Gå til innhold

Hvitevarer, stål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer å dele? Skal kjøpe nye hvitevarer men de hvite passer ikke inn så jeg kunne tenkt meg i stål men er så mange som sier at det er så dårlig, masse fingermerker man ikke får vasket av osv. Er dette tilfellet?

Anonymkode: d92d0...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det et sted jeg leide og skal aldri ha det igjen frivillig. Uansett hva jeg gjorde og hvilke produkter jeg brukte så de aldri pene ut - fingermerker, skjolder, striper, flekker... Det finnes sikkert folk der ute med mer dyktighet og tålmodighet enn meg når det gjelder rengjøring som får det til, men jeg ville styrt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i stål. Elsker det ikke, men vasker med ren sprit ved jevne mellomrom og da får jeg bort alle merker. 

Anonymkode: fc567...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stål er ikke helt det store nei... Er bare kjøkkenet som er så mørkt i fargen at hvite hvitevarer vil se så malplassert ut...eller så er det bare jeg som er vant med hvitt kjøkken.:P

Anonymkode: d92d0...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer å dele? Skal kjøpe nye hvitevarer men de hvite passer ikke inn så jeg kunne tenkt meg i stål men er så mange som sier at det er så dårlig, masse fingermerker man ikke får vasket av osv. Er dette tilfellet?

Anonymkode: d92d0...149

Dersom du er nøye med å ta på håndtaket og ingen andre steder så kan du ha stål. Men alt av den minste fingerberøring vises. Stålet må oljes ofte, du kan ikke bare vaske over. Magneter henger heller ikke på de kjøleskapene. 

Kan du ikke bygge inn og få samme dør på kjøleskapet som på kjøkkenskapene? 

Anonymkode: 6fa00...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så stål er ikke helt det store nei... Er bare kjøkkenet som er så mørkt i fargen at hvite hvitevarer vil se så malplassert ut...eller så er det bare jeg som er vant med hvitt kjøkken.:P

Anonymkode: d92d0...149

Stål er helt fint. Bare sørg for å kjøpe produkter med anti-fingerprint.

Har hatt stålprodukter (komfyr, kjøleskap og oppvaskmaskin) med anti-fingerprint i mange år. Ikke noe problem :)

Anonymkode: 921e9...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så stål er ikke helt det store nei... Er bare kjøkkenet som er så mørkt i fargen at hvite hvitevarer vil se så malplassert ut...eller så er det bare jeg som er vant med hvitt kjøkken.:P

Anonymkode: d92d0...149

Hva med innbygde hvitevarer? Da får du jo en skapdør utenpå som kan velges i helt andre farger enn hvit om du vil.

Anonymkode: ee803...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med innbygde hvitevarer? Da får du jo en skapdør utenpå som kan velges i helt andre farger enn hvit om du vil.

Anonymkode: ee803...2ea

Har ikke råd til å styre med det nå. Hvis jeg skal ha innebygd så vil jeg endre hele kjøkkenet og for å få det slik jeg vil ha det så vil det koste en god del mer enn hva jeg har til rådighet nå. :) 

Anonymkode: d92d0...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg ville valgt hvitt.  Det er mest praktisk, tidløst og passer til alt.

Selv om det er et relativt mørkt kjøkken? Er jo helst det jeg har lyst til, er bare redd det skal se litt dumt ut. :P 

Anonymkode: d92d0...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på sånn kontaktplast, eller bruk plastidip(kort fortalt plast på sprayboks). Kan du ordne akkurat den fargen du ønsker på dem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er et relativt mørkt kjøkken? Er jo helst det jeg har lyst til, er bare redd det skal se litt dumt ut. :P 

Anonymkode: d92d0...149

Hvilken farge er det på kjøkkenskapene dine og hvilken farge er det på vegger og gulv?

Anonymkode: ee803...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge er det på kjøkkenskapene dine og hvilken farge er det på vegger og gulv?

Anonymkode: ee803...2ea

Lyse vegger og gulv, møblene er og lyse. Kjøkkenskap og benker er mørke i fargen, gråaktige.. 😋

Anonymkode: d92d0...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Zienna skrev:

Jeg ville valgt hvitt.  Det er mest praktisk, tidløst og passer til alt.

Er det? Hvite hvitevarer var da så ut som det bare kunne få blitt for noen år siden. Alt skulle være i svart eller helst stål, og hvitt var bare for bestemødre og for fattiglus som meg, som måtte ta til takke med brukt eller aller billigste modell. 

Anonymkode: b2513...dbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Hvite hvitevarer var da så ut som det bare kunne få blitt for noen år siden. Alt skulle være i svart eller helst stål, og hvitt var bare for bestemødre og for fattiglus som meg, som måtte ta til takke med brukt eller aller billigste modell. 

Anonymkode: b2513...dbc

Hm, hva er billig da? Når je gkjøpte oppvaskmaskin, kjøleskap og komfyr så betalte jeg 30000. Synes ikke det var billig...og det var hvitt.

Anonymkode: d92d0...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, hva er billig da? Når je gkjøpte oppvaskmaskin, kjøleskap og komfyr så betalte jeg 30000. Synes ikke det var billig...og det var hvitt.

Anonymkode: d92d0...149

Nei, det er ikke billig. Men når var dette da? Det er jo en stund siden hvitt kom tilbake. 

Anonymkode: b2513...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke billig. Men når var dette da? Det er jo en stund siden hvitt kom tilbake. 

Anonymkode: b2513...dbc

3 år siden. 😊 Og vi var nettopp på en runde for å sjekke ut hva de har og majoriteten av hvitevarene er jo hvite...

Anonymkode: d92d0...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyere typene får ikke fingermerker, i alle fall om du ikke velger det aller billigste. 

Har stål på alt som er synlig på kjøkkenet, tar over med fuktig klut dersom søl, men ingen skjolder eller merker som synes. 

Anonymkode: f53ef...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 år siden. 😊 Og vi var nettopp på en runde for å sjekke ut hva de har og majoriteten av hvitevarene er jo hvite...

Anonymkode: d92d0...149

Tre år er jo ingenting i "hvitevaresammenheng". :)  Det er mye lenger siden jeg var "fattiglusa" jeg snakket om og hvitt var helt håpløst umoderne, kanskje +/- 15 år? Komfyrer med jernplater var på vei ut (de få som fremdeles ble solgt var gjerne billige og hvite), keramisk koketopp var allemannseie og induksjon var i ferd med å bli overkommelig for de med normalt god økonomi. 

Men poenget er først og fremst at hvitt ikke nødvendigvis er så tidløst som det ble påstått, ikke nødvendigvis hvor lenge det er siden det var umoderne. For det var det så absolutt, og da regner jeg med det kan bli det igjen. :) 

Anonymkode: b2513...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...