Gå til innhold

Uinviterte barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Thyra skrev:

Ts, jeg skjønner virkelig ikke problemet. Det blir kun tre barn totalt (inkludert en baby) og de kommer til å dra tidlig. Dette kan da umulig være så ødeleggende for drømmebryllupet ditt at det er verdt å lage dårlig stemning for?

Men hvorfor er det så vanskelig å akseptere at barn faktisk ikke er ønsket overalt alltid? Ett barn som roper/gråter/løper rundt/ikke klarer å sitte i ro kan faktisk være nok til å forstyrre for en ganske stor forsamling. Det skal være lang festmiddag, det skal være taler, det skal være alkolholservering, det skal kort sagt være et arrangement tilrettelagt for og beregnet utelukkende for voksne, etter vertskapets ønske. Å ikke kunne akseptere det er vanvittig egoistisk og respektløs - barn er ikke verdens ubestridte midtpunkt med en gudegitt rett til å alltid være velkomne.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Daria skrev:

Men hvorfor er det så vanskelig å akseptere at barn faktisk ikke er ønsket overalt alltid? Ett barn som roper/gråter/løper rundt/ikke klarer å sitte i ro kan faktisk være nok til å forstyrre for en ganske stor forsamling. Det skal være lang festmiddag, det skal være taler, det skal være alkolholservering, det skal kort sagt være et arrangement tilrettelagt for og beregnet utelukkende for voksne, etter vertskapets ønske. Å ikke kunne akseptere det er vanvittig egoistisk og respektløs - barn er ikke verdens ubestridte midtpunkt med en gudegitt rett til å alltid være velkomne.

Jeg skjønner at alle ikke ønsker barn i alle samnenhenger. Men da får man si tydelig i fra om det med en gang. Det er ikke unaturlig for brudgommens søster å tenke at barna hennes er velkommen til sin onkels bryllup. Det er jo nærmeste familien. Og når hun har fortalt barna om bryllupet og de allerede har begynt å glede seg, blir det veldig dumt å skulle si at de ikke får lov å komme likevel. Det vil bli en negativ opplevelse de kommer til å huske. Invitasjonene er ikke sendt ut enda, men hvis dette var så viktig for ts og mannen burde de sagt det til hans søster med en gang de nevnte bryllupet. Her er det ikke snakk om at barnas mor ikke respekterer brudeparets ønsker om barnefritt bryllup. Hun vet ikke om ønsket. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er det opplagt at småbarn ikke er invitert i voksenfest med mindre det spesifiseres noe annet. At mor tar for gitt at ungene er invitert og er dum nok til å hause opp forventningene deres er ene og alene hennes dumhet, som hun må ta følgene av. Det er virkelig ikke TS som har gjort noe feil her, og jeg ser ingen grunn til at hun skal måtte legge om sine planer for å unngå at ungene muligens får en negativ opplevelse. Mors feil, mors forklaringsvansvar.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen må jo være med ja,la de andre barna få være med i kirken 

Anonymkode: 4b426...616

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. mars 2018 den 9.43, Trollmora skrev:

Så lenge det ikke star I invitasjonen har jeg tatt det som en selvfølge at mine barn er invitert I sin tantes bryllup. Det er alkohol I de fleste bryllup, og det løses fint med at barn er med på middag og kaffe/kaker og så blir sendt hjem når festen starter. Du vil vel ikke ha synlig berusede gjester ved middag og taler uansett vel?

Det er det dummeste jeg har hørt. I invitasjonen står det navnet på inviterte. Om invitasjonen er til Ola og Kari, så er det Ola og Kari som er invitert. Om barna også er invitert ville det stått "Til Ola, Kari, Trine og Erik", Evt "Til Ola, Kari med barn". Hvor vanskelig skal man gjøre seg? Står ikke navnet ditt i invitasjonen, så er du ikke invitert. Når vi sender ut invitasjoner i min omgangskrets, gjelder invitasjonen for dem som har navnet sitt i den. Enkelt og greit. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg skjønner at alle ikke ønsker barn i alle samnenhenger. Men da får man si tydelig i fra om det med en gang. Det er ikke unaturlig for brudgommens søster å tenke at barna hennes er velkommen til sin onkels bryllup. Det er jo nærmeste familien. Og når hun har fortalt barna om bryllupet og de allerede har begynt å glede seg, blir det veldig dumt å skulle si at de ikke får lov å komme likevel. Det vil bli en negativ opplevelse de kommer til å huske. Invitasjonene er ikke sendt ut enda, men hvis dette var så viktig for ts og mannen burde de sagt det til hans søster med en gang de nevnte bryllupet. Her er det ikke snakk om at barnas mor ikke respekterer brudeparets ønsker om barnefritt bryllup. Hun vet ikke om ønsket. 

