Gå til innhold

Dere som er under 160 høy - hvor kjøper dere jeans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

?

De jeansene jeg har fra før av er alt for lange i beina (de er greie nok på låra, men under knærne så skrukker det seg skikkelig). Er forresten kun 153cm

Anonymkode: 5bf15...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H&M har nå en del jeans i "vintage fit". Disse er korte i bena (skal sikkert nå oppå leggen på "vanlige" folk). Levis har også noen bukser fra 26" lengde nå (jeg er 1,60 og 28" var perfekt, denne skal egentlig nå oppå leggen). Ellers så er det vel å legge opp buksene som gjelder. Det koster rundt 100 kr om du kjøper bukser på feks Carlings. Men generelt er våren (nå) tiden for å kjøpe jeans for oss som er under gjennomsnittet høy, da er det en del kortere modeller ute! Bare styr unna alt som har kne-sømmer - det ser alltid helt corny ut! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din høyde TS, og jeg kjøper jeans på vero moda, mener jeg betaler 399 eller 499. Veldig gode jeans også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kladd skrev:

H&M har nå en del jeans i "vintage fit". Disse er korte i bena (skal sikkert nå oppå leggen på "vanlige" folk). Levis har også noen bukser fra 26" lengde nå (jeg er 1,60 og 28" var perfekt, denne skal egentlig nå oppå leggen). Ellers så er det vel å legge opp buksene som gjelder. Det koster rundt 100 kr om du kjøper bukser på feks Carlings. Men generelt er våren (nå) tiden for å kjøpe jeans for oss som er under gjennomsnittet høy, da er det en del kortere modeller ute! Bare styr unna alt som har kne-sømmer - det ser alltid helt corny ut! 

ok takk for svar, skal sjekke ut hm`s vintage fit og så har de en petite kolleksjon (ihvertfall på nettet så jeg). Hvor kjøper du dine Levis-jeans da? :) 

Anonymkode: 5bf15...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes problemet med å legge opp bukser som er alt for lange er at de mister fasongen. Det blir bare rart om man har fjernet 10 cm nederst. 

Jeg har funnet gode bukser på billigkjedene som HM, Kapphal og Lindex. Men jeg må alltid lete og prøve mange. 

Anonymkode: f6388...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 158 og kjøper på Vero Moda eller Carlings. På Carlings har de skredder som tilpasser for et par hundrelapper - verdt det!

Anonymkode: 428d2...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 158 og kjøper på Vero Moda eller Carlings. På Carlings har de skredder som tilpasser for et par hundrelapper - verdt det!

Anonymkode: 428d2...888

jeg prøvde å lete på vero moda på nettet, men så ingen jeans som var under 30 i lengde..? Husker du hva de du har heter? :)

Anonymkode: 5bf15...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både på HM og noen merker hos Zalando har bukser i "petit". De er tilpasset folk under 160 :)

Anonymkode: ece03...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newlook.com

Jeg er 154 cm, kjøper da buksene som er 30 i lengden. Kan søke opp slik at man får kun den størrelsen man skal ha.

Anonymkode: a1724...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

newlook.com

Jeg er 154 cm, kjøper da buksene som er 30 i lengden. Kan søke opp slik at man får kun den størrelsen man skal ha.

Anonymkode: a1724...c0d

Da har du lange og flotte bein i forhold til overkroppen. Jeg er 156 og lengde på 30 blir altfor langt til meg, så jeg må hele tiden legge de opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg prøvde å lete på vero moda på nettet, men så ingen jeans som var under 30 i lengde..? Husker du hva de du har heter? :)

Anonymkode: 5bf15...cbf

Jeg bruker 30 el 32 i lengde. 30 er akkurat mens 32 blir litt ruklete helt nederst men syns ikke det gjør noe når det er skinnyjeans + at jeg alltid går med høye hæler (høydekompleks..)

Anonymkode: 428d2...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

newlook.com

Jeg er 154 cm, kjøper da buksene som er 30 i lengden. Kan søke opp slik at man får kun den størrelsen man skal ha.

Anonymkode: a1724...c0d

:o 
Jeg er 163, og 30 er perfekt lengde for meg fra levis/lee :fnise: Er det kanskje noen andre lengdemål der? 

Jeg kjøper jeans på newyorker stort sett! Dem har faktisk en del som er i passe lengde av skinny jeans! Har også kjøpt sånne som skal stoppe oppfor ankelen på "normale" folk :fnise:
 

Anonymkode: efb7f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wrup petite. De er relativt korte i bena. 156 her 😄☝️

Anonymkode: 48925...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:o 
Jeg er 163, og 30 er perfekt lengde for meg fra levis/lee :fnise: Er det kanskje noen andre lengdemål der? 

Jeg kjøper jeans på newyorker stort sett! Dem har faktisk en del som er i passe lengde av skinny jeans! Har også kjøpt sånne som skal stoppe oppfor ankelen på "normale" folk :fnise:
 

Anonymkode: efb7f...ecc

De har selvsagt også 28 i bukselengde ja.

Anonymkode: a1724...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper sånne ankle-fit jeans på Cubus.

Bare fordi jeg ikke gidder å bruke tid på å finne bukser lenger... Hadde favorittmodell hos Lee som gikk ut av produksjon så da gav jeg opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Newlook og forever21 har perfekte bukser for lave mennesker!

Anonymkode: d2b94...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Dr. Denim på Carlings. De har noen typer bukser som er ankel-korte, og de passer meg perfekt. Er 160 og har relativt korte ben. 

F.eks disse: 

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/bukser-shorts/dr-denim-202/plenty-229749-0127/

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/jeans/dr-denim-202/domino-jeans-601756-0014/

Finnes tydeligvis ikke i butikken akkurat nå, men de finnes på Nelly. Normal i str. og behagelig på :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asos, Topshop, Bik Bok, Gina Tricot. Kjøper på Petite-avdelinger eller jeans med ankellengde 😊 er 160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...