Gå til innhold

Noen som har VolvoV70 eller V50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i flere år ønsket å kjøpe meg en VolvoV70, men de fleste sier at disse sluker bensin/diesel.. Også v50.

Har du en av disse to bilene? 

Skriv gjerne ned litt om bilen din, årsmodell, bensin/diesel, Hk, og gjerne litt egen erfaring om bilen.

Anonymkode: 23cef...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren min har vært mekaniker på Volvo i over 30 år. Jeg fikk ikke lov til å kjøpe V50. Ble anbefalt(eller befalt) V70 eller S60. Har nå en V70 2007 Som bruker 0,8 på mila i gjennomsnitt. Aldri hatt problemer med den. Har bensiner.

Anonymkode: 3b6d8...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren min har vært mekaniker på Volvo i over 30 år. Jeg fikk ikke lov til å kjøpe V50. Ble anbefalt(eller befalt) V70 eller S60. Har nå en V70 2007 Som bruker 0,8 på mila i gjennomsnitt. Aldri hatt problemer med den. Har bensiner.

Anonymkode: 3b6d8...b6e

Har hørt en del negativt om V50 med verksted historier og slikt, tusentakk for at du sa ifra! Flaks for meg at V70 alltid er den jeg har likt best! :hoppendeglad:

Anonymkode: 23cef...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med begge er lillediesern fra Peugeot/PSA. Styr laaangt unna! Ellers er V50 basert på Ford Focus, som i lang tid har vært blant de mest pålitelige bilene overhodet. Begge modellene er gode valg.

Anonymkode: 6d500...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en V70 fra mekanikeren min for ett år siden for 22 000. Før det har jeg hatt Opel, Subaru og Toyota, og jeg må si at jeg liker Volvoen best. Den bruker en del bensin ja, jeg har ikke regnet nøyaktig på det men det er vel omtrentlig en liter på mila. Jeg spurte også selger før jeg kjøpte den om den brukte mye bensin, og han sa at det gjør den! Han har selv hatt både V850 og V70 og sier begge er helt supre biler, de går langt og det er lite problemer med dem. 
Bilen føles veldig solid og ordentlig, den ligger godt på veien og det føles nesten som jeg bare trenger å sitte der så kjører den seg selv. Det er god plass i den selvsagt, siden det er en stor bil. Størrelsen og bensinbruken er det eneste aberet med den for min del, litt slitsomt å parkere den i små parkeringslommer. Ellers er jeg veldig fornøyd med den. Har ikke personlig noen lang erfaring å skrive om, men jeg regner med at mekanikeren min ikke lyver, og han har og har hatt mange biler....

Anonymkode: 56dcb...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har V70, 2006 mod. Er helt greit fornøyd. Har aldri hatt noe problemer med den, men den er litt treg i girene synes jeg. 

Anonymkode: 6ffbb...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har V70, 2006 mod. Er helt greit fornøyd. Har aldri hatt noe problemer med den, men den er litt treg i girene synes jeg. 

Anonymkode: 6ffbb...4a4

Beklager, jeg mente V50 🙈

Anonymkode: 6ffbb...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring med V70 (2008/09) Diesel. Pappa har en slik som vi drev å øvelseskjørte med, men vi hadde jo noen lange turer når vi fortsatt bodde hjemme. Vi kom oss fint fra Bærum til Averøya på en tank, men som med alle dieselbiler er det by og køkjøring som tar det verste forbruket. 

Ellers ligger bilen fint i veien, ved større trafikale utfordringer føler jeg meg mye tryggere i V70'en enn i min egen golf fra '12, mulig dette er pga vekt, men som AB 5a2 sier, den ligger utrolig godt i veien, og det er nesten som om bilen kjører seg selv og du bare sitter på. Eneste jeg kan utsette, selv om bilen til pappa har noen få (mye mer) hestekrefter mer enn min bil er vel akselerasjon på type motorvei. Min golf kommer seg fort opp i både 70, 80 og 90 mens V70 bruker hakket noe lenger tid, igjen, kanskje på grunn av vekt og størrelse. 

