Gå til innhold

Kan man spørre om noen har dødd i huset på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres kanskje litt merkelig ut, men jeg er smålig overtroisk og er redd for spøkelser :fnise: Tanken på at noen har dødd i et hus skremmer meg veldig! Nå er jeg på vei til å kjøpe min første leilighet, og lurer derfor på om det er noen andre som har samme problem som meg? Hus/leiligheter fra typ 1990 og eldre er utelukket, men selv med hus som er bygd i 2015 kan det jo ha vært noen som har dødd i :ohmy: Har egentlig eiendomsmeglere peiling på sånt? Vil ikke komme på visning og høres ut som en maniac heller :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres kanskje litt merkelig ut, men jeg er smålig overtroisk og er redd for spøkelser :fnise: Tanken på at noen har dødd i et hus skremmer meg veldig! Nå er jeg på vei til å kjøpe min første leilighet, og lurer derfor på om det er noen andre som har samme problem som meg? Hus/leiligheter fra typ 1990 og eldre er utelukket, men selv med hus som er bygd i 2015 kan det jo ha vært noen som har dødd i :ohmy: Har egentlig eiendomsmeglere peiling på sånt? Vil ikke komme på visning og høres ut som en maniac heller :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

Den typen opplysninger er taushetsplikt belagt fra meglerens side. Om selger vil opplyse om dette er umulig å vite, men de vil nok bli lettere rystet over spørsmålet. 

Det du kan gjøre er å gå på siste.eiendomspriser.no og se hvem som har eid boligen tidligere, for så å finne ut om personene er over eller under jorden i dag. 

Ellers, etter å ha sett en del episoder av Åndenes makt, så har jeg forstått at "spøkelser" trenger ikke å ha dødd på stedet for å finne det atraktivt å oppsøke stedet de angivelig spøker på. 

Anonymkode: 05e2d...855

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke at noen ikke har dødd der, da de kan komme fra andre steder i nærheten, eller fra akkurat der bygget står. Ikke tenk på spøkelser, sjangsen er ikke så stor og hvis du får det, så skaffer du heller hjelp da.

Anonymkode: 720ae...95c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske usannsynlig at man får vite om slikt. Det er jo ikke noe selgere er hverken pliktig til eller ønsker spesielt å opplyse om. Hvis jeg skulle selge bolig og hadde blitt spurt av megler om noen hadde dødd i huset hadde jeg svart at det er irrelevant for hussalget og deretter byttet megler fordi det er rimelig useriøst å spørre om slikt. 

Anonymkode: 0a105...e37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke at noen ikke har dødd der, da de kan komme fra andre steder i nærheten, eller fra akkurat der bygget står. Ikke tenk på spøkelser, sjangsen er ikke så stor og hvis du får det, så skaffer du heller hjelp da.

Anonymkode: 720ae...95c

TS her :) Dårlig nytt for meg da, trodde jeg var trygg i studentboligen min fra 2011! men leilighetene er jo bygd på gamle rikshospitalet i Oslo... Det forklarer de rare lydene fra kjøkkenet om natten, hehe :fnise: 

 

Kanskje jeg bare skal satse på å kjøpe helt nytt da... men isåfall må jeg leve lenge på nudler og havregrøt for å få råd :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med tanta mi på noen visninger i fjor, hun er 60 og så på flere sånne seniorboliger. Hun spurte megler på hver eneste visning om forrige eier hadde dødd i leiligheten :o

Vi fikk svar, både vet ikke, nei og ja.

 

Anonymkode: 8306a...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her :) Dårlig nytt for meg da, trodde jeg var trygg i studentboligen min fra 2011! men leilighetene er jo bygd på gamle rikshospitalet i Oslo... Det forklarer de rare lydene fra kjøkkenet om natten, hehe :fnise: 

 

Kanskje jeg bare skal satse på å kjøpe helt nytt da... men isåfall må jeg leve lenge på nudler og havregrøt for å få råd :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

Hjelper ikke det bøss. Jeg bor i en leilighet som var nybygget da jeg overtok den. Her flytter ting på seg på egen hånd, stereoen øker volumet av seg selv, to klokkeradioer har gått bananas og slått seg på av seg selv. Dessuten har jeg opplevd at "noen" tok i dørhåndtaket (nope, ingen i trappeoppgangen) og jeg kjenner iblant røyklukt som ikke har noen god forklaring. 

Så om du kjøper aldri så nytt så kan du få ekstra underholdning med på kjøpet. 

Anonymkode: 83e07...072

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres kanskje litt merkelig ut, men jeg er smålig overtroisk og er redd for spøkelser :fnise: Tanken på at noen har dødd i et hus skremmer meg veldig! Nå er jeg på vei til å kjøpe min første leilighet, og lurer derfor på om det er noen andre som har samme problem som meg? Hus/leiligheter fra typ 1990 og eldre er utelukket, men selv med hus som er bygd i 2015 kan det jo ha vært noen som har dødd i :ohmy: Har egentlig eiendomsmeglere peiling på sånt? Vil ikke komme på visning og høres ut som en maniac heller :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

Hvis du fortsatt er redd for troll og spøkelser så er du kanskje litt for ung til å kjøpe leilighet?

