Gå til innhold

Jeg trenger en hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 4 år senere...

Fortsetter under...

Andre som vil formidle hva dere bruker fritiden til?

Tenker mest på damer på 30+, menn menn i samme alder må gjerne også svare. 

Anonymkode: 382cb...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å sitte på Wikipedia? 

Opprette nye artikler, ta fotografier som man kan legge ut hvis det ikke finnes noen der fra før, eller utvide artikler som allerede finnes.     

Anonymkode: 02c9f...498

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er veldig vanskelig å svare på hva slags hobby du bør ha, man kan jo fordype seg i alt. Det kommer helt an på hva du liker.

Selv elsker jeg å male. Men siden du skriver at du ikke vil ha noe kreativt regner jeg med du ikke ønsker å prøve det. 

Du liker å trene, og trening kan vel være en hobby? Ønsker du framgang i treningen? Kanskje du skal variere treningen med å prøve noe nytt? Yoga? Egenvekstrening? Lagidrett? Løpe ute? Eller bruke mer tid på den treningen du allerede gjør?

Du liker å lese, litteratur er en hobby jeg også har. Jeg leser bøker, skriver sitater jeg liker ekstra godt ned i en bok som jeg liker å pusle med, og snakker om boka med andre som også har lest boka. 

Fugler er en herlig hobby. Det er et yrende fugleliv, rett utenfor døra vår. Hvem er i ditt nærområde? Hvem lager den korte plystrelyden, hvem er kommet hjem fra sydligere strøk, og hvem er det som bor i fuglekassa? Et herlig univers å dykke inn i.

Verdensrommet blir man aldri ferdig med å utforske. Skaff deg en stjernekikkert, og oppdag nye planeter og stjerner. Det har jeg og samboeren gjort. Utrolig spennende. 

Har du en matrett du ønsker å bli bedre på?  Hvordan lager man  den beste lasagnen? Eller brownien. Prøv, feil, og lær. 

Friluftsliv 💘 Bare være ute. Spis middagen i skogen. Gå på ski. Klatre i trærne. Dra til et nytt sted i marka eller skogen. Planlegg en fjelltur. 

Det er så utrolig mye man kan gjøre, men hva er det du har lyst til? 

Anonymkode: 13d2f...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg å sy smøyg! Det er gøy og tidkrevende men kan selge bunad-produkter for 3000kr og oppover :) 

 

Anonymkode: 1daf8...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har lært meg å sy smøyg! Det er gøy og tidkrevende men kan selge bunad-produkter for 3000kr og oppover :) 

 

Anonymkode: 1daf8...c01

Hva er smøyg? jeg skulle gjerne tjent litt ekstra cash🥴Er ufør og har gitt opp gamle hobbyer som å sy, tegne og male. Ble for dyrt og krevende.

Anonymkode: 44eeb...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er smøyg? jeg skulle gjerne tjent litt ekstra cash🥴Er ufør og har gitt opp gamle hobbyer som å sy, tegne og male. Ble for dyrt og krevende.

Anonymkode: 44eeb...1b6

Kalles også for svartsøm, det er en broderingsteknikk der man vever tråden inn i linet, brukes blant annet til Hardanger vinterbunad og noen beltestakker vet jeg. Jeg kjøpte et sett på sy-butikk for 400kr, er straks ferdig med det. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Smøyg

 

Anonymkode: 1daf8...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke sport, er selv de beste atletene glade i å spille dataspill. Jeg anbefaler dataspill og. Så lenge du vet du er en person som har selvkontroll over dine behov kan du gjøre dette så mye du vil. Om du ikke har selvkontroll anbefaler jeg å ikke begynne med spill og finne en hobby som gir mer tilbake enn piksler og egenskapen til å være ekstremt flink på mekanismer. 

Endret av Ben24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kalles også for svartsøm, det er en broderingsteknikk der man vever tråden inn i linet, brukes blant annet til Hardanger vinterbunad og noen beltestakker vet jeg. Jeg kjøpte et sett på sy-butikk for 400kr, er straks ferdig med det. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Smøyg

 

Anonymkode: 1daf8...c01

Da har jeg faktisk gjort dette en gang i tiden; jeg hjelpte min mor å sy svartsøm på en bunad. Husker det var veldig tidkrevende, men dog kjekt.

Føler du at du tjener ok? altså ikke bra men greit nok ift innsats. Mine veninner som bruker lang tid på å strikke gensere de selger for 1000 kr har ikke mye igjen etter å ha betalt tråd🙈

Anonymkode: 44eeb...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...