Gå til innhold

Første date gikk ikke så bra, men har lyst å møtes igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på tinder date i dag. Før vi møttes hadde vi snakket mye på tinder, snapchat og facebook hver dag i to uker. Vi har flørtet en del over tekst og sendt en del hjerte/kysse emoji. Føltes veldig perfekt ut før vi møttes og derfor var jeg ganske nervøs fordi jeg hadde store forhåpninger. Men når vi møttes i dag så følte jeg ikke noe særlig kjemi. Jeg vet ikke om det bare er fordi vi ikke passer sammen eller at vi var nervøse. Har lyst å møtes igjen og håpe det blir litt mer kjemi da, men vet ikke om det er verdt å prøve. 

Anonymkode: 217dc...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert verdt å prøve, men ha lærepengen til neste du blir kjent med at det ikke er smart å ha hyppig kontakt FØR man møtes, for da blir man nesten alltid skuffa pga høye forventninger og til og med kanskje gryende følelser. Så viser det seg at man har en helt annen kjemi eller personlighet i virkeligheten. Det er lett å drømme seg bort og få forestillinger om at dette er en super person og dette skal gå supert, men så er de forestillingene man har dannet seg i fantasien langt fra det som gjenspeiler virkeligheten. Begrens kontakten i forkant av date, og bli kjent på selve daten og ikke ha hyppig kontakt før første date.

Anonymkode: c9b40...317

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert verdt å prøve, men ha lærepengen til neste du blir kjent med at det ikke er smart å ha hyppig kontakt FØR man møtes, for da blir man nesten alltid skuffa pga høye forventninger og til og med kanskje gryende følelser. Så viser det seg at man har en helt annen kjemi eller personlighet i virkeligheten. Det er lett å drømme seg bort og få forestillinger om at dette er en super person og dette skal gå supert, men så er de forestillingene man har dannet seg i fantasien langt fra det som gjenspeiler virkeligheten. Begrens kontakten i forkant av date, og bli kjent på selve daten og ikke ha hyppig kontakt før første date.

Anonymkode: c9b40...317

Det skal jeg virkelig ta med meg til neste gang. Ble litt skuffet og lei meg fordi det ikke var sånn som jeg trodde. Veldig merkelig følelse å ha, men får håpe det går raskt over. Vi har nå avtalt å møtes igjen, men blir i såfall vertfall over en uke til. Anbefaler du lite kontakt før neste date? 

Anonymkode: 217dc...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte på er at dere sendte hverandre hjerter og kyss før dere i det hele tatt hadde møttes. Ikke rart at du hadde høye forventninger og ble skuffet. Det er sånn man gjør når man har møttes og begynt å få følelser eller i det minste kjenner en viss kjemi. 

 

Anonymkode: 713ba...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert verdt å prøve, men ha lærepengen til neste du blir kjent med at det ikke er smart å ha hyppig kontakt FØR man møtes, for da blir man nesten alltid skuffa pga høye forventninger og til og med kanskje gryende følelser. Så viser det seg at man har en helt annen kjemi eller personlighet i virkeligheten. Det er lett å drømme seg bort og få forestillinger om at dette er en super person og dette skal gå supert, men så er de forestillingene man har dannet seg i fantasien langt fra det som gjenspeiler virkeligheten. Begrens kontakten i forkant av date, og bli kjent på selve daten og ikke ha hyppig kontakt før første date.

Anonymkode: c9b40...317

Det der er jo helt feil! Det er jo selvfølgelig positivt å bli kjent på forhånd! 

Jeg og kjæresten var vel allerede forelsket før vi møttes😍 

Anonymkode: 3a386...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der er jo helt feil! Det er jo selvfølgelig positivt å bli kjent på forhånd! 

Nei.

Anonymkode: 3a386...e77

 

Anonymkode: d72cf...0af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg reagerte på er at dere sendte hverandre hjerter og kyss før dere i det hele tatt hadde møttes. Ikke rart at du hadde høye forventninger og ble skuffet. Det er sånn man gjør når man har møttes og begynt å få følelser eller i det minste kjenner en viss kjemi. 

 

Anonymkode: 713ba...432

Jeg har tenkt over det. Var vel en grunn til at jeg følte det burde være noe der. Tror jeg skal slutte å sende det nå frem til vi møtes igjen. 

Anonymkode: 217dc...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: d72cf...0af

Nei, det er klart at det er negativt å bli litt kjent før man møtes.

Det er ikke noe negativt å bli litt kjent for å se om det potensielt kan være noe der, men det kan også være negativt om man prater lenge og skaper seg masse forventninger utifra det.

Anonymkode: d6fb1...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg virkelig ta med meg til neste gang. Ble litt skuffet og lei meg fordi det ikke var sånn som jeg trodde. Veldig merkelig følelse å ha, men får håpe det går raskt over. Vi har nå avtalt å møtes igjen, men blir i såfall vertfall over en uke til. Anbefaler du lite kontakt før neste date? 

Anonymkode: 217dc...6b2

Ja jeg ville tatt det helt piano frem til neste date. Hvis dere har vært vant til å sende hverandre meldinger hver dag, så ville jeg begrenset det til kontakt maks to-tre ganger på den uken, for å kutte helt ut da blir jo litt rart. Men til neste gang, hold igjen helt fra start! Møt heller så tidlig som mulig, og om det ikke er mulig før å møtes om en stund så hold kontakten kort og konkret, for eksempel etter en kvelds chatting at "ok vi snakkes når det nærmer seg" i stedet for å "bruke opp" hverandre med kontakt hver dag eller for ofte sånn at det vinkler seg inn på følelesmessig og forventninger. Det er hvertfall mitt tips :) Er jo også mange som blir såra på den måten, ved at man lurer seg til å tro at man virkelig har noe på gang, også møtes man og den andre ikke får noe som helst gnist eller interesse, også blir man mer såra enn nødvendig fordi man har bygd seg opp en illusjon om at man kjenner hverandre og passer sammen, helt uten å faktisk kjenne hverandre i virkeligheten.

Anonymkode: c9b40...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tabben har jeg gjort flere ganger også. Ikke bygg opp høye forventninger før en date. Det kan nesten ikke bli noe annet enn mislykket. I mitt tilfelle har jeg trodd begge har vært interessert og villige til å gi det en sjans selv om den voldsomme kjemien ikke var der på første date, men gutter er ikke interessert i det. De vil ha alt på første date, og gir deg ikke sjansen til å bygge noe. Det er min erfaring med dette, men jeg sier ikke at alle gutter er sånn. Men de jeg har vært på date med har vært sånn

Anonymkode: 61830...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tabben har jeg gjort flere ganger også. Ikke bygg opp høye forventninger før en date. Det kan nesten ikke bli noe annet enn mislykket. I mitt tilfelle har jeg trodd begge har vært interessert og villige til å gi det en sjans selv om den voldsomme kjemien ikke var der på første date, men gutter er ikke interessert i det. De vil ha alt på første date, og gir deg ikke sjansen til å bygge noe. Det er min erfaring med dette, men jeg sier ikke at alle gutter er sånn. Men de jeg har vært på date med har vært sånn

Anonymkode: 61830...00a

Angrer veldig på all kontakten/flørtingen på tinder og snapchat. Jeg tror at begge av oss hadde store forventninger og han ble sikkert også kjempe skuffet. Spesielt når vi har brukt så mye hjerter, "kyssefjes" og flørtende tekster. Det er nok hovedsaklig derfor jeg nesten føler meg såret/lei meg nå når han ikke svarer. 

Anonymkode: 217dc...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...