Gå til innhold

Flere og flere skiller seg, færre og færre gifter seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et par som har vært sammen i 2 år kan noen ganger være mer sjelevenner, bestevenner og åpne mot hverandre, enn et par som har vært sammen i 50. Ikke la deg lure av fasader. At noen har holdt sammen lenge betyr ikke at de nødvendigvis synes det er fantastisk og flott

Anonymkode: 1ab6c...ea0

Amen. Tror dette fasadeopplegget er grunnmuren hos de fleste gifte kvinner. Det viktigste er hva andre tenker.

Anonymkode: 8591b...137

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

 

Likegyldig er hva jeg hadde vært.

Så du bryr deg ikke om at andre har det vondt?

Anonymkode: 2e508...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Det er jo naturlig, når man tror på ingenting. Hvorfor skal de gidde å gifte seg? Etter 2-5 år går de lei og skal ut og leike seg likevel.

sukk...

Folk idag vokser aldri opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være utrolig skjipt for alle de barna som må oppleve å bli kastet rundt fra hjem til hjem og forholde seg til nye steforeldre hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mars Quirinus skrev:

Må være utrolig skjipt for alle de barna som må oppleve å bli kastet rundt fra hjem til hjem og forholde seg til nye steforeldre hele tiden.

Enig! Virker ikke som noen bryr seg lenger. Bare tenker på seg selv. 

Anonymkode: 91aea...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du bryr deg ikke om at andre har det vondt?

Anonymkode: 2e508...932

Det var ikke det du spurte om.

Jeg bryr meg om folk har det vondt. Jeg bryr meg ikke om folk skiller seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
23 minutter siden, Neinøff skrev:

Det er jo naturlig, når man tror på ingenting. Hvorfor skal de gidde å gifte seg? Etter 2-5 år går de lei og skal ut og leike seg likevel.

sukk...

Folk idag vokser aldri opp.

Så du tror at om man ikke er gift så er man ikke voksen `?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Virker ikke som noen bryr seg lenger. Bare tenker på seg selv. 

Anonymkode: 91aea...06e

Mye verre å bo med to foreldre som ikke bør bo sammen. Heldigvis hadde mine foreldre vett til holde seg single mens vi bodde der.

Anonymkode: 8591b...137

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Så du tror at om man ikke er gift så er man ikke voksen `?

 

Nope, det er ikke det jeg skriver. Men om man gifter seg og skiller seg på tynt grunnlag er man ikke voksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, etniske nordmenn er helt på bærtur. Så det blir en parallell-kultur. Forhåpentligvis blir den større enn den «norske», og folk kan bli inspirerte.

Jeg er forøvrig norsk kvinne, men gift med europeisk mann- fra et land med mer tradisjonelle verdier heldigvis.

Anonymkode: 05755...db8

Hva er den beste måten å få nordmenn til å bli inspirert og ta til seg arabisk æreskultur da og legge vekk likestillingen da?

Anonymkode: 44ab7...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er fint at ingen trenger å bli værende i et dårlig forhold, det er ikke positivt med lav skilsmisserate hvis årsaken er at man ikke tør skille seg fordi man ikke har økonomi til å klare seg alene. Samtidig lurer jeg på om den økte andelen skilsmisser kommer av at mange har unaturlig høye forventninger til hvilken fantastisk lykke man skal føle hver eneste dag og mindre vilje til å jobbe for forholdet sitt. Jeg lurer på om det var Dr Phil som sa at folk merkelig nok bruker mer tid og energi på å forberede selve bryllupet enn å forberede seg på ekteskapet og at det hadde vært færre skilsmisser om det var omvendt. Det er kanskje noe i det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 24.2.2018 den 0.17, Arkana skrev:

Jeg tenker at det er fint at ingen trenger å bli værende i et dårlig forhold, det er ikke positivt med lav skilsmisserate hvis årsaken er at man ikke tør skille seg fordi man ikke har økonomi til å klare seg alene. Samtidig lurer jeg på om den økte andelen skilsmisser kommer av at mange har unaturlig høye forventninger til hvilken fantastisk lykke man skal føle hver eneste dag og mindre vilje til å jobbe for forholdet sitt. Jeg lurer på om det var Dr Phil som sa at folk merkelig nok bruker mer tid og energi på å forberede selve bryllupet enn å forberede seg på ekteskapet og at det hadde vært færre skilsmisser om det var omvendt. Det er kanskje noe i det.