Det er jo ganske håpløst av denne moren å bare ANTA at ungene er invitert uten å ha hørt med brudeparet først. Her har mor tabbet seg saftig ut og det er IKKE brudeparets feil. Barn hører ikke hjemme i bryllup med mindre brudeparet spesifikt ønsker å legge opp dagen sin etter barna. 

Taler blir ødelagt av ungeskrik, løping og utålmodige barn, og foreldre som absolutt skal ha med seg talen og dermed ikke tar med seg ungen ut, noe som igjen fører til at ingen får med seg talen.. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Daria skrev:

Men hvorfor er det så vanskelig å akseptere at barn faktisk ikke er ønsket overalt alltid? Ett barn som roper/gråter/løper rundt/ikke klarer å sitte i ro kan faktisk være nok til å forstyrre for en ganske stor forsamling. Det skal være lang festmiddag, det skal være taler, det skal være alkolholservering, det skal kort sagt være et arrangement tilrettelagt for og beregnet utelukkende for voksne, etter vertskapets ønske. Å ikke kunne akseptere det er vanvittig egoistisk og respektløs - barn er ikke verdens ubestridte midtpunkt med en gudegitt rett til å alltid være velkomne.

Signerer. Ts vil ikke ha barna der og det må respekteres. Sånn er det bare, så får folk mene hva de vil.

Ganske idiotisk å bare ta det som en selvølge at barna er invitert. Hadde de vært invitert, så hadde det stått i invitasjonen 

Endret av Aurora**
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg skjønner at alle ikke ønsker barn i alle samnenhenger. Men da får man si tydelig i fra om det med en gang. Det er ikke unaturlig for brudgommens søster å tenke at barna hennes er velkommen til sin onkels bryllup. Det er jo nærmeste familien. Og når hun har fortalt barna om bryllupet og de allerede har begynt å glede seg, blir det veldig dumt å skulle si at de ikke får lov å komme likevel. Det vil bli en negativ opplevelse de kommer til å huske. Invitasjonene er ikke sendt ut enda, men hvis dette var så viktig for ts og mannen burde de sagt det til hans søster med en gang de nevnte bryllupet. Her er det ikke snakk om at barnas mor ikke respekterer brudeparets ønsker om barnefritt bryllup. Hun vet ikke om ønsket. 

Jeg har aldri tatt det for gitt at mine barn skulle komme i et bryllup så lenge ikke navnet deres hadde stått i invitasjonen. 

Barn som ammes bør jo få være med da, de trenger jo mat i løpet av en dag. Og de andre barna kan jo være med i kirken. Men å forvente at de skal være med på middag og sånt er jo litt drøyt. Hvor lenge gidder et barn å sitte ved middagsbordet? Når barn inviteres bør det være et opplegg for dem, sånn at de ikke forstyrrer sånn under middag med taler og sånt. Og det er det jo ikke sikkert TS gidder å stelle i stand når hun ikke har egne barn som skal i bryllupet.

Anonymkode: 66397...b61

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, altflyter skrev:

Det er jo ganske håpløst av denne moren å bare ANTA at ungene er invitert uten å ha hørt med brudeparet først. Her har mor tabbet seg saftig ut og det er IKKE brudeparets feil. Barn hører ikke hjemme i bryllup med mindre brudeparet spesifikt ønsker å legge opp dagen sin etter barna. 

Taler blir ødelagt av ungeskrik, løping og utålmodige barn, og foreldre som absolutt skal ha med seg talen og dermed ikke tar med seg ungen ut, noe som igjen fører til at ingen får med seg talen.. 

 

Mor har tabbet seg ut ja, og det er ikke barnas feil heller. Det er ikke unaturlig å anta at barna er bedt i sin onkels bryllup. Spesielt om de har et nært forhold og det er vanlig i familien. I de få bryllupene jeg har vært i, har det alltid vært barn blant gjestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri tatt det for gitt at mine barn skulle komme i et bryllup så lenge ikke navnet deres hadde stått i invitasjonen. 

Barn som ammes bør jo få være med da, de trenger jo mat i løpet av en dag. Og de andre barna kan jo være med i kirken. Men å forvente at de skal være med på middag og sånt er jo litt drøyt. Hvor lenge gidder et barn å sitte ved middagsbordet? Når barn inviteres bør det være et opplegg for dem, sånn at de ikke forstyrrer sånn under middag med taler og sånt. Og det er det jo ikke sikkert TS gidder å stelle i stand når hun ikke har egne barn som skal i bryllupet.

Anonymkode: 66397...b61

Det hadde ikke jeg antatt heller om jeg hadde barn. Om jeg hadde fått en invitasjon uten barnas navn i. Men her var jo tilfellet at invitasjonene ikke var sendt ut enda. Jeg vet ikke hvordan ts eller mannen ordla seg da de snakket med hans søster om bryllupet, men hun har ihvertfall oppfattet det som at hele familien skulle komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Thyra skrev:

Mor har tabbet seg ut ja, og det er ikke barnas feil heller. Det er ikke unaturlig å anta at barna er bedt i sin onkels bryllup. Spesielt om de har et nært forhold og det er vanlig i familien. I de få bryllupene jeg har vært i, har det alltid vært barn blant gjestene.

