Gå til innhold

samle på mummi kopper? why?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at de fleste her sier at det er fordi de likte mummi som barn. Jeg var som sikkert veldig mange, blodfan. Hadde samtlige utgitte filmer på VHS. Jeg hadde ikke noe disney periode med prinsesser som barn, jeg forgudet mummi. 
Allikevel så samler jeg ikke på koppene og aldri tenkt tanken.
Dømmer ingen altså, synes bare det er så fascinerende. Ser på slike samler-videoer på youtube. Folk som har flere hundre mobildeksler, tusenvis av leppestifter. Selv om at jeg er en samler i hjertet.. så er slike ting rart for meg.

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Jaha. Du får øve deg på å se andres side av en sak :)

Anonymkode: 12c11...ef4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er svindyre! Mummi er ikke spennende eller koselig engang. Så nei, jeg skjønner det ikke jeg heller.

Anonymkode: afd67...488

De er vel egentlig ikke spesielt dyre.  Nesten alle koppene jeg har har jeg betalt mellom 99,- og 149,- for. Jeg har kjøpt kopper/krus folk jeg kjenner har samlet på før som gaver og tror aldri jeg har betalt mindre for noe av det. Klart Nille har krus til 29,-, liksom, men de er ofte av elendig kvalitet og det er uansett motiver som ikke videreføres og som derfor er umulig å samle på. 

Anonymkode: 29c67...f3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vel egentlig ikke spesielt dyre.  Nesten alle koppene jeg har har jeg betalt mellom 99,- og 149,- for. Jeg har kjøpt kopper/krus folk jeg kjenner har samlet på før som gaver og tror aldri jeg har betalt mindre for noe av det. Klart Nille har krus til 29,-, liksom, men de er ofte av elendig kvalitet og det er uansett motiver som ikke videreføres og som derfor er umulig å samle på. 

Anonymkode: 29c67...f3e

Enkelte mummi-kopper koster titusener av kroner. Men det er vel bare de mest sjeldne. 

jeh skjønner heller ikke greia med disse koppene 😅 

Anonymkode: 33d92...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

interessant. hmm.

Høres logisk ut. Litt rart at det er så mange som samler også. Fascinerende.

Er samler selv, alltid vært det. Nå så samler jeg på bøker. Jeg har et.. samlemani-personlighet. Men kopper.. det føles merkelig å samle på for meg. Og det kommer fra hun som samlet på alt som kunne samles på som barn. Alt som var populært og som i dag samler på intet annet enn bøker og en begynnende samling av eos lypsyler og jeg liker ikke å bruke lypsyl en gang. :sjenert:

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Så du synes det er mer uforståelig å samle på bruksting som kopper, enn lypsyler du ikke bruker engang? 
Jeg klarer ikke helt fatte hvordan noen som selv er samlere ikke klarer skjønne at andre også samler på noe, bare fordi det ikke er det samme som en selv samler på... 
Jeg samlet på viskelær som barn, og hadde aldri noe problem med å se at noen andre heller ble fascinert av frimerker eller mynter. Den dagen vi alle blir like fascinert av samme ting, da blir verden en ganske kjedelig plass. Vi alle har våre ting vi ser verdier i, vi alle er forskjellig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er svindyre! Mummi er ikke spennende eller koselig engang. Så nei, jeg skjønner det ikke jeg heller.

 

Sånn, det var trådens mest negative innlegg. 

 

Neida, folk får samle på hva de vil for all del.

Anonymkode: afd67...488

149 kroner på tilbud er svindyrt? Hva koster delene til Villeroy & Bosch da tror du? Det samler vi på. 

Men vi har også Mummie i skapet. 

Anonymkode: 62ec5...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

interessant. hmm.

Høres logisk ut. Litt rart at det er så mange som samler også. Fascinerende.

Er samler selv, alltid vært det. Nå så samler jeg på bøker. Jeg har et.. samlemani-personlighet. Men kopper.. det føles merkelig å samle på for meg. Og det kommer fra hun som samlet på alt som kunne samles på som barn. Alt som var populært og som i dag samler på intet annet enn bøker og en begynnende samling av eos lypsyler og jeg liker ikke å bruke lypsyl en gang. :sjenert:

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Vet ikke du er den riktige til å syns at å samle på Mummi-kopper er merkelig. De er dekorative og nyttige i motsetning til lypsyl-samlingen :fnise:

Anonymkode: a5581...164

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som mange samler på servise. Jeg trenger kopper, og dette synes jeg er fine kopper med fin størrelse og form. Liker at de matcher uten å være like. Men jeg samler ikke på den måten, jeg har kanskje 10 kopper og de fleste har jeg fått i gave. 

Anonymkode: 79f17...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg kjenner som samler på disse koppene, får de etter at de har gitt blod. 

