Gå til innhold

Lei av maset mot Freia og palmeolje i påskeeggene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/mat/professor---freia-tar-en-hoy-risiko-med-det-nye-paskeegget/69544571

Sånn rent bortsett fra at det går utover regnskogen så elsker jeg at Freia klasker pikken sin i fjeset på bloggere og andre sinte fjes som i harnisk forsøker å fungere som ledestjerne for folk flest i denne saken. Ja de bruker helt sikkert palmeolje fordi det er best og billigst, men akkurat samme type vurdering skjer jo overalt rundt oss eneste dag! Så lenge pengene får verden til å gå rundt vil det alltid skje! Håper nesten Freia fortsatt lar palmeolje stå som ingrediens selv etter de eventuelt finner et godt alternativ bare for å irritere ekstra. Blir nok et par ekstra påskeegg på meg i år :sikle: Makta ligger hos folket uansett. Vil ikke folk ha, så forsvinner det.

Anonymkode: fdde4...02b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er positivt med at produsentene går vekk fra palmeolje er at de bytter den ut med kokosolje. Da kan jeg ikke spise sjokoladen/kjeksene osv. Positivt for vekten min.

Anonymkode: 37d1c...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de beholder palmeoljen, mange andre produkter har byttet ut palmeolje og de er ikke i nærheten av like gode lengre. Disse eggene fra freia er utrolig gode, og jeg blir lei meg om de ødelegger den smaken.

Anonymkode: 4f44e...69c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det bedre å ødlegge hele jorden for at du får dine Freia-produkter??? 

Anonymkode: ca668...825

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Freia sine påskeegg med god samvittighet. Planeten reddes ikke av at man ikke spiser de. Jorda kommer til å gå til endes til slutt uansett.

Anonymkode: 9d8f7...4f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å buhuhu, må ha den gode smaken. Er så lei av maset, tror jeg er spesiell dersom jeg går mot strømmen, og driter i om regnskogen er borte om 30 år fordi jeg ikke forstår rekkevidden av det uansett.

:murvegg:

Anonymkode: e66bf...530

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmeolje brukes i drivstoff og kraftfor, der brukes det enormt mye mer av det også.

Anonymkode: c6fa9...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer iallefall aldri til å kjøpe noe med palmeolje i. Den oljen begynner å tyte ut av huden med èn gang hvis jeg får den i meg. Føler meg helt fettete og ekkel. Tviler på at dette er en olje som kroppen gjenkjenner som mat. Bleh.

Anonymkode: fca3b...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det bedre å ødlegge hele jorden for at du får dine Freia-produkter??? 

Anonymkode: ca668...825

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å buhuhu, må ha den gode smaken. Er så lei av maset, tror jeg er spesiell dersom jeg går mot strømmen, og driter i om regnskogen er borte om 30 år fordi jeg ikke forstår rekkevidden av det uansett.

:murvegg:

Anonymkode: e66bf...530

https://tjomlid.com/2015/03/22/om-palmeolje-og-paskeegg/

Anonymkode: c87c1...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er positivt med at produsentene går vekk fra palmeolje er at de bytter den ut med kokosolje. Da kan jeg ikke spise sjokoladen/kjeksene osv. Positivt for vekten min.

Anonymkode: 37d1c...930

Tåler du ikke kokosolje?

Anonymkode: fca3b...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser veldig lite sjokolade selv, men får lyst til å kjøpe noen av disse eggene for å støtte Freia ja. Har faktisk funnet større morro i "kontraboikott" enn jeg skulle tro etter at jeg begynte å ha "gamla" som fast vin på polet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det bedre å ødlegge hele jorden for at du får dine Freia-produkter??? 

Anonymkode: ca668...825

Freia bruker ogansike gress-matede palmeoljer, så de er bra for miljøet. Deres palmeoljer er også gluten- og parabenfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freia uttalte at palmeolje var nødvendig for å få den kremete konsistensen.

Rema/Nidar har fått ny oppskrift på sine påskeegg for å få mykere konsistens.

Noen som har sjekket hva de inneholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, applestories said:

Freia uttalte at palmeolje var nødvendig for å få den kremete konsistensen.

Rema/Nidar har fått ny oppskrift på sine påskeegg for å få mykere konsistens.

Noen som har sjekket hva de inneholder?

Palmeoljen er erstattet med kokos, shea- og solsikkeolje.

https://www.rema.no/nyheter/rema-1000-lanserer-paskeegg-uten-palmeolje/

Smakssak hvilke av eggene man liker best, men Nidar sin krem er ikke like kremete som Freia sin. 

Anonymkode: f1589...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Palmeoljen er erstattet med kokos, shea- og solsikkeolje.

https://www.rema.no/nyheter/rema-1000-lanserer-paskeegg-uten-palmeolje/

Smakssak hvilke av eggene man liker best, men Nidar sin krem er ikke like kremete som Freia sin. 

Anonymkode: f1589...979

Edit: vet at Nidar og Rema påstår at den er like kremete. Men det er ikke min erfaring av de jeg smakte og heller ikke erfaringen når man ser anmeldelser. 

Anonymkode: f1589...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eggene var til salgs nå på min nærbutikk for over 60 kroner :-O :-O  Uansett hvilken olje de bruker, er det uaktuelt å betale så mye.

Anonymkode: b1335...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Edit: vet at Nidar og Rema påstår at den er like kremete. Men det er ikke min erfaring av de jeg smakte og heller ikke erfaringen når man ser anmeldelser. 

Anonymkode: f1589...979

Har ikke sett anmeldelser av årets nye påskeegg (eller andre påskeprodukter).

Har du smakt det nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eggene var til salgs nå på min nærbutikk for over 60 kroner :-O :-O  Uansett hvilken olje de bruker, er det uaktuelt å betale så mye.

Anonymkode: b1335...1c0

Jeg så den til 75 kroner!!!! Betaler ikke 75 kroner på en haug usunne kalorier som bare gjør meg feit. 

Anonymkode: ff998...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Freia bruker ogansike gress-matede palmeoljer, så de er bra for miljøet. Deres palmeoljer er også gluten- og parabenfri.

Ja for du tror uansett at det er gluten i palmeolje? Eller noen annen olje for den saks skyld? Er som å skrive "glutenfri" på en pose mandler :fnise:

Anonymkode: ff998...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...