Gå til innhold

I natt skjedde det noe rart


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Har opplevd det før også sett ting som ikke er der. Som f.eks en mann i døråpningen. Veldig ekkelt. Men ble mindre skummelt etter at jeg opplevde søvnparalyse et par ganger i en periode. Har også hatt delvvis søvnparalyse hvor jeg ikke får til å røre føttene, men armene fungerer. Tar noen sekunder før kroppen fungerer. Veldig ekkelt og får litt panikk. Har også opplevd å ikke klare å snu hodet i noen sekunder, men hender og føtter funker. 

Jeg har slitt med søvn siden tidlig barneskolen. Går på sovetabletter nå og sover bedre. Før kunne jeg våkne opp 3 ganger i timen hele natten. Og hadde da en del ekle opplevelser som skrevet over. Nå går det bedre og det skjer ikke så ofte. Kun høre stemmer og slikt nå og da fordi jeg er nesten våken, sovetabletten drar med ned i søvn også blir det krasj. 

Anonymkode: 9389e...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en rar opplevelse med søvparalyse for noen år siden. En venn av meg som jeg mistenker kan være min tvillingsjel fortalte meg at han opplevde av og til søvparalyse. Jeg husket ikke selv å ha opplevd dette, så jeg googlet litt for å finne ut hva det var. Noen netter senere opplevde jeg også faktisk søvnparalyse, det var som om noen lå oppå meg og jeg kunne ikke røre meg. Jeg hadde også en slags anelse om hvem denne personen var, det var som om det var en nabo som hadde flyttet som jeg ikke hadde kontakt med lenger, og som egentlig var mere knyttet til meg enn han ville innrømme. Jeg forstod også at jeg har opplevd søvnparalyse flere ganger, men at jeg aldri husker det fordi det har skjedd i en periode da jeg sover veldig dypt, så jeg våkner aldri helt eller husker ikke at jeg har vært våken.

Anonymkode: 358cf...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet midt på natten. Det var høst og mørkt ute pluss at jeg hadde blendingsrullegardin i tillegg til mørke gardiner. Hele rommet var opplyst og lyset var så sterkt at jeg ikke kunne se bort til veggen. Jeg kikket lenge før jeg lukket øynene og dro dyna over hodet, fortsatt kunne jeg skimte lyset. Skummelt. Etter det forsto jeg hvorfor ingen av barna ville sove i 2 etg. 

Anonymkode: 2845e...cdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kalles lucid dreams, eller søvnparalyse, jeg har det også. 

Anonymkode: 7cbb6...eee

Lucid dreams er ikke søvnparalyse. Jeg har lucid dreams av og til og det betyr at jeg er klar over at jeg drømmer og jeg kan kontrollere det som skjer i drømmene. 

Anonymkode: d6c67...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ekkelt! Det skjer heldigvis ikke så ofte, men det skjer alltid i forbindelse med innsoving. Så jeg tror at jeg sovner før jeg får det med meg, sånn at det som skjer i sovehodet virker ekte. Jeg har mange ganget måtte slå på Friends for å ha i bakgrunnen for å roe meg selv ned. Til jeg var sånn 22 år var det Disney Channel :P Det var alltid så trygt og godt etter en slik opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...