Gå til innhold

Innspill i forhold til gjesteliste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har bestemt oss for å gifte oss i utlandet. Vi har funnet et fantastisk sted, men dette stedet har et maks antall gjester. Etter at de nærmeste er skrevet ned på listen, har vi plass til noen til. Spørsmålet er da hvem vi skal invitere?

- Inviterer vi feks noen av mine venninner som er i samme gjeng, kjent hverandre i 20 år. Men disse ville jeg ikke ringt for å spørre om å dra på cafe bare vi to. Vi møtes allikevel flere ganger i måneden samme med resten av gjengen, og er venner.

- Eller inviterer man kjærester/samboere til venner? Dette er mennesker man ikke kjenner så godt, selv om de har vært sammen med min/hans venn i flere år. De vi kjenner godt står naturligvis allerede på listen.

Hva mener dere?

Merk: er ikke interessert i en diskusjon rundt dette med bryllup i utlandet. Dette er vårt bryllup, og slik vi ønsker å gjøre det. Alle i vår omgangskrets (familie og venner) har god økonomi og reiser til utlandet flere ganger i året uansett. Stedet vi har valgt er også i nærheten av en stor flyplass, med flere avganger daglig fra Norge. Priser helt ned i 300-400,- hver vei :) 

Anonymkode: 005bb...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Partnere av de som allerede er invitert, selvsagt. Jeg hadde ikke giddet å delta på bryllup i utlandet alene. 

Anonymkode: 4618b...fe5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prioritert at venner fikk ha med seg samboer/kjæreste. 

Anonymkode: fc894...a80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe spørsmål. 

Om dere har spart inn på gjestelisten ved å ikke invitere partnere og har ledig plass, så bør førstepri uten tvil være at disse får ha med partner. I stedet for venninner du ikke engang er sikker på er nære nok.

Alt annet virker faktisk griskt, fordi par gjenge gir gave sammen og flere single venner er flere gaver? 

Synes det er uting å ikke invitere partner i bryllup. 

Anonymkode: 4055b...02d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes partnere bør inviteres. Selv hadde jeg ikke reist til utlandet i bryllup hvor min mann/samboer ikke var invitert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er i utlandet syns jeg dere skal invitere partnere til venner som er invitert. Jeg hadde nok heller ikke reist i utenlandsbryllup uten samboeren min. Det syns jeg er litt sært. Hvis det hadde vært her hjemme hadde jeg heller invitert venninner uten følge

Anonymkode: c8ec0...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart partnere til de vennene som allerede er invitert!

Anonymkode: b2fb9...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...