Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT, men hvordan er det med betalingen til forsvarende advokater? Er det siktede selv som må betale? Eller staten? De har jo brukt vanvittige timer på dette, så den regningen er nok saftig..

I amerikanske filmer får man er dårlig overarbeidet «offentlig» forsvarer gratis, men om man ønsker en annen må man betale selv. Men hvordan funker dette i Norge? 

Anonymkode: 59259...989

Det offentlige bekoster forsvarer i straffesaker (unntatt i spesielle tilfeller). Du tror vel ikke f.eks ABB bekostet kobbelet av fire forsvarere selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tiltaltes troverdighet (hvis man mener at tiltalte fremstår som lite troverdig) kunne bli et sterkt kort for aktoratet i denne saken, slik som det er i ubåtsaken? https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/19/195381023/ekspert-bevis-drapsplanlegging-avgjor-ubatsaken

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske mye som skiller de to sakene, tiltalen ikke minst. 

 

I rettssaken blir det selvsagt frem og tilbake, vitner som støtter aktoratet, vitner som støtter forsvaret. Sånn skal det være, og det er helt vanlig. 

 

Det blir interessant å lese dommen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Det er jo ganske mye som skiller de to sakene, tiltalen ikke minst. 

 

I rettssaken blir det selvsagt frem og tilbake, vitner som støtter aktoratet, vitner som støtter forsvaret. Sånn skal det være, og det er helt vanlig. 

 

Det blir interessant å lese dommen. 

Takk for svar. Jeg mener ikke at sakene er sammenlignbare. Jeg tenkte på dette med tiltaltes troverdighet.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg mener ikke at sakene er sammenlignbare. Jeg tenkte på dette med tiltaltes troverdighet.

Anonymkode: fad9c...735

Det tror jeg aktoratet har tenkt på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er jo ganske spesiell. Det er en mor og en datter. 

Jeg tror for eksempel bestemt ikke at mor gikk med på denne spiseavtalen fordi hun ville at ungen skulle dø. Men hun har et gigantisk troverdighetsproblem selvfølgelig. Hvorfor ringte hun ikke, hvorfor gjorde hun ikke noe? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- og det er viktig å få innsikt i. 

Det som blir så lite interessant i sammenhengen er å gjenge seg sammen og forklare mor som en utelukkende ond person som bør korsfestes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søskenbarnet sa i hvertfall noe om det. (Jeg har ikke fått med meg alt søsteren sa)
"15:41 – Hvorfor meldte hun flytting til dine foreldre i Oslo? spører forsvarer Ann Turid Bugge.
– Camilla tok kontakt med min mor, da hun skjønte at hun ikke kunne få fjernundervisning (følge skoleopplegget på nett, red.anm.) i Valdres. Derfor trengte hun å melde adresseendring til Oslo, svarer han.
– Dette gjorde hun for at Angelica ikke skulle gå glipp av skolen. Det har alltid vært klart hvor hun skulle. Hun har ikke gjemt seg bort, legger han til."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjexxj552008309fe40ag5n65?mode=static

 

Anonymkode: fad9c...735

Tusen takk! Det høres ut som tiltallte skulle flytte til Oslo på måten han ordla seg på, men da hadde de ikke planer om det, kun endre adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så forundrer det meg hvor lite familien virker til å ha snakket med A selv... de har alle sammen kun mors ord for alt. Hadde A virkelig INGEN hun kunne være fortrolig med...???

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, Vampyrina skrev:

Igjen så forundrer det meg hvor lite familien virker til å ha snakket med A selv... de har alle sammen kun mors ord for alt. Hadde A virkelig INGEN hun kunne være fortrolig med...???

Tror nok det siste håpet om å få Angelicas stemme opphørte i går, da ikke engang familien kunne bidra med annet enn morens tolkninger. Med mindre det finnes noe kommunikasjon i form av SMS eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"09:10Han forteller at kona, tiltaltes mor, dro og besøkte dem på hytta ved flere ting. Tidligere bevisføring i saken har vist at hun i hvert fall besøkte dem fire ganger, senest 21. noovember.
Hun kunne ikke se noen tegn til at det skulle være noe galt. Angelica hadde hverken lagt på seg eller blitt tynnere. På slutten sendte de opp esker med ting de kunne trenge på hytta, med Valdresekspressen, opplyste han i avhøret. "

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Han forteller at hans kone kunne ikke se noen tegn til at det skulle være noe galt. Angelica hadde hverken lagt på seg eller blitt tynnere.

Hun var der siste gang 21. nov.

Jeg fatter det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Han forteller at hans kone kunne ikke se noen tegn til at det skulle være noe galt. Angelica hadde hverken lagt på seg eller blitt tynnere.

Hun var der siste gang 21. nov.

Jeg fatter det ikke.

Kan A. ha vært påkledt på en slik måte (med dyneklær under vanlige klær feks), slik at det ble skjult for mormor hvor avmagret A. var?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"09:18 Bakgrunnen for at de dro var at Angelica ble mobbet, og formålet var å komme seg unna Lommedalen, skal faren ha forklart til politiet.
De skulle få hjemmeundervisning, som er en godkjent ordning. Skolekontoret på Øystre Slidre kommune skal i utgangspunktet vært positive, men fått kalde føtter etter å ha blitt kontaktet av en rektor i Bærum.
Dette var grunnen til at tiltalte meldte adresseendring til Oslo, ifølge faren."

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"09:19 Vitnet forteller i avhør at planen var at Angelica og Camilla skulle komme hjem til jul, men så hadde de det «så hyggelig der oppe» at de ville være der til nyttår."

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han vel egentlig sier, er at A var normal 21. november. Det vil si at hun må ha halvert kroppsvekten i løpet av fem uker. Vi vet at hun ble veid til 40,7 kg 31. august. Da hun døde nyttårsaften, veide hun 21,7 kg. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"09:19 Vitnet forteller i avhør at planen var at Angelica og Camilla skulle komme hjem til jul, men så hadde de det «så hyggelig der oppe» at de ville være der til nyttår."

 

Anonymkode: fad9c...735

Da kan ikke mormor ha snakket med morfar om hva mormor og tiltalte snakket sammen om...

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...