Gå til innhold

Proteinpulver! Hvor mye dl vann tar dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg proteinpulver nå :) Men er litt usikker hvor mye dl vann/melk man skal ha sammen med en stor måleskje? Hvor mye pleier dere å ha, 2-3 dl? 

Anonymkode: 6461e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står det ikke på boksen da? Det burde det.

Dette varierer fra produkt til produkt. Hvilken type har du kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

Står det ikke på boksen da? Det burde det.

Dette varierer fra produkt til produkt. Hvilken type har du kjøpt?

Vanlig whey 80, har også en fra myprotein. Men er samma greia.

Prøver en stor måleskje og 3 dl vann, tycks? 

Anonymkode: 6461e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig whey 80, har også en fra myprotein. Men er samma greia.

Prøver en stor måleskje og 3 dl vann, tycks? 

Anonymkode: 6461e...752

Det står hva som er anbefalt her ;

https://gymgrossisten.no/whey-80?gclid=EAIaIQobChMImaur4abE2QIVUIuyCh1FswyYEAQYASABEgJDzPD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CKvT0eOmxNkCFUGHGQodeQULNg#247=22453&fo_c=1711&fo_k=9b08886108f5613b8d702ce1476a43ae&fo_s=gplano

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor tjukt du vil ha det. Om du klarer spise/ drikke grøt, så trenger du ikke så mye vann...

Anonymkode: 36aea...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax

Om du teller kalorier så vær klar over at "en scoop" kan være godt over 30 gram. Jeg veier alltid en scoop for å få 30g akkurat da jeg teller makroer. 

Til spørsmålet: jeg bruker melk vanligvis, ellers har jeg proteinpulver i havregrøten på morgenen. Syns ikke shakes er noe godt, men i grøt er det nam med litt frosne bringebær og kanel til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 spiseskjeer mandel-/kokosmelk holder. Så rører jeg det til en seig og grisete fudge som jeg spiser med skje 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anthrax said:

Om du teller kalorier så vær klar over at "en scoop" kan være godt over 30 gram. Jeg veier alltid en scoop for å få 30g akkurat da jeg teller makroer. 

Til spørsmålet: jeg bruker melk vanligvis, ellers har jeg proteinpulver i havregrøten på morgenen. Syns ikke shakes er noe godt, men i grøt er det nam med litt frosne bringebær og kanel til :-)

Hvor mye kalorier blir det?

Anonymkode: 36aea...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kalorier blir det?

Anonymkode: 36aea...1f8

Du må veie.. Skaff deg en kjøkkenvekt, sett scoopen på, nullstill, ta en scoop pulver og voila, da ser du hvor mange g pulver du har. 30g er x kalorier som det står på boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anthrax said:

Du må veie.. Skaff deg en kjøkkenvekt, sett scoopen på, nullstill, ta en scoop pulver og voila, da ser du hvor mange g pulver du har. 30g er x kalorier som det står på boksen.

Å, jeg er ikke TS, jeg forsøker ikke gå ned i vekt heller. Var bare litt nysgjerrig på hvor mange kalorier frokosten din er, siden du skrev du talte kalorier. Havregrøt er jo veldig kaloririkt, samtidig som det er proteinrikt og har mye jern. En av de beste frokostene man kan ha, spør du meg. 

Personlg ville jeg byttet ut melk med plantemelk https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1298245

Som oftest når man leser om hvor sunt melk er kommer det fra tine eller studier som er sponset av mennesker som har økonomiske interesser i melk

Anonymkode: 36aea...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, jeg er ikke TS, jeg forsøker ikke gå ned i vekt heller. Var bare litt nysgjerrig på hvor mange kalorier frokosten din er, siden du skrev du talte kalorier. Havregrøt er jo veldig kaloririkt, samtidig som det er proteinrikt og har mye jern. En av de beste frokostene man kan ha, spør du meg. 

Personlg ville jeg byttet ut melk med plantemelk https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1298245

Som oftest når man leser om hvor sunt melk er kommer det fra tine eller studier som er sponset av mennesker som har økonomiske interesser i melk

Anonymkode: 36aea...1f8

40g gryn, 200g melk, 30g proteinpulver også har jeg litt frosne bær i. Blir 370 kalorier med det proteinpulveret jeg har. Gjør det for å kickstarte protein-inntaket for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 19.49, Anthrax skrev:

Gjør det for å kickstarte protein-inntaket for dagen.

Hva mener du med dette? 

Anonymkode: fddc5...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette? 

Anonymkode: fddc5...a4f

Jeg skal ha ca 130g protein i løpet av dagen, så den frokosten har 35g og da fordeler jeg 100 over resten av dagen. På kvelden vil jeg heller spise mer carbs så da får jeg mesteparten av proteinet mitt gjennom frokost, lunsj og middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...