Gå til innhold

Hvorfor er vesteuropeere så mye mer pålitelige enn øst og søreuropeere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette stemmer, eller om det bare føles slik fordi jeg selv er herfra. Men jeg føler nordmenn, svensker, dansker, finner, tyskere, hollandere pg engelskmenn er mer til å stole på enn øst italienere, øst europeere, grekere og landene "der nede"? 

Er de like "skeptiske" til oss?

Anonymkode: ce023...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er mer siviliserte, rikere og er høyere utdannet. Snakker nå rent gjennomsnittlig. i Norge er det ikke "den sterkestes rett"  i ett og alt.   Mulig jeg er helt på jordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ToveM skrev:

Øst-italienere, er det et nytt folkeslag?

Ja et helt nytt folkeslag!!!!!!! Det var tastefeil :pinar:

Anonymkode: ce023...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne fordommen i forhold til østeuropeere, men jeg er temmelig sikker på at jeg har den fordi det er så mange tvilsomme individer som lusker rundt på dørene her, store deler av året. 

Rumenere, som gir seg ut for å være italienske studenter, døvstumme som kvapp til når de hørte grove bjeff fra hunden, folk som later som de kommer på sykkel, når varebilen deres står parkert 2 km unna.

I sommer observerte jeg en pen dame, med høyhælte sko, sølvfarget jakke, liten veske og tights, i selskap med 2 menn med skinnjakke på et veistykke, man stort sett bare går på om en går tur og passerer på vei til en sti. Bet meg merke i dette fordi folk som beveger seg der stort sett er eldre folk med gåstaver eller våre lokale sykkelfantaster. Litt lengre oppi bakken, stod en varebil med utenlandske skilt.

Da jeg kom hjem, etter en bytur, hadde en dame med ny facebook profil, postet at hun var i kommunen et par dager fremover og tilbød "massasje". Det var samme dame som jeg så. 

De som jeg faktisk kjenner er jo like ærlige som oss andre, det er derfor jeg klarer å holde styr på at jeg er noe fordomsfull og at dette ikke er særlig rettferdig.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stjeler mer verktøy enn polakker iallefall. 

Har vel noe med kulturen fra gammelt av å gjøre. Når skandinavisk kultur blir utvannet nok så skjer det samme her.

Anonymkode: 7ff6d...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det har vel med Sovjet-tiden å gjøre, i hvert fall for øst-europeerne. De jeg kjenner er for all del veldig hyggelige mennesker.

Anonymkode: b8220...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja et helt nytt folkeslag!!!!!!! Det var tastefeil :pinar:

Anonymkode: ce023...488

Eller er det folk fra Trieste?

Anonymkode: 9b6fb...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye av det har vel med Sovjet-tiden å gjøre, i hvert fall for øst-europeerne. De jeg kjenner er for all del veldig hyggelige mennesker.

Anonymkode: b8220...b70

Både øst- og søreuropeere er minst like ærlige som og etter min erfaring hyggeligere enn nordboere flest. Det er ingen grunn til å ha mistro til disse menneskene, selv om en del av dem som kommer til Norge, er fattige og trenger hjelp.

Anonymkode: 9b6fb...c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser også øst-europere som et forvorpent (veldig fornøyd med å få brukt det ordet) folkeslag. Jeg jobber i byggebransjen, og øst-europeerne der gjør i hvert fall lite for å endre på den oppfatningen. Ikke bare stjeler de alt mulig fra oss, men også fra hverandre. Upålitelige drittfolk.

Anonymkode: 4fe0b...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Peonjenta skrev:

Vi er mer siviliserte, rikere og er høyere utdannet. Snakker nå rent gjennomsnittlig. i Norge er det ikke "den sterkestes rett"  i ett og alt.   Mulig jeg er helt på jordet.

Det Europeiske landet som har flest høyere utdannet mennesker rent gjennomsnittlig er Russland.

Anonymkode: 81207...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke nordmenn , svensker, dansker, finsker er så mye bedre eller pålitelige jeg. De gangene jeg har vært sydover så har de vært ærlige når det kommer til penger (ikke prøvd å lure til seg mer) de har vært behjelpelige og hyggelige. Lett å snakke med. Selvsagt er det dritt der også, men det er det her i Norden også. Føler at de er mindre politisk korrekte i sydlige strøk, og det liker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...