Gå til innhold

Tør ikke å gå ut med babyen i vogn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 3 uker har vært veldig urolig de siste gangene jeg har vært ute på senter, butikk, buss osv med vogn. Er alenemamma og nødt å kunne komme meg ut alene. Hun tar ikke smokk og er redd for hun skal hylskrike på bussen osv, sist måtte jeg bære på henne og fikk ikke handlet mat, og måtte amme hun hver 20 min. 😥😥 hvordan skal jeg klare dette videre?

Anonymkode: 28e45...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre uker og du kunne tenkt deg å komme seg ut alene ?? Nå må du bite tennene sammen og bruke nettverket ditt eventuelt om desperasjonen for å Være alene er stort. Og hva har baby på tre uker på senter å Gjøre ?? Ingenting. Bruk tiden på barnet og slapp av når du kan. Bruk nettverk, og ikke pes for mye med å Være sosial eller handling. Barnet trenger deg mer enn du trenger det sosiale

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, idamoor skrev:

Tre uker og du kunne tenkt deg å komme seg ut alene ?? Nå må du bite tennene sammen og bruke nettverket ditt eventuelt om desperasjonen for å Være alene er stort. Og hva har baby på tre uker på senter å Gjøre ?? Ingenting. Bruk tiden på barnet og slapp av når du kan. Bruk nettverk, og ikke pes for mye med å Være sosial eller handling. Barnet trenger deg mer enn du trenger det sosiale

Hun mente vel at hun må komme seg ut alene med baby, for å handle feks. Man har jo nødvendigvis noen ærend. 

Anonymkode: c9375...0ea

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen konkrete råd som jeg vet fungerer, men kan du kanskje time ærende sånn at datteren din er trøtt? Om hun kan sove seg gjennom handleturene, er sannsynligheten for skriking litt mindre :)

Håper at du får noen gode svar fra andre alenemødre uten bil her. Kanskje du kan høre i den babygruppen på Facebook? Ellers er det flere mammakanaler på Youtube.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn baby, det er ikke gøy. Heldigvis hadde jeg en mann som tok mesteparten av handling osv men jeg måtte likevel hente/levere eldste i barnehagen og da måtte ut med baby minst en gang om dagen. Det gikk seg for det meste til etter 2-3 mnd for oss, ellers godtok han bæresele noen ganger. Er det noe du kan prøve?

Ellers er mitt tips å prøve å minimere utflukter mest mulig foreløpig og håpe det er en fase som går over snart. Babyer endrer seg jo fort i den alderen og det han hatet forrige uke, elsker han kanskje nå - det var ihvertfall sånn med mine. Kan du få dagligvarer levert, kolonial eller noe sånt? Unngå å shoppe eller møte venner på senter osv, handling kan du gjøre på nett og venner og familie kan komme til deg.

Anonymkode: e14cb...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæretøy var redningen her. Hadde det alltid med når jeg skulle ut de første 6 mnd. Ha en stor jakke så du kan ha den rundt dere begge :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, idamoor skrev:

Tre uker og du kunne tenkt deg å komme seg ut alene ?? Nå må du bite tennene sammen og bruke nettverket ditt eventuelt om desperasjonen for å Være alene er stort. Og hva har baby på tre uker på senter å Gjøre ?? Ingenting. Bruk tiden på barnet og slapp av når du kan. Bruk nettverk, og ikke pes for mye med å Være sosial eller handling. Barnet trenger deg mer enn du trenger det sosiale

Skulle likt å være med på dine handleturer, hvis du tror det handler om «det sosiale». 

Og det kommer jo tydelig frem at hun mener at hun trenger å komme seg ut MED BARNET, ikke alene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 3 uker har vært veldig urolig de siste gangene jeg har vært ute på senter, butikk, buss osv med vogn. Er alenemamma og nødt å kunne komme meg ut alene. Hun tar ikke smokk og er redd for hun skal hylskrike på bussen osv, sist måtte jeg bære på henne og fikk ikke handlet mat, og måtte amme hun hver 20 min. 😥😥 hvordan skal jeg klare dette videre?

