Gå til innhold

Vurderer å sykemelde meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i en bedrift, to har sagt opp, 2 langtidssykemeldt, jeg og andre må jobbe mer for å få ting unna, sene kvelder hver dag, tenker jobb med en gang jeg står opp og jeg legger meg, sover dårlig, å våkner etter å ha drømt om jobb, dette i helgene også, klarer ikke å koble ut...

Anonymkode: 2b33c...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke slik at man bare kan sykmelde seg fordi man synes man jobber for mye. Snakk med sjefen og prøv å Finn en løsning. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke riktig at to personer skal gjøre jobben til seks mennesker.. Snakk med sjefen og be hen finne en løsning. Du kan ikke bare bestemme deg for å bli sykemeldt. Her er det og mulighet for å få arbeidet tilpasset (med kun to ansatte så er det liksom ikke noe valg). 

Anonymkode: fb672...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79

Høres ut som min sjef, vil ikke ansette, bare slite ut de som allerede er utslitt å på kanten til å si opp/sykmelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke blir hørt når du tar det opp med sjefen, så gå til legen, forklar situasjonen og be om å få en 'avventende sykemelding'. I den kan legen skrive hva som bør tilpasses i jobben. Kan være feks at du skal jobbe din stillingsprosent, med de oppgaver du er ansatt for, og ikke overtid i tidsrommet sykemelding gjelder. Dette er altså et varsel til arbeidsgiver om at du kan komme til å bli sykemeldt hvis foreslått tilpasning ikke gjennomføres. 

Hvis sjefen kjører på som før og ingenting skjer, kontakter du legen på nytt og får   vanlig sykemld/gradert sykemelding. Da vil isåfall dagene i den avventende sykemeldinger telle som del av arbeidsgiverperioden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Eneri skrev:

Hvis du ikke blir hørt når du tar det opp med sjefen, så gå til legen, forklar situasjonen og be om å få en 'avventende sykemelding'. I den kan legen skrive hva som bør tilpasses i jobben. Kan være feks at du skal jobbe din stillingsprosent, med de oppgaver du er ansatt for, og ikke overtid i tidsrommet sykemelding gjelder. Dette er altså et varsel til arbeidsgiver om at du kan komme til å bli sykemeldt hvis foreslått tilpasning ikke gjennomføres. 

Hvis sjefen kjører på som før og ingenting skjer, kontakter du legen på nytt og får   vanlig sykemld/gradert sykemelding. Da vil isåfall dagene i den avventende sykemeldinger telle som del av arbeidsgiverperioden. 

Dette hørtes ut som en meget god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være brudd på en eller annen arbeidsmiljølov? To personer skal da ikke utføre jobben til fire andre i tillegg til seg selv? Her må jo sjefen få inn nye ansatte/vikarer.

Forstår at det er hardt å jobbe så mye, jeg kjenner noen som er i lignende situasjon. Men å bare sykmelde seg uten videre er nok ikke den beste løsningen på langsikt. Her må sjefen komme med tilpasninger slik at dere ikke blir overarbeidet.

Anonymkode: 8f3ec...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere enn to som kan ta arbeidet som er, men mulig det ikke kom skikkelig frem i HI, har snakket med sjefen, vil ikke ansette da det er jo bare for oss og springe mer for å få ting unna, da jeg sa jeg tenkte på jobb 24/7 syntes h#n det bare var positivt, da det er viktig å involvere seg i arbeidet sitt, å det mente h#n

Anonymkode: 2b33c...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...