Anonymkode: 231b2...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de er fine jeg, men samler ikke selv. Har en kopp med Snusmumrikken fordi han var favoritten min, så det holder. Men ellers hender det jeg kjøper en fin kopp en gang i blant, uansett motiv. Har forskjellige kopper med forskjellige motiver, liker å ha varm drikke i noe fint. Blir ekstra kos syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler ikke, men har 4 stk som jeg har fått i blodbanken. Synes de er søte og jeg velger alltid en av de fremfor andre kopper når jeg skal ha varm drikke. Perfekt kakao og te størrelse! Og gode å drikke av. 

Synes det er rarere å samle på servietter, glansbilder, mynter og frimerker (jeg samlet på alle 4 som barn), enn en bruksgjenstand. 

Anonymkode: 36288...8e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de er kjempesøte, og når jeg da får en hver gang jeg gir blod blirndet over tid en god del. De er jo også veldig brukbare.

Anonymkode: 69e15...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samler, men det skjedde egentlig ikke bevisst. Plutselig hadde vi mange kopper og begynte å legge merke til motiver vi ikke hadde og da "måtte" vi bare ha de og.. Vi har sikkert 30 stk nå, kanskje mer, er usikker rett og slett! 

Anonymkode: daa2c...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, _popcorn_ skrev:

Så du synes det er mer uforståelig å samle på bruksting som kopper, enn lypsyler du ikke bruker engang? 
Jeg klarer ikke helt fatte hvordan noen som selv er samlere ikke klarer skjønne at andre også samler på noe, bare fordi det ikke er det samme som en selv samler på... 

Jeg samlet på viskelær som barn, og hadde aldri noe problem med å se at noen andre heller ble fascinert av frimerker eller mynter. Den dagen vi alle blir like fascinert av samme ting, da blir verden en ganske kjedelig plass. Vi alle har våre ting vi ser verdier i, vi alle er forskjellig. 

Amen. Å samle på ting og tang som bare blir liggende i en skuff er tydeligvis helt OK, men noe som faktisk kan brukes? Nei det er rart, det, for det er jo ikke det samme som jeg samler på. :P

Anonymkode: 5947f...6a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, _popcorn_ skrev:

Så du synes det er mer uforståelig å samle på bruksting som kopper, enn lypsyler du ikke bruker engang? 
Jeg klarer ikke helt fatte hvordan noen som selv er samlere ikke klarer skjønne at andre også samler på noe, bare fordi det ikke er det samme som en selv samler på... 
Jeg samlet på viskelær som barn, og hadde aldri noe problem med å se at noen andre heller ble fascinert av frimerker eller mynter. Den dagen vi alle blir like fascinert av samme ting, da blir verden en ganske kjedelig plass. Vi alle har våre ting vi ser verdier i, vi alle er forskjellig. 

Forskjellen er at lipsylene ligger i esker i boden. Koppene tar mer plass og er lettere tilgjengelig. Er mange som samler på lipsyler og annen sminke. Mens kopper er ikke så stort utbredt, det er kun mummikopper her i Norge jeg har hørt om det. Viskelær samlet jeg også på før i tiden:P 

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått dem som blodgiver. Fin størrelse på dem. Er vel ikke akkurat en samler, men velger dem isteden for andre «premier». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at lipsylene ligger i esker i boden. Koppene tar mer plass og er lettere tilgjengelig. Er mange som samler på lipsyler og annen sminke. Mens kopper er ikke så stort utbredt, det er kun mummikopper her i Norge jeg har hørt om det. Viskelær samlet jeg også på før i tiden:P 

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Lypsyl har ingenting med sminke å gjøre. Lypsyl er er merke som lager leppepomader, billige som sådan. Har aldri hørt om noen som samler på Lypsyl. Finnes vel ikke mer enn noen ytterst få typer heller, så ikke akkurat noe å samle på. Jeg har sett den i den vanlige blå/hvite, grønn, gul og rosa/hvit, har ikke sett den i flere farger. Mulig det finnes i Sverige da. 

Anonymkode: c327b...1ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at lipsylene ligger i esker i boden. Koppene tar mer plass og er lettere tilgjengelig. Er mange som samler på lipsyler og annen sminke. Mens kopper er ikke så stort utbredt, det er kun mummikopper her i Norge jeg har hørt om det. Viskelær samlet jeg også på før i tiden:P 

ts

Anonymkode: 0942d...ff4

Er det bedre å samle på noe som ligger i en eske i boden enn noe man faktisk bruker? 

Anonymkode: 36288...8e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk det er snålere å samle på Lypsyl som man har i boden enn bruksgjenstander :P:fnise: 

Anonymkode: 0690a...86f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...