Anonymkode: 28e45...496

Bytt ut vogna med bæresele og bruk evt vogna til å frakte det dere må handle. Og gi det tid, hun er enda liten. Handle inn for flere dager av gangen så slipper du å måtte dra ut så ofte. Med å ha babyen nær deg i en sele gir du mer trygghet og ro enn i vogn og hun vil kanskje være mer rolig og mindre "krevende" når dere skal ut. Og du, senk skuldrene dine, dette kommer til å gå bra! :)

Anonymkode: a6394...fc7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt hvordan du har det. Var også alene, + hadde en baby som ikke ville ligge lenge i vogna av gangen. 

Alt annet enn matbutikk var utelukket i begynnelsen. Og hadde da alltid med meg bæretøy så jeg kunne feste babyen på meg om han slo seg helt vrang. Annen handling enn i nærbutikken fikk jeg familie/venner til å gjøre for meg. 

Etter hvert gikk det bedre, så du må bare holde ut😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, A4-livet skrev:

Bæretøy var redningen her. Hadde det alltid med når jeg skulle ut de første 6 mnd. Ha en stor jakke så du kan ha den rundt dere begge :) 

Samme her. Måtte alltid ha bæreselen med så han kunne få komme opp når han klikket o vognen. 

Ellers har jeg gjort mye med hylende barn. Det er ikke alltid man kan tilpasse livet den nyfødte 100%. Trikset er handleliste og å handle  i butikker du er kjent i. Da kan man få handlet i en rasende fart mens barnet hyler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæretøy!!! Da får du nok god tid til å handle :) Små babyer liker ikke vogn nødvendigvis... husk hun er bare tre uker gammel... les om 4. trimester, så forstår du hvorfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 3 uker har vært veldig urolig de siste gangene jeg har vært ute på senter, butikk, buss osv med vogn. Er alenemamma og nødt å kunne komme meg ut alene. Hun tar ikke smokk og er redd for hun skal hylskrike på bussen osv, sist måtte jeg bære på henne og fikk ikke handlet mat, og måtte amme hun hver 20 min. 😥😥 hvordan skal jeg klare dette videre?

Anonymkode: 28e45...496

Bæresele, som andre nevner her, er helt supert! Du er bare tre uker inn, snart kommer dagen hvor dette går på skinner og alt går av seg selv naturlig. Husker godt perioden du beskriver, var selv alenemamma, og kjenner godt stresset du føler nå. Det blir bedre ❤️ Du må du bare bite tenna sammen og hiv deg på den bussen, «drit» litt i alle andre rundt deg når babyen gråter. Det er hva det er, denne tiden er det baby og deg som gjelder. Hev hodet, ha handlelisten klar (!) og marser deg gjennom butikken! 😉 

Anonymkode: b5c2b...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruet meg som en hund til de første turene ut i butikken. Den første turen på et kjøpesenter var et mareritt. (måtte ha en del saker, kunne ikke sende noen). Lærte etter hvert å gi en god flaske før handling, så barnet sover litt lengre. (Jeg ammer mest.)  Hvert minutt teller. 

Jeg kjøper så mye jeg kan på nett, en kort tur på posten er bedre enn å dra i diverse butikker. 

Føler fortsatt at hvis jeg stresser, så merker ungen det. Derfor prøver jeg å holde roen, og puster tungt ut når jeg kommer hjem igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette er stritt. Har selv vært i samme sitasjon, alenemor som måå ut. Nå hadde jeg et barn som rote seg i vogn så der har jeg ikke noen gode råd. Men du sier at babyen ikke tar smokken, det finnes forskjellige typer smokker, har du prøvd ut flere? Babyer har også økedøgn, døgn der de vil ha mat skrekkelig ofte, kanskje prøve å unngå en slik dag hvis du etterhvert skjønner at det er det som gjelder. Trille når du tror den skal sove. Og noen babyer liker en koseklut ved kinnet. Kanskje du har en snill nabo som kan handle for deg. Lykke til, og husk det meste går i faser, det vil ikke være sånn her bestandig for dere.

Anonymkode: 05465...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om ikke barnet liker bæresele er elastisk sjal eller close caboo ypperlig! Mine førstevalg lenge før sele på så små og tar mindre plass under jakka. Meld deg inn i kjøp og salg bæretøy på facebook, der får du kjøpt til halv pris eller billigere ofte:) 

Anonymkode: dd36b...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Kan hjelpe til hvis vi bor i samme byen

Anonymkode: 19fe9...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...