Gå til innhold

Kan man spørre om noen har dødd i huset på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Jeg regner med at du tuller. Men gjenboere betyr at det er innsyn til leiligheten/huset fra andre bygninger. 

Måtte du fortelle! Tenk for en fantastisk latter en megler eller andre hadde fått seg når personen en eller annen gang i framtiden ramler utpå med den misforståelsen, haha!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør ikke om det, for jeg vil ikke vite det. Kan jo begynne å innbille meg ting :fnise: Men jeg var på visning i naboleiligheten til venninna mi en gang, og nevnte at det var lagt nytt gulv på kjøkkenet, men ikke i noen andre rom. Da kunne hun fortelle at han døde på kjøkkenet og lå der i 3 uker før han ble funnet. Det ble for mye for meg. Hvorfor ble gulvet ødelagt av det?? 

Anonymkode: babaf...af9

I løpet av 3 uker vil det sive en del væsker ut fra det døde mennesket, som sikkert er umulig å vaske bort fra enkelte typer gulv.

Anonymkode: e6918...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at det ikke bare er meg!

Såpass ja!

Joda, er godt mulig man får ekstra underholdning med på kjøpet av nye leiligheter også men tror likevel sjansen er større jo eldre leiligheten er :P

TS

Anonymkode: 2e7b5...538

Jeg skjønner deg godt og hadde personlig ikke hatt noe imot å få det spørsmålet (sikkert fordi jeg mest sannsynlig kunne stilt det til andre selv). Spøkelser eller ei, bare det at noen hadde dødd i huset gir meg en ubehagelig stemning. Når jeg går forbi hus hvor jeg vet at noen har dødd så blir jeg så utrolig vár på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i hus der noen har dødd, eller har dødd mens huset ble bygget. Varierer hvor mye uro i huset det blir. Er veldig rolig i en bolig der forrige eier døde på badet. Skal man tenke på sånt, må man være klar over at hver gang man går på byen og tar noen øl, setter man seg i en situasjon der man kan dra med seg hjem sjeler som ikke har fått fred. Personlig er jeg ikke mørkeredd, men enklelte hus ville jeg holdt meg langt unna hvis jeg var alene.

Anonymkode: c80b9...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spørre, men megler vet ofte ikke med mindre selger har sagt det frivillig. 

Vi solgte huset der en av mine besteforeldre døde - kjøper spurte ved overtagelse og vi bekreftet, ble da temmelig dårlig stemning, da megler hadde svart "ikke det jeg vet" på visning. Noe som stemte, for han spurte aldri oss. (ville kanskje ikke vite, da han ikke har lov å lyve?).  

Vet også at en bekjent av meg kjøpte et hus, der han etter å ha flyttet inn fikk vite at to barn hadde dødd i brann for en god del år siden. Den syntes jeg også var ubehagelig. Ikke fordi jeg trur på spøkelser og ånder, men å bo et sted der du vet at noe slikt har skjedd... 

Anonymkode: 71773...ca5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Sånt må jeg også vite når jeg skal kjøpe 😂

Nå bor jeg i en studioleilighet i nærheten av en gravgård, og jeg sverger det står en i hjørnet og stirrer på meg hver natt. Hører ingen høye lyder, men våkner flere ganger i løpet av natten og snur meg og ser han stå der i hørnet. 

Et tidligere hus jeg bodde var det mye lyder, tallerkner som fløy og snurra rundt og banking på soveromsdøren på natten. Særlig hvis jeg var hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

I løpet av 3 uker vil det sive en del væsker ut fra det døde mennesket, som sikkert er umulig å vaske bort fra enkelte typer gulv.

Anonymkode: e6918...e1b

Er det dette som er gjenboer?

Anonymkode: c5464...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har kjøpt hus hvor folk har dødd en naturlig død/av alderdom, men huset en tidligere klassekamerat eide å gjorde ende på seg selv i, (ikke en måte som satte spor i boligen) ,var vanskelig å selge, da alle visste hva som hadde skjedd der, endte med kommunen overtok huset...

Anonymkode: e3d48...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Verv skrev:

Jeg ville bare spurt uten sjenanse om det var et dødsbo? 

Et dødsbo betyr ikke at eieren døde i huset/leiligheten. Hun/han kan like gjerne ha dødd på sykehus. Et dødsbo er kun salg av eiendom der eieren er død, det sier ikke noe som helst om hvor personen døde. 

Anonymkode: 7c265...d66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/24/2018 at 7:01 PM, AnonymBruker said:

Godt å høre at det ikke bare er meg!

Såpass ja!

Joda, er godt mulig man får ekstra underholdning med på kjøpet av nye leiligheter også men tror likevel sjansen er større jo eldre leiligheten er :P

TS

Anonymkode: 2e7b5...538

Du sier jo selv at du bor i relativt nye studentboliger bygd der gamle riksen var, lander spøker det selv om det er helt nytt.......

Anonymkode: 98f36...787

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tom Bäcker
På 24.2.2018 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så veldig vanlig at folk dør hjemme, da. 

Anonymkode: 9e6c4...8ff

Jeg har to foreldre som har dødd hjemme... Har ikke merket noen problemer. Du kan derimot få et problem hvis avdøde har ligget ligget lenge før dødsfallet ble oppdaget. Avrenningen fra kroppen kan bli vanskelig å få bukt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 10.14, Verv skrev:

Man kommer inn på temaet, ved å spørre om det var et dødsbo, og ev spørre videre derifra, mente jeg nå. 

Folk kan jo ha dødd i huset selv om det ikke er dødsbo. F.eks. hvis et av barna tar livet sitt der og foreldrene derfor ikke orker bo der lenger.

Anonymkode: cd652...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎02‎.‎2018 den 3.42, AnonymBruker skrev:

Jeg spør ikke om det, for jeg vil ikke vite det. Kan jo begynne å innbille meg ting :fnise: Men jeg var på visning i naboleiligheten til venninna mi en gang, og nevnte at det var lagt nytt gulv på kjøkkenet, men ikke i noen andre rom. Da kunne hun fortelle at han døde på kjøkkenet og lå der i 3 uker før han ble funnet. Det ble for mye for meg. Hvorfor ble gulvet ødelagt av det?? 

Anonymkode: babaf...af9

Hva tror du? Kroppen blir ikke liggende like fin etter døden. Se denne videoen, for eksempel: (advarsel!! Ikke for sarte øyner). Den viser hva som skjer med kroppen og hvordan det ser ut etter kroppen er fjernet. Gulv er ødelagt.Litt uti videoen forklarer han hva som skjer med kroppen etter døden har inntruffet. Den videoen jeg hadde tenkt til å vise, fant jeg ikke nå :)


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

En i familien min kjenner noen som hadde gjenferd i huset som tok oppvasken om natta. Tror de var på åndenes makt og, faktisk. Ikke helt sikker. Men gjenferd kan jo derfor være litt nyttig og da!😋

Leide en leilighet en gang hvor noen satte varmekablene på badet på fullt hele tiden. I tillegg til hjulet man måtte skru på var det en av/på knapp, så en kveld skrudde jeg den av og vred hjulet til 0, satte meg i stua og kort tid etterpå hørte jeg et klikk fra badet, og da jeg kom inn var hjulet på Max og bryteren på.. Hadde veldig ofte mareritt om en mann jeg aldri har sett før de månedene vi bodde der og, og da vi flyttet stoppet det og jeg har aldri drømt noe lignende igjen etter det. Er tre år siden vi flyttet derifra. Var ingen som hadde dødd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...