 

Anonymkode: a94f7...eb5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var med tanta mi på noen visninger i fjor, hun er 60 og så på flere sånne seniorboliger. Hun spurte megler på hver eneste visning om forrige eier hadde dødd i leiligheten :o

Vi fikk svar, både vet ikke, nei og ja.

 

Anonymkode: 8306a...9ea

Godt å høre at det ikke bare er meg!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke det bøss. Jeg bor i en leilighet som var nybygget da jeg overtok den. Her flytter ting på seg på egen hånd, stereoen øker volumet av seg selv, to klokkeradioer har gått bananas og slått seg på av seg selv. Dessuten har jeg opplevd at "noen" tok i dørhåndtaket (nope, ingen i trappeoppgangen) og jeg kjenner iblant røyklukt som ikke har noen god forklaring. 

Så om du kjøper aldri så nytt så kan du få ekstra underholdning med på kjøpet. 

Anonymkode: 83e07...072

Såpass ja!

Joda, er godt mulig man får ekstra underholdning med på kjøpet av nye leiligheter også men tror likevel sjansen er større jo eldre leiligheten er :P

TS

Anonymkode: 2e7b5...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jo alltids ha dødd noen utenfor huset eller på tomta der huset ble bygget. Og, jorda snurrer jo rundt og rundt hele tiden. Så dersom spøkelsene står stille og vi snurrer rundt, så kanskje det fyker masse spøkelser igjennom de fleste hus flere ganger om dagen?

:heks:

Anonymkode: 68f52...f2d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan jo alltids ha dødd noen utenfor huset eller på tomta der huset ble bygget. Og, jorda snurrer jo rundt og rundt hele tiden. Så dersom spøkelsene står stille og vi snurrer rundt, så kanskje det fyker masse spøkelser igjennom de fleste hus flere ganger om dagen?

:heks:

Anonymkode: 68f52...f2d

:skratte: Det er den beste forklaringen jeg noensinne har hørt på fenomenet. 

Anonymkode: 83e07...072

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å følge magefølelsen din TS. Gir leiligheten deg en god magefølelse? Kjøp. Gir den en dårlig? Styr unna! Selv tror jeg ikke på spøkelser, men jeg tror på magefølelse :) Kanskje det egentlig er magen min som prøver å fortelle meg om det er spøkelser tilstede eller ikke? :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så viktig å spørre om egentlig? De gjør deg ikke en flue fortred. Spøker her hjemme og, så lenge vi lar hverandre være i fred, så går det fint. Begynner jeg å utforske og tulle til med dem, så blir det verre. Lar jeg de være, hører jeg bare lyder osv i ny og ne.  Bortsett fra når jeg sover, da bråker de. Tok lydopptak og skapdøra åpnet og lukket seg, samt noen lyder. Haha, skal ikke skremme deg :) 

Gir boligen en god følelse eller ikke? Det avgjør lett kjøpsvalget :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres kanskje litt merkelig ut, men jeg er smålig overtroisk og er redd for spøkelser :fnise: Tanken på at noen har dødd i et hus skremmer meg veldig! Nå er jeg på vei til å kjøpe min første leilighet, og lurer derfor på om det er noen andre som har samme problem som meg? Hus/leiligheter fra typ 1990 og eldre er utelukket, men selv med hus som er bygd i 2015 kan det jo ha vært noen som har dødd i :ohmy: Har egentlig eiendomsmeglere peiling på sånt? Vil ikke komme på visning og høres ut som en maniac heller :fnise: 

Anonymkode: 2e7b5...538

Jeg tviler på at det er noe megleren vet med mindre pårørende har sagt det til vedkommende. Dessuten kan en bolig ha hatt mange eiere og forskjellige meglerfirmaer. På egenerklæringen skal man krysse av for om boligen er et dødsbo eller ikke, men det sier jo ikke så veldig mye.

Jeg fatter ikke at voksne mennesker som virker relativt oppegående ellers kan være redd for noe som ikke finnes. Det er kun i ditt eget hode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på visning til en eldre bolig for flere år siden, megleren sa det var et dødsbo, derfor spurte jeg, men det var ingen som hadde dødd inni huset, han som bodde der døde på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre kan du alltids, men tviler på de selger til deg da:fnise:

Anonymkode: a5729...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Har noen onde ånder satt seg i veggene her?"

- "Nei, ikke som vi vet om. Bare polstergeister som flytter på stoler, bord, nøkler, og andre ting av og til."

Anonymkode: a7784...e0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye gode poeng her :fnise:

Jeg ender nok opp med å kjøpe en ny leilighet, tror jeg! Så kanskje jeg dukker opp på neste sesong av åndenes makt dersom det likevel skulle være spøkelser under senga :P 

TS

Anonymkode: 2e7b5...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig vanlig at folk dør hjemme, da. 

Anonymkode: 9e6c4...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan man spørre om noen har dødd i huset på visning?"

Det er bare til å spørre ivei det! "Har noen dødd i huset på visning?".

(Husk komma hvis du mente noe annet :fnise: )

Anonymkode: f0c39...e55

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...