Gå til innhold

Lærer sier at karakteren min er dårlig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som går siste året i 10. Klasse.

idag var det sånn at vi skulle ta med en av foreldrene våres og snakke alene med alle lærerne jeg har, en etter en...

Da jeg var ikke hoss mattelæreren skjente jeg at jeg ble ganske så lei meg. Når han sa jeg hadde fått en 3'er i matte, sa han det på en måte som om det var en dårlig karakter! For min del så er det nivået mitt og jeg hadde egentlig vært ganske så fornøyd hvis han ikke hadde sagt det!

jeg er egentlig en veldig skoleflink elev som jobber helt sinnsykt mange timer med skolen hver eneste dag. Jeg får for det meste 4,5 og 6 i fagene på skolen. Det er bare matte jeg ikke er fullt så flink i. Men jeg ble fortsatt fornøyd, bare ikke når læreren får det til å høres negativt ut. Er det rett av læreren og si at karakteren min er dårlig? Jeg er jo midt på.

( hadde vært greit lm jeg ikke jobbet mye med skolen, men det gjør jeg jo!!)

Anonymkode: 84ba7...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 er en godkjent karakter i matte for min del. 

Det viktigste for min del som lærer er at elevene mine opplever mestring og ikke mister selvfølelsen av faget.

 

Hilsen mattelærer.

(Læreren din burde forøvrig finne en annen motiveringsstrategi)

Anonymkode: 2ae6b...d47

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tenkt noe mer på det. Drit i hva andre mener, til sommeren er du ferdig på skolen og skal ikke ha den læreren mer uansett.

Anonymkode: 0ab1f...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 er jo ikke en spesielt god karakter, selv om du ut fra ditt nivå mener at det er akseptabelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok bare læreren tenkte at du kanskje ville synes selv at karakteren var dårlig, siden du får bedre karakter i alle andre fag. Kanskje han var redd for at du skulle bli skuffet. 

Anonymkode: 412ce...ac1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Embryo skrev:

3 er dårlig, men ingen er gode i alt. Heller ikke du. Det går nok fint med deg uansett!

3 er middels

Anonymkode: fd882...9a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kan være gode i alt. 3 er bedre enn stryk, husk på det.

Anonymkode: 989e9...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Jeg er lærer på ungdomsskolen selv, så jeg kan svare deg ut fra hvordan jeg/vi tenker rundt elevenes karakterer. Jeg sier aldri at en karakter er dårlig i seg selv, men av og til kan jeg se at en elev har mye mer å gå på enn det han eller hun klarer å vise. Dersom jeg vet at en elev er god for en femmer i et fag og ender opp med karakteren 3, forklarer jeg eleven at denne karakteren ikke samsvarer med det jeg vet han eller hun kan. Dersom en elev har jobbet knallhardt, og jeg vet eleven har prestert SITT beste, er det rivende likegyldig om karakteren er 2 eller 6, da skal eleven være fornøyd med seg selv uansett. 

Kan det ha vært noe slikt læreren din mente, men at han har formulert seg litt uheldig?

Anonymkode: 09fbb...a07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!:)

Jeg er lærer på ungdomsskolen selv, så jeg kan svare deg ut fra hvordan jeg/vi tenker rundt elevenes karakterer. Jeg sier aldri at en karakter er dårlig i seg selv, men av og til kan jeg se at en elev har mye mer å gå på enn det han eller hun klarer å vise. Dersom jeg vet at en elev er god for en femmer i et fag og ender opp med karakteren 3, forklarer jeg eleven at denne karakteren ikke samsvarer med det jeg vet han eller hun kan. Dersom en elev har jobbet knallhardt, og jeg vet eleven har prestert SITT beste, er det rivende likegyldig om karakteren er 2 eller 6, da skal eleven være fornøyd med seg selv uansett. 

Kan det ha vært noe slikt læreren din mente, men at han har formulert seg litt uheldig?

Anonymkode: 09fbb...a07

Jeg har alltid vært på karakteren 3, jeg har bare vært på karakteren 4 to ganger.

jeg gjør mitt absolutt beste! Vi hadde tentamen på 6 timer, og jeg satt helt til slutt! 

Jeg hadde vært skuffet over meg selv hvis jeg hadde hatt en mye bedre mattekarakter fra før, men det har jeg jo ikke.

Jeg synes karakter 3 er bra hvis jeg gjør mitt aller beste, noe som jeg absolutt har gjort! Når man har gjort sitt beste, så må vell det være bra nokk? Men jeg må si at det han sa virkelig senket selvtilliten min når det gjelder matte. Og nå føler jeg at jeg mister litt motivasjonen min, fordi han sa det han sa.

-ts

Anonymkode: 84ba7...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok bare læreren tenkte at du kanskje ville synes selv at karakteren var dårlig, siden du får bedre karakter i alle andre fag. Kanskje han var redd for at du skulle bli skuffet. 

Anonymkode: 412ce...ac1

Jeg hadde jo bare blitt enda mer skuffet hvis jeg synes den selv var dårlig, og han drev å påpekte det!

Anonymkode: 84ba7...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 er middels

Anonymkode: fd882...9a0

Det er dette jeg også vil få fram! Folk driver og sier at 3 er dårlig. Noe det absolutt ikke er. Det er jo middels nivå.

ts

Anonymkode: 84ba7...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ligger denne tråden i Hobby-forumet?

