Gå til innhold

Kan noen vær så snill hjelpe meg med å finne ut om insket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bakte pizza ikveld. Det lå igjen bitte litt tørr mel på kjøkkenbenken som jeg tenkte å tørke etter å ha spist. Slo av lyset og gikk fra kjøkkenet. Kommer tilbake etter en time,slo på lyset og der ser jeg noe som løp veldig fort og gjemte seg i skuffen.huffffff jeg kan ikke fortelle hvordan følelsene mine var det var noe veldig ekkelt jeg opplevde. Jeg tror jeg så en kakerlakk. Jeg åpnet skuffen og skapet under den. Men den forsvant..jeg fant den ikke. Da kastet jeg all mat som lå i skuffen og skapet under. Det var en del kjeks og krydder. Jeg ble så redd at jeg bare kastet alt selvom det var en del penger. Og så støvsuget jeg.

Jeg slo av lyset igjen og gikk fra kjøkkenet. Etter 2 timer går jeg til kjøkkenet for å drikke vann. Med en gang jeg slår på lyset var det noe som prøvde å løpe. Men jeg klarte å drepe den med tørkerull. Jeg tok bilde av den også. Kan dere please  hjelpe med..jeg mener det er kakerlakk

Screenshot_20180222-222408.jpg

Screenshot_20180222-222416.jpg

Screenshot_20180222-222422.jpg

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det der er nok en nymfe av en brunbeltet kakerlakk ja. Er nok best å kontakte et skadedyrsfirma med en gang.

Anonymkode: e5d1d...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det der er nok en nymfe av en brunbeltet kakerlakk ja. Er nok best å kontakte et skadedyrsfirma med en gang.

Anonymkode: e5d1d...e9d

Jeg tok ut komfyren i dag. Og vasket bak der med klorin og vann + støvsuget. Der så jeg en ordentlig stor kakerlakk i brun farge. Den kunne fly også. Den klarte jeg å nappe inn i støvsugeren. Nå er jeg redd for at den kan komme ut igjen. Er det mulig at insekter kan komme ut av støvsugeren? 

Igår tenkte og tenkte jeg at hvor er det kakerlakkene kommer fra. I dag kjønte jeg at de er under kjøkken innredningen.ikke rart at de lever der siden det er umulig å vaske/støvsuge der nede. Legger ved bilde. Bilde er tatt før jeg vasket.

Der du ser den åpningen der jeg har market med rødt, det er der dem bor. Altså under skapet. Umulig for meg å vaske der

Screenshot_20180223-131823.jpg

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte Anticimex eller lignende selskap med en gang! Ring nå! 😔

Anonymkode: 48e00...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh!

Du kan se om det er mulig å ta vekk platen nederst ved gulvet, så du kommer til! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, HederaHelix skrev:

Uæh!

Du kan se om det er mulig å ta vekk platen nederst ved gulvet, så du kommer til! Lykke til! 

Nei det er det som er problemet. Ikke mulig å ta den av. Har bodd 4 år i denne leiligheten og aldri vasket der nede

 

Ts

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må kontakte Anticimex eller lignende selskap med en gang! Ring nå! 😔

Anonymkode: 48e00...c25

Hva tror du det vil koste?

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skadedyrsforsikring inkludert i min forsikring, så sjekk om du har det. Ellers kan det nok koste litt ja, men de formerer seg kjapt, så du må sette i gang så fort som mulig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du det vil koste?

Anonymkode: 5ea28...741

Som @Trolltunge over her skriver så sjekk forsikringen din om den dekker dette. Uansett, er du nødt til å ta tak i problemet, sprer de seg til andre leiligheter i bygget kan du holdes ansvarlig. Og de sprer seg fort 😞

https://www.aftenposten.no/osloby/i/qw0o/Vi-fant-500-kakerlakker-i-denne-leiligheten-Det-er-ikke-uvanlig

Anonymkode: 48e00...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det som er problemet. Ikke mulig å ta den av. Har bodd 4 år i denne leiligheten og aldri vasket der nede

 

Ts

Anonymkode: 5ea28...741

Det store spørsmålet er om du eier eller leier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Det store spørsmålet er om du eier eller leier? 

Jeg er eier. 

