Gå til innhold

Nattmat? Hva ville du likt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Potetgull &dip, ostepop (i STORE MENGDER)  Nomnomnomnom (Minst 250 gram pr snute om de er som meg) :popcorn:

Anonymkode: 3a983...828

Ps Og kanskje noe å tørke hendene med :blush:

Anonymkode: 3a983...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere faktorer som spiller inn her; det bør være mat som er enkel å tilberede (kokkene er gjerne gått hjem), det må være lett å spise da bordene gjerne er flyttet/lagt sammen og folk flest går/står/sitter på en stol, minst mulig fare for gris pga finklær, og siden nattmat er vanskelig å beregne (noen gjester kan ha gått, noen spiser ingenting, noen spiser mye) vør det være mat som lett kan legges i frysen i steden for å måtte kastes. Det er ikke uten grunn at pølse i brød/lompe og lapskaus er nattmatgjengangere, de oppfyller alt det overstående, og ikke koster det all verden heller. 

Anonymkode: 2cae5...684

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesmørbrød. Jeg regner med du snakker om nattmat til bryllupet, og da er det lurt å ha noe enkelt som ikke søler. Gjerne noe som kan spises stående eller uten å sitte ved et bord. Jeg tenker suppe er det mest upraktiske. For at det skal mette litt tenker jeg også at spyd med jordbær og ost blir litt snevert

Anonymkode: f54f6...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste bryllupet jeg var på fikk gjestene hver sin gaffel og varme kjøttkaker servert i hauger i trau, og flatbrød. Det var ekstremt enkelt, men helt nydelig utpå natta :) 

Anonymkode: b5afb...11c

Skulle tro vi var i samme 😀 For slik var det i siste bryllupet jeg var i. Og er helt enig; det var utrolig godt. Faktisk så godt at vi vurderer det samme😅

Var det i Nord-Trøndelag?

Anonymkode: 23e68...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter forslaget om wienerpølser.   Vi hadde det i vårt bryllup og det fungerte veldig bra - gjestene var fornøyde og det var lite pes å tilberede.  Vi hadde "pølsebuffet" med wienerpølser, lomper, pølsebrød, et par typer sennep, ketchup, rå løk, sprøstekt løk og "relish" med suragurk.

Ostesmørbrød er godt, men hvor mange toastjern må dere fyre opp samtidig for å få det til?  Ser for meg at det kan være et logistikkmessig mareritt.  

Anonymkode: 92d59...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ostesmørbrød er godt, men hvor mange toastjern må dere fyre opp samtidig for å få det til?  Ser for meg at det kan være et logistikkmessig mareritt.  

Anonymkode: 92d59...f6a

De har sannsynligvis en komfyr eller to i dette lokalet. 

Anonymkode: 11d9b...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Nå har jeg aldri vært på nattmat i bryllup. Men den med kjøttkaker på gaffel med flatbrød hadde vært SÅ bra.  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe med makaroni og loff med meierismør. Evt pølser med tilbehør.

Anonymkode: f1398...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager var det vanlig å servere lapskaus m flatbrød på bygdefest midt på natta....😉

lett varme opp iallefall 😀

Anonymkode: 47239...163

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I gamle dager var det vanlig å servere lapskaus m flatbrød på bygdefest midt på natta....😉

lett varme opp iallefall 😀

Anonymkode: 47239...163

:spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det enkelt. Gjestene har allerede spist en festmiddag tidligere på dagen, litt av sjarmen med nattmat er at det skal være helt enkelt og rustikt.

Jeg ville valgt noe som kan tilberedes enkelt i en stor gryte med loff til, eller pølser i brød. Det er vanskelig å tilberede nachos eller ostesmørbrød i store kvanta på samme tid, selv om man har stekeovn. Det blir fort kaldt før man har fått servert alle gjestene. Klart at fet mat er digg når man har drukket og danset, men som sagt, gjestene har allerede blitt servert en flereretters luksusmiddag og kakebord - det blir for dumt å forvente en fullverdig helgemiddag ala nachos eller burgere som nattmat. Det viktigste er at man får noe mat i seg, slik at man kan danse videre eller har litt energi til hjemturen.

Anonymkode: 32d22...717

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i lompe. Kan Haakon og Mette Marit så kan dere. Det smaker jo utrolig godt med ei pølse midt på natta.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.2.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på: 

ostesmørbrød
- genialt

tomatsuppe med egg 
- blir fort veeldig myte søl. Tenk halvfulle menn som tømmer tomatsuppa nedover hvitskjorta :fnise:

nachos (i porsjonsstr)
- genialt

nachoschips stående fremme hele kvelden med div dipper
- genialt, men blir fort tomt til natta. Husk påfyll såfall! 

spyd (feks med spekeskinke, ostebit, jordbær ol)
- genialt

lefseruller
- genialt

kyllingsuppe
- litt ''tungt'' og blir fort mye søl :) 

Anonymkode: a098e...f78

 

Anonymkode: 6af71...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et par store trau med spekemat, flatbrød og potetsalat. Plastikk og papp. 

Enkelt, godt og populært. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakene kommer jo ofte sent på bordet, ihvertfall i de bryllupene vi har vært i. Sånn 23-24 tiden.   Så det har aldri vært behov for nattmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...