Gå til innhold

Blogger - Hva ville du tjent penger på?


PurpleRain

Anbefalte innlegg

Hvis du måtte jobbe som blogger, hva ville du gjort for å tjene penger?

Hvilke produkter/merker/kjeder ville du jobbet med/reklamert for? Ta utgangspunkt i produkter/merker/kjeder som er vanlig å se på blogger.

Hvilke tjenester hadde du takket ja, til å få sponset? Hår, tenner, mat, vipper, negler, rengjøring, oppussing...?

Endret av PurpleRain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt vanlig å se på toppblogger, men jeg ville laget Zoeys blogg for en gartnerisk analfabet som øver seg i å bli bedre til å lage, stelle og holde et fint uterom og planteliv innendørs. VEIENTILETGROENNERELIVDÅTTNO

Også tatt i mot spons av naturstein, utendørs maling osv. Og lagt ut masse videoer av meg selv som driter meg ut på å ikke få til ting. 

Har nesten ett mål med fantastiske Før-bilder å ta av. 

Og skulle jeg få dreisen kan vi avansere med fontene og dam, ny terrasse og utemøbler som følger trender, samt urtehage og lette oppskrifter på mat fra egen bakhage. Yep. Med spons fra Toro, siden jeg sikkert svir maten og det er begrenset hvor mye man kan lage av en bunt sukkererter og gressløk. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært marked for det ville jeg solgt in den lille og flate rompa mi. 

Hadde sagt ja til å bli sponset med allt og alle. Har ikke barn, så har null hensyn å ta. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke og neglelakk, hadde ikke sagt neitakk til påsetting av vipper heller:p Matprodukter/baking og sånt. Ellers hvis noen ville sponse meg meg dataspill (er gamer) så hadde jeg slått til:) Har heller ikke barn å ta hensyn til, men jeg hadde kun sagt ja til sånne ting jeg er intressert i og kan gå god for. Aldri i livet om jeg hadde reklamert for svisker og dåsespray! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kom i form-blogg kanskje, for å være egoistisk.  For hvis jeg hadde hatt dette som jobb kunne jeg ikke sluntret unna, og det er nok eneste måte jeg hadde fått ræva i gir på den fronten, hehe.  Det hadde vært flott å få sponset diverse familieaktiviteter og -utflukter, men det hadde nok ikke vært så mange som ville sponset dette da barna aldri hadde havnet på bloggen uansett. 

Jeg hadde sagt ja til treningsklær og - utstyr. Det hadde nok endt som en ren temablogg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Min blogg ville blitt en snodig samling av plantebaserte matoppskrifter, noveller/tekster, interiør og reisetips tror jeg. Så da ville jeg reklamert for ulike aktører som man kan gå god for innenfor dette, enkelt og greit. Ville ikke tatt i mot spons eller reklamert for noe som har med utseendet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg starter blogg, er den dagen griser kan fly.

Men rent teoretisk, min blogg ville vært om miljøvern med hovedfokus på mindre matsvinn. lavere forbruk, mindre bruk av plastikk og annen unødig emballasje, og generelt et mer bærekraftig hverdagsliv. Hadde tatt i mot spons av seriøse aktører innen dette feltet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Era Vulgaris skrev:

Den dagen jeg starter blogg, er den dagen griser kan fly.

Men rent teoretisk, min blogg ville vært om miljøvern med hovedfokus på mindre matsvinn. lavere forbruk, mindre bruk av plastikk og annen unødig emballasje, og generelt et mer bærekraftig hverdagsliv. Hadde tatt i mot spons av seriøse aktører innen dette feltet.

Den bloggen skulle jeg ønske at du hadde laget. Jeg hadde lest. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Zoey skrev:

Ikke helt vanlig å se på toppblogger, men jeg ville laget Zoeys blogg for en gartnerisk analfabet som øver seg i å bli bedre til å lage, stelle og holde et fint uterom og planteliv innendørs. VEIENTILETGROENNERELIVDÅTTNO

Også tatt i mot spons av naturstein, utendørs maling osv. Og lagt ut masse videoer av meg selv som driter meg ut på å ikke få til ting. 

Har nesten ett mål med fantastiske Før-bilder å ta av. 

Og skulle jeg få dreisen kan vi avansere med fontene og dam, ny terrasse og utemøbler som følger trender, samt urtehage og lette oppskrifter på mat fra egen bakhage. Yep. Med spons fra Toro, siden jeg sikkert svir maten og det er begrenset hvor mye man kan lage av en bunt sukkererter og gressløk. 