Vet ikke hvilken vei det skal gå!!! Tenker og tenker bare på kakerlakker. I stua har vi besøk av sukkermaur de kommer hvert å i feb/maur så det er ikke noe stress. Henter gift til dem så er de borte. Men kakerlakker så jeg for første gang og det verste av alt er at de er i kjøkkenet.

Idag fikk jeg vite jeg er gravid. Og jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn kakerlakker. Stresser og tenker altfor mye noe som ikke er bra for meg 😣

Kan noen fortelle meg hva skadedyrkontroll folka gjør? Må jeg fjerne alt fra kjøkkenet? Bruker de noe spray eller hvordan løser dem problemet??

 

Ts

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du spør om TS får du svar om du tar å ringer dem. De formerer seg sinnsykt fort og er umulig å bli kvitt uten sanering av leiligheten.

Anonymkode: 48e00...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt du spør om TS får du svar om du tar å ringer dem. De formerer seg sinnsykt fort og er umulig å bli kvitt uten sanering av leiligheten.

Anonymkode: 48e00...c25

Ok ringer dem i morgen. Ingen som vet hva det vil komme på? Sånn ca?

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok ringer dem i morgen. Ingen som vet hva det vil komme på? Sånn ca?

Anonymkode: 5ea28...741

Kommer nok an på hvor stort problemet er. 

Anonymkode: ce17a...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får ordnet dette raskt og effektivt! Forstår godt at du ikke klarer å tenke på annet enn kakerlakker. 

Lykke til med graviditeten, føler virkelig med deg nå. Men pust med magen, husk at det ordner seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frida skrev:

Håper du får ordnet dette raskt og effektivt! Forstår godt at du ikke klarer å tenke på annet enn kakerlakker. 

Lykke til med graviditeten, føler virkelig med deg nå. Men pust med magen, husk at det ordner seg! 

Tusen takk skal du ha. Jeg ble gravid etter 6 års prøving så det er noe kjempe kjempe stort for meg og mannen min.😊

Mannen min sier at glem kakerlakker og nyt tiden hehe.. men jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Hele i dag har jeg brukt på rydding og vasking pga kakerlakker.

Jeg så en stor kakerlakk bak komfyren. Den gikk inn i støvsugeren. Resten av dagen har jeg ikke sett noe tegn til kakerlakk. Men hver gang jeg er i kjøkkenet er øynene mine på leting etter kakerlakker ufff

 

Ts

Anonymkode: 5ea28...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk skal du ha. Jeg ble gravid etter 6 års prøving så det er noe kjempe kjempe stort for meg og mannen min.😊

Mannen min sier at glem kakerlakker og nyt tiden hehe.. men jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Hele i dag har jeg brukt på rydding og vasking pga kakerlakker.

Jeg så en stor kakerlakk bak komfyren. Den gikk inn i støvsugeren. Resten av dagen har jeg ikke sett noe tegn til kakerlakk. Men hver gang jeg er i kjøkkenet er øynene mine på leting etter kakerlakker ufff

 

Ts

Anonymkode: 5ea28...741

Å, så flott at dere endelig lyktes, det er kjempestort ja! Det er nok aldri moro å få kakerlakker i hus, men ekstra lite moro når dere bare skulle glede dere over graviditeten. Håper de ikke har vært der lenge så dere blir kvitt utyskene veldig fort og greit. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: eaa15...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en pause og reis på besøk. La mannen ta seg av skadedyrfirmaet.

Anonymkode: 010d9...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, så flott at dere endelig lyktes, det er kjempestort ja! Det er nok aldri moro å få kakerlakker i hus, men ekstra lite moro når dere bare skulle glede dere over graviditeten. Håper de ikke har vært der lenge så dere blir kvitt utyskene veldig fort og greit. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: eaa15...fea

Det var aller første gang jeg så 2 små kakerlakker på kjøkken benken på torsdag..begge ble derpt. Og jeg så en stor kakerlakk bak komfyren. Den nappet jeg med støvsugeren. Tror de har nettop flyttet inn fordi jeg har aldri sett dem før.

Siden igår har jeg ikke sett noe

Anonymkode: 5ea28...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk om borettslaget eller boligsameiet har egen forsikring på skadedyr, noen har det også mot veggdyr. Ellers tror jeg innboforsikringen dekker det?

Anonymkode: 9c6b4...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...