 

Det handler nok om folks naive forventninger til ekteskap. Det er forskjell på forelskelse og kjærlighet. Førstnevnte går relativt raskt over. Kjærligheten derimot kan bli varmere for hver dag som går. Folk må forstå at ekteskap vil ha både dårlige stunder og fantastiske stunder. Alt kommer an på hvordan man kommuniserer og hva slags innstilling begge har til å løse problemer. Men den dype kjærligheten bør jo ikke bli kaldere fordi man støter på utfordringer.

Ironisk nok tror jo folk som er gift og skilt for 3 gang, at allt skal bli bra bare den rette kommer inn i livet deres. Men så er sannheten at de selv er årsaken til at ekteskap rakner på ny og ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det handler nok om folks naive forventninger til ekteskap. Det er forskjell på forelskelse og kjærlighet. Førstnevnte går relativt raskt over. Kjærligheten derimot kan bli varmere for hver dag som går. Folk må forstå at ekteskap vil ha både dårlige stunder og fantastiske stunder. Alt kommer an på hvordan man kommuniserer og hva slags innstilling begge har til å løse problemer. Men den dype kjærligheten bør jo ikke bli kaldere fordi man støter på utfordringer.

Ironisk nok tror jo folk som er gift og skilt for 3 gang, at allt skal bli bra bare den rette kommer inn i livet deres. Men så er sannheten at de selv er årsaken til at ekteskap rakner på ny og ny.

Kjærlighet har msn til foreldre, barn, venner og kjæledyr også. Når den seksuelle spenningen og den romantiske biten er borte, er det på tide å gå videre. Vi mennesker er tross alt slik.

 

Å tvinge videre på noe dødfødt fordi bibelen har sagt det vil gjøre vondt verre. Hadde folk innsett fakta mye før, hadde kanskje ikke konfliktnivået blant skilte foreldre vært så stort.

Anonymkode: 8591b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er fint at færre gifter seg og ikke ser grunnen til å bli smidd i lenker av en oppdiktet gud. Jeg syns også det er bra at tabuer og skamfølelse ifm kjæresterelasjoner ser ut til å bli borte. Det skal ikke være sånn at man skal bli sett på som skitten fordi man lever sammen uten å være gift. 

Anonymkode: cbf28...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 år og har gitt opp kjærligheten. Skulle veldig gjerne ha giftet meg og fått familie, men hjelper jo ikke det når man ikke møter en mann som ønsker det samme. Orker ikke dem som har barn fra før, de har ingen interesse av å få flere. Var sammen med en sånn, og både han og svigers var bitter på hans ex. Så jeg var bare luft for dem, og helt tydelig nr 2. Han eide huset, og det måtte svigers alltid påpeke. "ditt hus " , " dine barn" . tilslutt fikk jeg nok av å spise smulene til eksen og stakk. Nå er jeg på leten etter familiemann uten barn. De som ikke har barn er de som vil rase rundt som ungkarer "38 år og for ung til å binde seg " . Alt handler om mitt nå for tia. Alt skal deles 50-50.raushet finnes ikke. det er årsaken til skilsmisse .