Et eksempel; Kjørte opp til Oslo på tirsdag med vindkast på godt opp til stiv kuling enkelte steder, merket at det tok godt med tak i bilen (golf), sist jeg kjørte i samme vindforhold med pappa sin bil lå jeg godt i veien og merket ikke særlig mye.

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har V70, en dieselbil med 136HK. Bruker absolutt ikke mye drivstoff. Den ligger på ca 0,6 på blandet kjøring. Ut fra hva jeg ser i dashbordet er det faktisk under 0,5 (oppgitt nåværende forbruk under kjøring) under langkjøring i høy hastighet. 

Vi har også hatt en V50 som har brukt under 0,5 på blandet kjøring. Men den er kun 109 HK, så egentlig er den noe dyrere i drift. 

Jeg ville helt klart valgt V70. Da har du mulighet til å få en nyere modell med tanke på at V50 har vært ute av produksjon en stund. I tillegg er de selvfølgelig romsligere, og det teller mye for min del i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V50 2011-modell. 1,6 diesel driveE. Strålende fornøyd. Den er akkurat sprek nok og god å kjøre, også på glatta. Bruker lite drivstoff, ca 0,5 i snitt og litt mindre på langtur. Litt mer hvis bare bykjøring. Har vært lite problemer med den, men siste året gikk det vel ca 10 000 til diverse, nesten ingenting i årene før det. 

Anonymkode: 2e829...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

V50 2011-modell. 1,6 diesel driveE. Strålende fornøyd. Den er akkurat sprek nok og god å kjøre, også på glatta. Bruker lite drivstoff, ca 0,5 i snitt og litt mindre på langtur. Litt mer hvis bare bykjøring. Har vært lite problemer med den, men siste året gikk det vel ca 10 000 til diverse, nesten ingenting i årene før det. 

Anonymkode: 2e829...6d2

Har V50, 2012. Ellers er alt likt som over her. Veldig fornøyd! Syns ikke den er gal på dieselen. Minuset for min del er at V50 ikke har plass til tre barneseter bak, så her må den byttes ut i en V70 (Evt V90), V50 var perfekt som en "konebil" for meg, likte at den ikke var så stor og var lett og smidig. Veldig god å kjøre. God plass til babysetet, og bakovervendt barnesete. Plass til beltestoler. 

Men 3 barneseter går ikke! Så om du har planer om mange barn, hund og katt i bilen, ville jeg gått for V70. I tillegg merker jeg at jeg savner bedre plass mellom forsetene, og baksete og forsetet. Den er romslig, men ikke så romslig. 

Anonymkode: 71b41...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2015 V70 D4 AWD. Den har gått ca 85k uten problemer.  Snittforbruket er 0,7, synes det er helt greit for en såpass stor bil med AWD og automat.

God bil å kjøre, sterk nok og AWD gjør den til en helt annen bil enn V70-en vi hadde før med forhjulstrekk.

Anonymkode: 4956b...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har i flere år ønsket å kjøpe meg en VolvoV70, men de fleste sier at disse sluker bensin/diesel.. Også v50.

Har du en av disse to bilene? 

Skriv gjerne ned litt om bilen din, årsmodell, bensin/diesel, Hk, og gjerne litt egen erfaring om bilen.

Anonymkode: 23cef...0eb

Jeg har Volvo v50. Men er 2008 modell. Vet ikke hvor ny du vil ha. Men min tar ganske lite diesel. Fyller full tank for 500 kr ca. Tror det er 42 liter tank om jeg ikke husker feil. Den tar 0,4 eller 0,5 tror jeg. Kan i hvert fall kjøre mange mil i forhold til den gamle som rutinerte meg. Når jeg kjørte til jobben hver dag så tok den gamle 0,9 ca 1 liter i mila som kostet meg 3 eller 4 tusen kroner. Men den hadde 62 liter tank tror jeg. Men den jeg har nå kan jeg kjøre i hvert fall for 500 i måneden, bare at veien er littegrann kortere, men ikke mye. Husker ikke eksakt mange mil, men det er pendling, 40 min med kjøring.