Anonymkode: 47bdb...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor mener du at det er middels? Det finnes bare en ståkarakter dårligere enn 3, og hele tre ståkarakterer bedre enn 3.

Det er helt greit å være under middels eller dårlig i noe, men jeg synes iallefall ikke at 3 er middels.

Anonymkode: ecbf6...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2018 at 8:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en jente som går siste året i 10. Klasse.

idag var det sånn at vi skulle ta med en av foreldrene våres og snakke alene med alle lærerne jeg har, en etter en...

Da jeg var ikke hoss mattelæreren skjente jeg at jeg ble ganske så lei meg. Når han sa jeg hadde fått en 3'er i matte, sa han det på en måte som om det var en dårlig karakter! For min del så er det nivået mitt og jeg hadde egentlig vært ganske så fornøyd hvis han ikke hadde sagt det!

jeg er egentlig en veldig skoleflink elev som jobber helt sinnsykt mange timer med skolen hver eneste dag. Jeg får for det meste 4,5 og 6 i fagene på skolen. Det er bare matte jeg ikke er fullt så flink i. Men jeg ble fortsatt fornøyd, bare ikke når læreren får det til å høres negativt ut. Er det rett av læreren og si at karakteren min er dårlig? Jeg er jo midt på.

( hadde vært greit lm jeg ikke jobbet mye med skolen, men det gjør jeg jo!!)

Anonymkode: 84ba7...28b

Så lenge du gjør ditt beste, og det høres det Jonny som du gjør, så syns jeg du skal fokusere på at su faktisk er flink PG får gode karakterer i andre fag.

det eneste jeg tenker læreren kanskje ikke klarte å formidle på en god måte til deg, er at h*n kanskje ser at du har et potensiale for å bli bedre. At du kanskje har sagt til deg selv at « matte er vanskelig», og at dette kan ligge som en liten brems i sin selvtillit i forhold til faget.

jeg jobber ikke i ungdomsskolen, men underviser studenter. Av og til ser jeg at de ka ha en tendens til å tenke mer komplisert om ting enn det faget egentlig tilsier. 

Fortsett å jobbe så godt som du gjør, og ikke heng deg opp i denne ene kommentaren. Ta den heller som et slags kompliment om at læreren din har tro å deg 😉

Anonymkode: 1e4c2...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hint til folk som skriver på KG: sjekk gjennom det man skriver så ordfeil ikke forekommer. Hvis man sier man underviser studenter/elever eller får 4-6 i fag ellers i skolen er det rart man skriver visse feil. «Skjente» er ikke et ord. Det heter revnende likegyldig, ikke «rivende». 

Til karakteren 3 er det en midt på treet karakter som er helt greit. 10.-klassingene som gikk ut av ungdomsskolen i juni 2016, fikk snittkarakteren 3,3 på matematikkeksamen, så ikke noe å være lei seg over. 

Anonymkode: e20f3...b14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.3.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at det er middels? Det finnes bare en ståkarakter dårligere enn 3, og hele tre ståkarakterer bedre enn 3.

Det er helt greit å være under middels eller dårlig i noe, men jeg synes iallefall ikke at 3 er middels.

Anonymkode: ecbf6...3ac

Alle lærerne sier at 3 er middels, derfor mener jeg det.

Så må jeg også bare si det at det er 2 stå karakterer under 3! På ungdomskolen så kan vi ikke stryke, selv om man kan det på vidergående. Men på min skole er det sånn...

 

 

Anonymkode: 84ba7...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren ser du får bedre karakterer i andre fag og er derfor snurt når du gjør det dårlig i matte. Han tar det som et tegn på at du nedprioriterer matte

Anonymkode: 3083c...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 0.13, AnonymBruker skrev:

Et lite hint til folk som skriver på KG: sjekk gjennom det man skriver så ordfeil ikke forekommer. Hvis man sier man underviser studenter/elever eller får 4-6 i fag ellers i skolen er det rart man skriver visse feil. «Skjente» er ikke et ord. Det heter revnende likegyldig, ikke «rivende». 

Til karakteren 3 er det en midt på treet karakter som er helt greit. 10.-klassingene som gikk ut av ungdomsskolen i juni 2016, fikk snittkarakteren 3,3 på matematikkeksamen, så ikke noe å være lei seg over. 

Anonymkode: e20f3...b14

Ups, Jeg så ikke gjennom det jeg skrev, og det gidder jeg heller aldri å gjøre. Så du får irritere deg så mye du vil over skrive feilene, jeg bryr meg ikke.

jeg har 4 i norsk, noe som faktisk er veldig bra, da veldig mange i klassen min har 3.

Anonymkode: 84ba7...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Læreren ser du får bedre karakterer i andre fag og er derfor snurt når du gjør det dårlig i matte. Han tar det som et tegn på at du nedprioriterer matte

Anonymkode: 3083c...470

Jeg gjør det ikke dårlig i matte. Ja, jeg gjør det dårligere ei matte enn i andre fag... men jeg er fortsatt ikke direkte dårlig.

jeg går på ungdomskolen i byen min som har mest prøver og vurderinger, så det er vell ikke rart at jeg må jobbe så mye med skolen. Det er veldig vanskelig å jobbe med matte hver eneste dag, når jeg har alle de andre fagene jeg også må jobbe med.

Anonymkode: 84ba7...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...