Gå til innhold

Trodde jeg var forlover, men er visst ikke det..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en vennegjeng som er nokså sammenspleiset siden samboere/ektemenn også er i samme gjeng. I fjor annonserte den ene av mine venninner at hun og sambo er forlovet, noe vi alle selvfølgelig ble glade for. Hun fortalte det til meg først.

Etterhvert ble jeg spurt om jeg kunne hjelpe til litt med planlegging og organisering av bryllup, og dum som jeg var regnet jeg kanskje med at det var meg hun ønsket å ha som forlover så jeg takket jo gladelig ja til det. Hun er vel den personen i venninnegjengen jeg er/var nærmest også. 

Vi møttes nå og da for å prate bryllup, men jeg syns planlegginga ble vanskelig i og med at hun er veldig uklar på budsjett og hva hun ønsker seg. De få tingene hun er fast bestemt på at hun VIL ha, er ting som må planlegges nøye, koster en del penger, og som er vanskelig å endre på eller avbestille om hun plutselig skulle ombestemme seg. 

Status nå i dag er at de endelig har bestemt seg for hvilken dato bryllupet skal stå,  ikke sendt ut innbydelser enda. Hun er fremdeles relativt usikker på hvordan hun ønsker at bryllupet skal være. 

Så har jeg også (via facebook) funnet ut at hun har spurt en annen i venninnegjengen om å være hennes forlover. Svarte henne derfor i en litt irritert tone når hun i går ringte meg å spurte om jeg hadde fikset ditten og datten, at det ikke er så lett å skulle fikse noen ting som helst når jeg ikke har hatt en spesifikk dato å forholde meg til. Hun sa da til meg at det var unødvendig av meg å bli sur, og at jeg bare kunne drite i hele greia om det var så tiltak for meg å hjelpe henne med hennes store dag. Vel, det er ikke akkurat småting jeg har fått beskjed om å ordne.

Jeg spurte en annen venninne i gjengen om hva slags oppgaver forlover hadde fått, og hun sa at det ikke virket som hun hadde fått noe, annet enn å fikse frisørtime til de på selve dagen. 

Sist helg møtte jeg på disse to på byen og de sa bare hei og slo av en liten prat før de gikk å fant seg sitteplasser, uten å ta meg med eller noe. Når hun ringer meg er det bare "har du husket å ringe *** angående bryllupet? /har du undersøkt *** angående bryllupet?" og så hadet bra. 

Vet ikke om jeg har så lyst til å være med på dette mer, men hva kan jeg gjøre? Vi bor på en liten plass og vi er som sagt en sammensveiset gjeng. Nå er i tillegg typen min furt på meg fordi han mener jeg sutrer og urimelig og det er ikke meg det handler om på en så stor dag, sier han.. 

Jeg gråter og er lei meg for jeg føler meg faktisk dårlig behabdlet. Samtidig føler jeg at jeg er pliktig å hjelpe til. At typen min er på deres side gjør ikke akkurat ting enklere :( Hva skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: f27fd...db2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be både dama og typen din drite og dra. Om dama trenger bryllupsplanlegger så får hun ansette noen. 

Anonymkode: ad3b5...cad

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med forloveren hennes og dra henne med inn i planleggingen, om bruden ikke har tenkt til å gjøre det. 

Anonymkode: 90867...b32

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si det på en pen måte at det blir for mye for deg og at du ønsker at forlover skal ta over , eller at hun bør vurdere å ansette en bryllupsplanlegger .

Det er bedre for alle parter utifra hva du skriver. Så håper jeg dere bevarer vennskapet også.

Ønsker deg lykke til :-)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Englejenta skrev:

Du kan si det på en pen måte at det blir for mye for deg og at du ønsker at forlover skal ta over , eller at hun bør vurdere å ansette en bryllupsplanlegger .

Det er bedre for alle parter utifra hva du skriver. Så håper jeg dere bevarer vennskapet også.

Ønsker deg lykke til :-)

Signerer denne.

Anonymkode: 77b5e...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sette foten ned. Du blir utnyttet, og det eneste som fungerer er å gi vennlig, men bestemt beskjed om at dette ansvaret ønsker du ikke ta på deg. Hvis hun blir sur, så blir hun det - hva så? 

Å bake en kake til kakebordet eller å være med bruden på kjoleprøving er den type overkommelige ting det kan være naturlig at en god venninne bistår med når noen i gjengen gifter seg. Men å ringe rundt, sjekke priser på ditt og datt, eller i det hele tatt å "fikse ting", det er ikke en venninnes jobb. Det er det brudeparet som skal ordne, det er de som har valgt å holde bryllup, og om de trenger organisatorisk hjelp så får de 1) delegere noen oppgaver til forlover eller nær familie, om disse synes det er greit, eller 2) ansette en profesjonell planlegger som faktisk får betalt for denne jobben.

For å være helt ærlig så høres hele vennskapet/vennegjengen meget spesiell ut. Om jeg hadde møtt to av mine nære venninner på byen og de hadde ignorert meg eller oppført seg ekskluderende, så hadde jeg blitt helt sjokkert og sannsynligvis distansert meg fra dem i fremtiden. Den slags oppførsel er helt utenkelig blant mine venner. Hadde også vært fullstendig utenkelig å kun kontakte venner for å be dem om tjenester, det hadde vært ansett som rimelig frekt og man hadde fått grei beskjed.

Anonymkode: 19d0e...25f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storforlangende brud.. Hun kan ordne det selv.. 