Kjøp en med færre hk, kjør jevnt med lavt turtall som mulig på diesel bil.

Anonymkode: e3253...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 2008 V50 1,6D. Svært lettkjørt og god bil med god plass. Man får faktisk en god del for pengene i denne bilen, og den bruker i snitt 0.48L mila om sommer og 0.61L mila om vinteren og en full tank gir meg ca 1100Km. Jeg kan ikke si noe negativt annet enn pakningen til bryteren under bagasjeluka som kan ta inn vann om man er litt voldsom med trykkspyleren, men det er en lett fiks for 200 kroner.

Anonymkode: bef48...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V70 2014 modell, diesel automat, usikker på hk, men nok:fnise: Utrolig god og behagelig å kjøre, god plass og bruker relativt lite drivstoff. Jeg er veldig fornøyd :)

Anonymkode: bc8e2...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vår andre v70 nå. Hadde først en v70 bensin 1998 modell. Den hadde rundt 120 hester uten turbo noe som er alt for lite til en så tung bil, så den dro tung og dårlig og brukte 1,2 liter på mila (bykjøring). 

Måtte bytte den ut da den var alt for tørst. Så vi kjøpte en v70 turbodiesel 1999 modell (1 generasjon v70 er finest syns vi). Liker dieselen mye bedre da den bruke sånn 0,5 på langkjøring. Bruker nok en del mer på småkjøring da, men mye bedre enn bensin. 

Veldig fornøyd med begge v70 vi had hatt. Aldri noen store problemer, kun slitedeler som går etterhvert. Den vi har nå har gått 320 000 km og har forhåpentligvis lenge igjen 

Anonymkode: ca56e...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Har hørt en del negativt om V50 med verksted historier og slikt, tusentakk for at du sa ifra! Flaks for meg at V70 alltid er den jeg har likt best! :hoppendeglad:

Anonymkode: 23cef...0eb

tøv. Har v50 og den et VELDIG gjerrig på dieselen. Omtrent ikke rust under. Kan varmt anbefales!

Anonymkode: 79ab5...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Kjøp en med færre hk, kjør jevnt med lavt turtall som mulig på diesel bil.

Anonymkode: e3253...c54

Jevnt lavt turtall på en dieselbil fra 2008? :haar: 
Da får du større bekymringer enn drivstoffprisen, for med den kjøringa der kan du forvente at partikkelfilteret ødelegges. 

En diesel skal helst kjøres med 2000-2200 omdreininger. Ellers blir de daukjørte, og det samler seg masse dritt i blant annet partikkelfilteret. Ryker det plutselig før du får det skiftet koster det mer enn de 18.000 vi betalte for å bytte det på 120.000 km intervallen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, daemonia skrev:

Jevnt lavt turtall på en dieselbil fra 2008? :haar: 
Da får du større bekymringer enn drivstoffprisen, for med den kjøringa der kan du forvente at partikkelfilteret ødelegges. 

En diesel skal helst kjøres med 2000-2200 omdreininger. Ellers blir de daukjørte, og det samler seg masse dritt i blant annet partikkelfilteret. Ryker det plutselig før du får det skiftet koster det mer enn de 18.000 vi betalte for å bytte det på 120.000 km intervallen... 

Dieselmotor går helt fint å kjøre på lavere turtall. Partikkelfilter går nok tett uansett hva du gjør. Men noen er slik at de regenerer partikkelfilteret når det begynner å tette seg, min er slik. Det med at de blir daukjørte hører fortida til, med datidens sugemotor!

Kjører alltid med jevnt lavt turtall, og det er null problem med å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...