Gå til innhold

Styrketrening er ikke bra for hjertet viser forskning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gidder ikke å lese saken, men om dette har jeg det å si som jeg tenker om saken: Hjertet er en muskel, å drive å ta diverse proteinshaker og diverse i stor skala for å generelt øke muskelmasse vil jo også føre til at hjertet som er en muskel, vil kunne utvide/forstørre seg. Og forstørra hjerte er ikke bra. Ei jeg kjenner som er sykepleier sa dette. 

Tror det er dette det handler om. Å ta en eller annen styrkeøkt i blant tror jeg neppe vil være skadelig for hjertet. Tvert om. Bare bra å få opp pulsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, missmcbeal skrev:

Gidder ikke å lese saken, men om dette har jeg det å si som jeg tenker om saken: Hjertet er en muskel, å drive å ta diverse proteinshaker og diverse i stor skala for å generelt øke muskelmasse vil jo også føre til at hjertet som er en muskel, vil kunne utvide/forstørre seg. Og forstørra hjerte er ikke bra. Ei jeg kjenner som er sykepleier sa dette. 

Tror det er dette det handler om. Å ta en eller annen styrkeøkt i blant tror jeg neppe vil være skadelig for hjertet. Tvert om. Bare bra å få opp pulsen.

 

Så det du sier er at det er skadelig for hjertet om en går opp i muskelmasse, da hjertet utvider seg?

Anonymkode: aeebb...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at det er skadelig for hjertet om en går opp i muskelmasse, da hjertet utvider seg?

Anonymkode: aeebb...50a

Nei, mener det er dumt å ta masse sånn proteindrikker og ymse som liksom skal være med på å få musklene til vokse, for da kan hjertet vokse også. Det er ikke treninga i seg sjølv som er farlig. Isåfall måtte jo kondisjonstrening vært like farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, missmcbeal skrev:

Nei, mener det er dumt å ta masse sånn proteindrikker og ymse som liksom skal være med på å få musklene til vokse, for da kan hjertet vokse også. Det er ikke treninga i seg sjølv som er farlig. Isåfall måtte jo kondisjonstrening vært like farlig.

På hvilken måte er det farligere å ta proteindrikker kontra det å drikke en boks melk hver dag?

Anonymkode: aeebb...50a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, missmcbeal skrev:

Nei, mener det er dumt å ta masse sånn proteindrikker og ymse som liksom skal være med på å få musklene til vokse, for da kan hjertet vokse også. Det er ikke treninga i seg sjølv som er farlig. Isåfall måtte jo kondisjonstrening vært like farlig.

Du sier altså:

"Nei, mener det er dumt å ta masse sånn mat og ymse som liksom skal være med på å få musklene til vokse, for da kan hjertet vokse også." 

Proteinpulver er ikke noe annet enn du får ved å spise vanlig mat. 

Anonymkode: b2f15...f85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sier altså:

"Nei, mener det er dumt å ta masse sånn mat og ymse som liksom skal være med på å få musklene til vokse, for da kan hjertet vokse også." 

Proteinpulver er ikke noe annet enn du får ved å spise vanlig mat. 

Anonymkode: b2f15...f85

Nå husker jeg ikke akkurat hva det var sykepleieren sa, men det var iallfall noe som diverse bodybuildere tar/supplerer med som ikke er bra for hjertet. Det er ikke sikkert det var vanlig proteinpulver. Var ikke anabole steroider heller liksom. 

Dette blir bare synsing fra min side uansett, jeg har ikke peiling. Men man burde være kritisk til sånne pulvergreier uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tung styrketrening øker muskelmassen ja, men det kan også påvirke hjertet i negativ forstand.

Anonymkode: aeebb...50a

Kilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, missmcbeal skrev:

Nå husker jeg ikke akkurat hva det var sykepleieren sa, men det var iallfall noe som diverse bodybuildere tar/supplerer med som ikke er bra for hjertet. Det er ikke sikkert det var vanlig proteinpulver. Var ikke anabole steroider heller liksom. 

Eventuelt så var det anabole steroider det var snakk om, for det kan faktisk ha negative konsekvenser for både hjerte og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jabx skrev:

Eventuelt så var det anabole steroider det var snakk om, for det kan faktisk ha negative konsekvenser for både hjerte og annet.

Nei, ganske sikker på at det ikke var det, for det vet jeg jo at ikke er bra. Men var noe om at det var skummelt med en trend blant bodybuildere. 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, missmcbeal skrev:

Nei, ganske sikker på at det ikke var det, for det vet jeg jo at ikke er bra. Men var noe om at det var skummelt med en trend blant bodybuildere. 

Vel, det er lite trolig at det er løfting av vekter som er det skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 2/27/2018 at 9:08 PM, AnonymBruker said:

Du mener at det å få i seg proteiner er skadelig altså?

Anonymkode: aeebb...50a

Hvis du for eksempel spiser 5-6 egg flere dager i uken, og pøser på med mye kjøtt er ikke det så veldig bra for kolesterolet ditt. Høyt kolesterol øker sjansene for hjertesykdommer. Siden mange av de som trener leser ting som at de må få i seg mye proteiner tenker de ikke helt over hvilken mat de spiser. Som flere poengterer er kildene man får proteinene fra viktig med tanke på å være sunn. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...