må de læres å forholde seg til.

Bryllup er som regel en familiefest, og da er det litt rart at barn utelates. Og ikke er ønsket. Sånn har det aldri vært i min familie. Der har barna alltid vært en natulrig del av familien. 

Barna er jo en like stor del av familien som de voksne? Det handler ikke om å tilpasse, tilrettelegge seg barn og deres behov, men å faktisk regne dem med som en del av familien. Mange regner ikke med barna, og det angrer de jo på nå barna blir voksne.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Majott said:

 

Jeg tenker at barn godt kan være på voksenfest i starten. I bryllup under middag. Men jeg ser jo det at foreldre gjerne vil ha fri fra barn etter det.

Men barn må også vokse opp med det at de må begrense seg, de må sitte i ro, og de må ta hensyn. De må lære å oppføre seg i alle sammenhenger. Det forventes av barn ettersom de blir større, og det må de læres å forholde seg til.

Bryllup er som regel en familiefest, og da er det litt rart at barn utelates. Og ikke er ønsket. Sånn har det aldri vært i min familie. Der har barna alltid vært en natulrig del av familien. 

Barna er jo en like stor del av familien som de voksne? Det handler ikke om å tilpasse, tilrettelegge seg barn og deres behov, men å faktisk regne dem med som en del av familien. Mange regner ikke med barna, og det angrer de jo på nå barna blir voksne.

 

 

Det er ikke hva ts spør om!

Hun og mannen har bestemt seg for at dette skal være barnefri event, liker man ikke det,så for man bli hjemme.

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...