Uansett hva man tenker, så bør jo et hvert oppegående menneske forstå at det muligens kan være en god idè å spørre brudeparet FØR man bare regner med at barna er invitert og forteller det til dem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg til sommeren. Siden vi har åpen bar og middag i 18-19-tiden har vi valgt å ikke invitere nieser og nevøer. Men så har det seg slik at min kommende manns søster forrige uke sa at hun og mannen måtte gå tidlig fordi de ikke trodde ungene ville orke å være så lenge i bryllup. Altså tror hun åpenbart at barna på 3 mnd, 3 og 5 også er invitert. Problemet er da at jeg må finne en fin måte å si til henne at de ikke er invitert. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, vil virkelig ikke ha barn i bryllupet mitt, særlig ikke når det serveres alkohol. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 18cc5...8ca

Jeg synes det er litt rart å ikke invitere barna i familien til en festdag i familien. Er ikke alle i familien velkommen til det?

Ihvertfall til middag? Så får hver og en i familien velge hvordan de gjør det med barna.

For meg hadde det ikke vært en fullverdig feiring hvis ikke barna i familien også var med.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, altflyter skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt. I invitasjonen står det navnet på inviterte. Om invitasjonen er til Ola og Kari, så er det Ola og Kari som er invitert. Om barna også er invitert ville det stått "Til Ola, Kari, Trine og Erik", Evt "Til Ola, Kari med barn". Hvor vanskelig skal man gjøre seg? Står ikke navnet ditt i invitasjonen, så er du ikke invitert. Når vi sender ut invitasjoner i min omgangskrets, gjelder invitasjonen for dem som har navnet sitt i den. Enkelt og greit. 

Da har du ikke hørt mye om dette er det dummeste jeg har hørt, men uansett - mine meninger er mine, og dine er dine - forskjellige er vi uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Majott said:

Jeg synes det er litt rart å ikke invitere barna i familien til en festdag i familien. Er ikke alle i familien velkommen til det?

Ihvertfall til middag? Så får hver og en i familien velge hvordan de gjør det med barna.

For meg hadde det ikke vært en fullverdig feiring hvis ikke barna i familien også var med.

 

Hvem bryr seg om hva du mener?

Du er ikke verten.

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 13.19, Daria skrev:

Bør det ikke heller være en selvfølge at det er omvendt - er ikke barna nevnt i invitasjonen er de ikke invitert? 

Det gjelder ikke bare bryllup, men i de fleste sammenhenger som ikke er åpenbart barnevennlige og -tilpassede, jeg er litt lei av mødre som tar det som en selvfølge at barna også er velkomne alltid. Spør i det minste på forhånd.

Er ikke barna medregnet i familien lenger??

Hvordan blir det da når disse vokser opp?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Majott said:

Er ikke barna medregnet i familien lenger??

Hvordan blir det da når disse vokser opp?

 

 

Det spiller ingen rolle hva du mener.

De som inviterer bestemmer enkelt og greit.

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.3.2018 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Skal en 3 mnd gammel baby være uten mor og far? Litt bridezilla eller?

Anonymkode: 86bcf...ae7

Selvfølgelig kan et barn som er 3 mnd passes.  Jeg var på fest da sønnen min var 6 uker gammel, så lenge man kan pumpe seg og barnet tar flasker er det ingenting i veien for det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Peonjenta said:

Selvfølgelig kan et barn som er 3 mnd passes.  Jeg var på fest da sønnen min var 6 uker gammel, så lenge man kan pumpe seg og barnet tar flasker er det ingenting i veien for det. 

Jeg også synes babyen burde å ha pass i ett par timer, og i nærheten slik at mor kan poppe innom og tilbake til selskapet eller bli hjemme,

Anonymkode: d0561...dc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg om hva du mener?

Du er ikke verten.

Anonymkode: d0561...dc1

Nei, hvem bryr seg? Burde ikke noen bry seg om at barna ikke lenger blir regnet med i familien?

Hva hadde du selv syntes om å ikke bli medregnet i familien når du var 12-13 år? Ikke bli likt av tanter, onkler og de andre i familien, såpass mislikt at du ikke engang ble invitert til tantes bryllup?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Majott skrev:

Er ikke barna medregnet i familien lenger??

Hvordan blir det da når disse vokser opp?

 

 

Selvfølgelig er barna en del av familien, men alle fester er ikke for barn, hvertfall ikke i min familie. Det var mange feiringer og hendelser i familien som jeg ikke var med på da jeg var barn - de var voksen-fester, sånn var det bare. Uansett er det opp til vertskapet å invitere - ønsker de barnefri feiring er det et helt legitimt valg. Forskjellen på en festmiddag med og uten småbarn er ganske stor.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...