Anonymkode: 1d003...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 34 år og har gitt opp kjærligheten. Skulle veldig gjerne ha giftet meg og fått familie, men hjelper jo ikke det når man ikke møter en mann som ønsker det samme. Orker ikke dem som har barn fra før, de har ingen interesse av å få flere. Var sammen med en sånn, og både han og svigers var bitter på hans ex. Så jeg var bare luft for dem, og helt tydelig nr 2. Han eide huset, og det måtte svigers alltid påpeke. "ditt hus " , " dine barn" . tilslutt fikk jeg nok av å spise smulene til eksen og stakk. Nå er jeg på leten etter familiemann uten barn. De som ikke har barn er de som vil rase rundt som ungkarer "38 år og for ung til å binde seg " . Alt handler om mitt nå for tia. Alt skal deles 50-50.raushet finnes ikke. det er årsaken til skilsmisse .

Anonymkode: 1d003...0cd

Veldig bra skrevet. Er selv blitt dumpet pga tinder og opplevelsen av å måtte rase fra seg. 3 år etter er h*n like singel. Hvor kjekt var det liksom. Et så skuffet over holdningene enkelte har for et forhold. Å tenke på barna oppi her gjør de sjelden. Det er barna det går utover til syvende og sist. Ser også 38-40 åringer som bryter ut av langvarig forhold pga de skal leve livet, feste, reise og være med på alt. Det er visst kun tinder, trekanter og orgier folk mener livet dreier seg om. Ikke å ta seg av barna sine,kona/mannen sin og hverdagen sammen. Vi har flest hverdager og blir man syk og ligger for døden så er det ikke tindermatchene som kommer på besøk. Det er de nærmeste. Ta vare på flokken deres!

Anonymkode: 5368d...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra skrevet. Er selv blitt dumpet pga tinder og opplevelsen av å måtte rase fra seg. 3 år etter er h*n like singel. Hvor kjekt var det liksom. Et så skuffet over holdningene enkelte har for et forhold. Å tenke på barna oppi her gjør de sjelden. Det er barna det går utover til syvende og sist. Ser også 38-40 åringer som bryter ut av langvarig forhold pga de skal leve livet, feste, reise og være med på alt. Det er visst kun tinder, trekanter og orgier folk mener livet dreier seg om. Ikke å ta seg av barna sine,kona/mannen sin og hverdagen sammen. Vi har flest hverdager og blir man syk og ligger for døden så er det ikke tindermatchene som kommer på besøk. Det er de nærmeste. Ta vare på flokken deres!

Anonymkode: 5368d...875

Så siden jeg velger å være singel så driver jeg med tinder, trekanter og orgier? Aldri prøvd noen av de tre. Du må jo være skadd av jakten din. Jeg bor slene og har tenkt å være singel livet ut. Jeg har venner, barn og familie rundt meg. Å bruke halve livet på et dårlig forhold/ekteskap er uaktuelt. Det fortjener ikke barna heller. 

Anonymkode: 8591b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er 34 år og har gitt opp kjærligheten. Skulle veldig gjerne ha giftet meg og fått familie, men hjelper jo ikke det når man ikke møter en mann som ønsker det samme. Orker ikke dem som har barn fra før, de har ingen interesse av å få flere. Var sammen med en sånn, og både han og svigers var bitter på hans ex. Så jeg var bare luft for dem, og helt tydelig nr 2. Han eide huset, og det måtte svigers alltid påpeke. "ditt hus " , " dine barn" . tilslutt fikk jeg nok av å spise smulene til eksen og stakk. Nå er jeg på leten etter familiemann uten barn. De som ikke har barn er de som vil rase rundt som ungkarer "38 år og for ung til å binde seg " . Alt handler om mitt nå for tia. Alt skal deles 50-50.raushet finnes ikke. det er årsaken til skilsmisse .

Anonymkode: 1d003...0cd

Jeg har også gitt opp. Menn gjør ingen innsats for å bli kjent eller å inngå en meningsfull relasjon med meg. Alt handler opp sex, utseende, vekt, kropp, trening etc. Så snart de merker at jeg ikke et "lettvindt vare", stikker de. Det er alltid noen penere og mer villige andre steder. Tror de i allefall. Det er så trist at det har blitt sånn at jeg har ikke ord.

Anonymkode: d50eb...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...