Anonymkode: b7b77...a74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send en kort sms til bruden om hvordan du føler det og at det gjør at du melder deg ut. Si at disse oppgavene bør tilhøre en forlover, men at du heller kan bidra med mindre ting i fremtidig planlegging. 

Anonymkode: 2770f...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

"Dette er vel strengt tatt en forloveroppgave, så jeg regner med du delegerer dette til henne". 

Endret av Bøff Eløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rimelig sært å anta at du er forlover når du ikke er spurt, og på toppen av det hele bli sur når du finner ut at hun har valgt en annen. Hvis du ikke vil mer er det vel bare å si at du er overarbeidet, og at hun får gi jobben til noen andre. 

Anonymkode: b3628...145

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Englejenta said:

Du kan si det på en pen måte at det blir for mye for deg og at du ønsker at forlover skal ta over , eller at hun bør vurdere å ansette en bryllupsplanlegger .

Det er bedre for alle parter utifra hva du skriver. Så håper jeg dere bevarer vennskapet også.

Ønsker deg lykke til :-)

Bevare dette vennskapet?

Er dette et vennskap?

Nei, Eller så er "venninnen" drit dum i hodet.

Anonymkode: ec06f...4ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

n.

For å være helt ærlig så høres hele vennskapet/vennegjengen meget spesiell ut. Om jeg hadde møtt to av mine nære venninner på byen og de hadde ignorert meg eller oppført seg ekskluderende, så hadde jeg blitt helt sjokkert og sannsynligvis distansert meg fra dem i fremtiden. Den slags oppførsel er helt utenkelig blant mine venner. Hadde også vært fullstendig utenkelig å kun kontakte venner for å be dem om tjenester, det hadde vært ansett som rimelig frekt og man hadde fått grei beskjed.

Anonymkode: 19d0e...25f

Enig, dette er ikke venner.

Anonymkode: ec06f...4ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Bøff Eløff said:

"Dette er vel strengt tatt en forloveroppgave, så jeg regner med du delegerer dette til henne". 

Lurt.

Anonymkode: ec06f...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er rimelig sært å anta at du er forlover når du ikke er spurt, og på toppen av det hele bli sur når du finner ut at hun har valgt en annen. Hvis du ikke vil mer er det vel bare å si at du er overarbeidet, og at hun får gi jobben til noen andre. 

Anonymkode: b3628...145

"hilsen en som ikke har fått med seg problemstillingen..

Anonymkode: ec06f...4ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det mest triste er at kjæresten din ikke støtter deg.Tosk! Men han blir nok møtt med karma.Hev deg over det og bare vis ham at du er tøff.

Og så må du si som andre sier at det blir for mye.For ei selvsentrert og ubetenksom berte! Ikke la deg utnytte Ts.Vær bestemt,og fyfader så lei jeg er såkalte bridezillas.Fyttefader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bare send en kort sms til bruden om hvordan du føler det og at det gjør at du melder deg ut. Si at disse oppgavene bør tilhøre en forlover, men at du heller kan bidra med mindre ting i fremtidig planlegging. 

Anonymkode: 2770f...8a5

Det siste hadde jeg ikke sagt, det legger opp til at brud og forlover kan forsette misbruke og utnytte ts..

Anonymkode: ec06f...4ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..jeg blir helt satt ut av enkelte  :haar: BRIDEZILLA. 

Jeg trodde det var vanlig prosedyre at brudeparet ordnet alt det praktiske? Noen har for store drømmer..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera said:

Herregud..jeg blir helt satt ut av enkelte  :haar: BRIDEZILLA. 

Jeg trodde det var vanlig prosedyre at brudeparet ordnet alt det praktiske? Noen har for store drømmer..

Enig, og hvor dum er man hvis man ikke skjønner at den andre personen tror da at man skal bli forlover, det er kravstore oppgaver (selv til forlover), og dette er jo typiske folover ting hun spør om hjelp om... Så jeg skjønner godt at ts bli skuffa og sur når brud spør en annen venninne, det er utrolig frekt!

Må være noe galt med henne at hun ikke skjønner at hun oppfører seg dårlig på flere måter, dette høres ikke ut som et vennskap,

Værtfall ikke fra henne side.. Og heller ikke fra forlover! Hun oppfører seg skikkelig dårlig, hun å!

Dette minner meg ungdomsskolen enn voksene mennesker!

Anonymkode: ec06f...4ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, og hvor dum er man hvis man ikke skjønner at den andre personen tror da at man skal bli forlover, det er kravstore oppgaver (selv til forlover), og dette er jo typiske folover ting hun spør om hjelp om... Så jeg skjønner godt at ts bli skuffa og sur når brud spør en annen venninne, det er utrolig frekt!

Må være noe galt med henne at hun ikke skjønner at hun oppfører seg dårlig på flere måter, dette høres ikke ut som et vennskap,

Værtfall ikke fra henne side.. Og heller ikke fra forlover! Hun oppfører seg skikkelig dårlig, hun å!

Dette minner meg ungdomsskolen enn voksene mennesker!

Anonymkode: ec06f...4ea

Enig. Forstår ikke hvorfor enkelte lever i fjortisboblen hele livet. Men det er vel det de sier, at nåtidens voksne er den nye fjortisgenerasjonen. Skremmende! Har noen dramaqueens i vennegjengen her også, men det gjelder å sile ut, og lære seg begrepet «bekjent» og «venn» og skille på dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...