Gå til innhold

Kan man spørre om noen har dødd i huset på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Kan man spørre om noen har dødd i huset på visning?"

Det er bare til å spørre ivei det! "Har noen dødd i huset på visning?".

(Husk komma hvis du mente noe annet :fnise: )

Anonymkode: f0c39...e55

 

Haha, takk for påminnelsen :P Dødd på visning eller dødd før visning, vil uansett ikke bo der :P TS

Anonymkode: 2e7b5...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg kjøpte min første leilighet var det noen som dødd der. Merket ikke av noen spøkelser. Megleren opplyste uoppfordret om at forrige eier dog i leiligheten uten at jeg hadde spurt om det. 

Anonymkode: 174c1...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den typen opplysninger er taushetsplikt belagt fra meglerens side. Om selger vil opplyse om dette er umulig å vite, men de vil nok bli lettere rystet over spørsmålet. 

Det du kan gjøre er å gå på siste.eiendomspriser.no og se hvem som har eid boligen tidligere, for så å finne ut om personene er over eller under jorden i dag. 

Ellers, etter å ha sett en del episoder av Åndenes makt, så har jeg forstått at "spøkelser" trenger ikke å ha dødd på stedet for å finne det atraktivt å oppsøke stedet de angivelig spøker på. 

Anonymkode: 05e2d...855

En eiendomsmegler må opptre ihht loven og da spesielt eiendomsmeglingsloven § 6-3 om «god meglerskikk». Ved å ikke opplyse om et eventuelt dødsfall i boligen (hvis megleren har kunnskap om det vel og merke), kan være et brudd på god meglerskikk.

TS: Bare å spørre om det på visning eller pr telefon med megleren. Lykke til på boligjakt 😊 

Anonymkode: 1ec06...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kjøpte min første leilighet var det noen som dødd der. Merket ikke av noen spøkelser. Megleren opplyste uoppfordret om at forrige eier dog i leiligheten uten at jeg hadde spurt om det. 

Anonymkode: 174c1...717

Oi, virkelig? Kan jeg få nummeret til den megleren? :fnise:

Anonymkode: 2e7b5...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et hus der to søstre døde. Verken jeg, ungene eller katten har merket noe underlig eller skremmende i huset

Anonymkode: cdb7b...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den kan jo alltids ha dødd noen utenfor huset eller på tomta der huset ble bygget. Og, jorda snurrer jo rundt og rundt hele tiden. Så dersom spøkelsene står stille og vi snurrer rundt, så kanskje det fyker masse spøkelser igjennom de fleste hus flere ganger om dagen?

:heks:

Anonymkode: 68f52...f2d

Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, virkelig? Kan jeg få nummeret til den megleren? :fnise:

Anonymkode: 2e7b5...538

Hehe :) Det var barna til forrige eier som godkjent at megleren opplyste om dette, fordi det var et litt "spesielt" dødsfall (alkoholiker, vet ikke om det selvmord eller om personen rett og slett drakk seg i hjel, det var hvert fall ikke vanlig sykdom) og de ville vel være ærlige om det (men leiligheten hadde blitt pusset opp i etterkant da). 

Anonymkode: 174c1...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her :) Dårlig nytt for meg da, trodde jeg var trygg i studentboligen min fra 2011! men leilighetene er jo bygd på gamle rikshospitalet i Oslo... Det forklarer de rare lydene fra kjøkkenet om natten, hehe :fnise: 

 

Kanskje jeg bare skal satse på å kjøpe helt nytt da... men isåfall må jeg leve lenge på nudler og havregrøt for å få råd :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

Om du kjøper gammelt eller bygger helt nytt spiller ingen rolle. Jeg bygde hus for mange år siden og mine besteforeldre rakk aldri i besøke meg her. Allikevel er det en håndfull som har sett ene bestemora mi hjemme hos meg. Jeg har bare følt nærvær av henne, aldri sett henne og takk og pris for det. Da hadde jeg dødd av skrekk på flekken enda så snill hun var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen meglere som skriver hvis det er gjenboere eller ikke. Er ikke så ofte man leser at det er gjenboere, så tror de lyver ofte. Er nødt til å være flere som gar dødd hjemme.

Anonymkode: 552aa...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen meglere som skriver hvis det er gjenboere eller ikke. Er ikke så ofte man leser at det er gjenboere, så tror de lyver ofte. Er nødt til å være flere som gar dødd hjemme.

Anonymkode: 552aa...0c7

Vet du hva gjenboer betyr?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på generelt grunnlag å oppsøke psykolog hvis man har irrasjonelle bekymringer som hindrer en i hverdagen i stor grad. Det samme hvis man stadig hallusinerer og innbiller seg at overnaturlige skapninger prøver å få kontakt med en. 

Anonymkode: 88c63...8b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen meglere som skriver hvis det er gjenboere eller ikke. Er ikke så ofte man leser at det er gjenboere, så tror de lyver ofte. Er nødt til å være flere som gar dødd hjemme.

Anonymkode: 552aa...0c7

:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bortbyting

Jeg bor og har bodd i flere hus hvor noen har dødd, ikke noe spes med det. Bortsett fra at de som døde i nåværende hus lager kaffe til litt merkelige tider på døgnet....det lukter kaffe, men har de spart noe til meg??  Neida!! I tillegg går de i døra og opp trappa, står i døra utenfor soverommet. Men ikke noe verre enn det. Det kan jeg fint leve med. Har ikke sett de, men hører de. Kattene pleier å se dem, ser det ut for. De bryr seg heller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke om det, for jeg vil ikke vite det. Kan jo begynne å innbille meg ting :fnise: Men jeg var på visning i naboleiligheten til venninna mi en gang, og nevnte at det var lagt nytt gulv på kjøkkenet, men ikke i noen andre rom. Da kunne hun fortelle at han døde på kjøkkenet og lå der i 3 uker før han ble funnet. Det ble for mye for meg. Hvorfor ble gulvet ødelagt av det?? 

Anonymkode: babaf...af9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det kan være spøkelser selv om det ikke har dødd noen i huset. Folk går igjen der de levde, ikke der de døde.

Anonymkode: c5464...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er et spøkels. BØ! 

Anonymkode: 968e8...652

:sjokk:

Anonymkode: c5464...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Vet du hva gjenboer betyr?

Det er jo sånn der man må ha husrens for å få bort. Litt samme saken som på åndenes makt. Men under husrensen blir de fjernet.

Anonymkode: 552aa...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sånn der man må ha husrens for å få bort. Litt samme saken som på åndenes makt. Men under husrensen blir de fjernet.

Anonymkode: 552aa...0c7

Trur du blandar gjenboar og gjenferd no.

Def. av gjenboar, henta frå Wikipedia:

Gjenboer er en eier, fester eller bruker av en eiendom som ligger på andre siden av veg eller andre smale arealstriper og således ikke har felles grense med angjeldende eiendom.

Begrepet gjenboer brukes også om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig, for eksempel over gårdsrommet i bygårder. Begrepet kan være uavhengig om det er eiendomsgrense i mellom.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sånn der man må ha husrens for å få bort. Litt samme saken som på åndenes makt. Men under husrensen blir de fjernet.

Anonymkode: 552aa...0c7

Jeg regner med at du tuller. Men gjenboere betyr at det er innsyn til leiligheten/huset fra andre bygninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...