Jeg ville elsket den

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiør skulle jeg gjerne ha blogget om.

Litt usikker på det med spons, man vil jo ikke miste troverdighet med en blogg full av reklame- som ALLE bloggere idag har. Kunne sagt nei til vipper, negler og sminke- men om det var rette type interiør og oppusing såå er det en annen sak🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Morsom problemstilling, men jeg ville hatt store problemer med sponse-delen av opplegget. Helt ærlig, sponsing er døden for en blogg. Se bare på de store interiørbloggerne, det er så lite inspirerende som det kan få blitt. Alle viser det samme og når du vet at de får betalt for å vise det frem så mister jeg totalt interessen. Jeg kunne rett og slett ikke levd av å blogge når det betyr at du selger troverdigheten din fordi du betales for å anbefale ting du ikke egentlig kan stå innafor. 

Det er faktisk helt umulig å se for seg at det å leve av blogging ikke vil medføre at du havner i klørne på annonsører. Pengene må jo komme fra et sted, og ingen tror vel at penger blir kastet etter deg uten at du må yte noe tilbake. 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Det måtte blitt en temablogg om hobbyen min. Kunne glatt ha tatt imot en del spons der, for trav er jammen ikke billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy problemstilling! :)

Hvis jeg skulle hatt en blogg skulle den handlet om yoga, samfunnsdebatt, miljø og velvære. Hadde forsøkt å få til en grønn tråd ;) gjennom hele bloggen. Målet skulle vært å opplyse, gi kunnskap og inspirere! 

Men så er det dette med spons da.... Jeg ser ikke helt hva en slik blogg skulle bli sponset med?

Kanskje jeg kunne reklamert for ulike aviser/magasiner (på nett så klart)? Litt velværeprodukter kunne jeg kanskje reklamert for, men med tanke på at jeg ville hatt en grønn tråd så kan jeg ikke fronte et overforbruk, så det måtte vel vært minimalt. Jeg er litt usikker på hvordan det der skulle fungert. Noen vegetariske retter skulle jeg gjerne ha laget, og da kunne kanskje noen sponset meg med noen friske grønnsaker? :vetikke:

Det hadde nok blitt veldig lite med sponsende produkter på min blogg, så tror jeg måtte satset på at den ble super populær, og at jeg kunne leve av reklamen som uansett er på bloggen eller noe sånt. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiør, oppussing av gamle møbler/diy-prosjekter, innendørs planting, mat og matlaging, zero-waste, minimalisme, miljø..

Kunne nå gjerne bli sponset av f.eks finn.no, plantasjen/andre hagesentre osv.. Har ikke tenkt så mye på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

EM blogg om alle produkter bloggere reklamerer for, som ikke er bra/troverdig. Skulle tatt for meg produktet. Innhentet ekspertuttalelser.

Eks piller som får håret til å vokse lynraskt. Piller for å bli brun. Piller for ditt og datt. Middel for tykkere og blankere hår. Midler som koster mye.

Diverse mat som er usunn. Listen er lang som et vondt år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Newroz
13 minutter siden, pelikanen skrev:

EM blogg om alle produkter bloggere reklamerer for, som ikke er bra/troverdig. Skulle tatt for meg produktet. Innhentet ekspertuttalelser.

Eks piller som får håret til å vokse lynraskt. Piller for å bli brun. Piller for ditt og datt. Middel for tykkere og blankere hår. Midler som koster mye.

Diverse mat som er usunn. Listen er lang som et vondt år.

 

det syns jeg var et godt konsept. Litt som faktisk.no (de retter seg ikke mot produkter da), FBI og TV2hjelper deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, pelikanen skrev:

EM blogg om alle produkter bloggere reklamerer for, som ikke er bra/troverdig. Skulle tatt for meg produktet. Innhentet ekspertuttalelser.

Eks piller som får håret til å vokse lynraskt. Piller for å bli brun. Piller for ditt og datt. Middel for tykkere og blankere hår. Midler som koster mye.

Diverse mat som er usunn. Listen er lang som et vondt år.

 

Hvordan skulle du tjene penger på denne bloggen?

Poenget med tråden var å se hva folk hadde kommet til å reklamere for, for å tjene penger til livets opphold. Fordi folk er veldig negative til mye av det bloggerne reklamerer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
9 minutter siden, PurpleRain skrev:

Hvordan skulle du tjene penger på denne bloggen?

Poenget med tråden var å se hva folk hadde kommet til å reklamere for, for å tjene penger til livets opphold. Fordi folk er veldig negative til mye av det bloggerne reklamerer for.

Reklame for Sundt vett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...