Gå til innhold

Jeg trenger en hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så drittlei av ettermiddagene mine. Jeg er utrolig tiltaksløs og lite kreativ!

Jeg studerer og bruker som oftest tid på skolearbeid fra klokken 07.30 til klokken er 15-16. Etter dette trener jeg og spiser middag, men det er jo fortsatt en del timer igjen. Problemet er bare at jeg ikke aner hva jeg skal ta meg til. Jeg føler nesten at jeg bare har to alternativer og det er enten å lese bok eller å se serie, lese på KG, ol. Problemet er bare at dette innebærer å lese eller stirre på PC-skjermen, noe jeg allerede gjør alle de timene jeg driver med skolearbeid. Jeg merker at jeg er drittlei, men samtidig kommer jeg ikke på noe annet å gjøre. 

I den siste timen før jeg legger meg hører jeg på podcast og tegner, strikker eller lignende for å få sove bedre, men jeg merker at jeg ikke har tålmodighet til å gjøre det noe særlig lenger, så det er ikke et alternativ. 

Derfor trenger jeg altså tips til noe å gjøre på ettermiddagene som ikke krever alt for mye av utstyr eller planlegging :)

Anonymkode: a4f90...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i en organisasjon som jobber for å forbedre vanlige menneskers liv på alle mulige måter, og finn ut hvordan du kan hjelpe på et område som interesserer deg!

https://rødt.no/bidra

https://rødt.no/politikken

Anonymkode: 767c6...210

Jeg er allerede medlem av diverse politiske organisasjoner, og jeg jobber frivillig en dag i uka. 

Anonymkode: a4f90...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Alle de forskjellige telle-trådene, her på Kvinneguiden!!

 :hoppendeglad:

Anonymkode: 3f6da...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Alle de forskjellige telle-trådene, her på Kvinneguiden!!

 :hoppendeglad:

Anonymkode: 3f6da...b0d

Haha, tror jeg står over der altså! 

Anonymkode: a4f90...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekle sånne kosedyr, starte med et dataspill, ha brettspill-kveld et par ganger i uka med studiekamerater, starte med sport/idrett f.eks curling, klatring eller noe annet du synes ser morsomt ut, begynne å male eller tegne, har du mulighet til å ha kjæledyr? da kan det kanskje være noe. Sy lappeteppe, lære deg å brodere, lage kort.

om du er glad i trening og tur kanskje skolen din har en gruppe som drar på turer sammen?

Anonymkode: fad57...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hekle sånne kosedyr, starte med et dataspill, ha brettspill-kveld et par ganger i uka med studiekamerater, starte med sport/idrett f.eks curling, klatring eller noe annet du synes ser morsomt ut, begynne å male eller tegne, har du mulighet til å ha kjæledyr? da kan det kanskje være noe. Sy lappeteppe, lære deg å brodere, lage kort.

om du er glad i trening og tur kanskje skolen din har en gruppe som drar på turer sammen?

Anonymkode: fad57...4d1

Som sagt så trener jeg allerede. Tegne og strikke gjør jeg også. 

Er vel helst ute etter noe enkelt noe å gjøre for meg selv, alene, på ettermiddag/kveld. Og da helst hjemme. 

Jeg bruker å gå tur, men akkurat nå er det ganske kaldt ute og da er ikke det like hyggelig. 

Anonymkode: a4f90...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kurs i regi av ulike husflidslag kan gi inspirasjon til kreative hobbyer :-)

har du symaskin? 

Jeg brukte mye av fritiden min som student på å redesigne klær. Sydde mye!  Dette er 20-årene siden og da var nok ikke en slik hobby sett på som så veldig kul, men i dag tør jeg til og med å fortelle folk om min gærne hobby og endeløse laget av stoffer 😜😅

Anonymkode: e6173...df2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Er vel helst ute etter noe enkelt noe å gjøre for meg selv, alene, på ettermiddag/kveld. Og da helst hjemme. 

Skjønner, tenkte å komme med alle forslag likevel :)

Har du mulighet til å henge opp fuglemat og f.eks ta bilder av fuglene? Det er koselig på vinteren synes jeg, og masse spennende fugler som kommer også. Fotografi av fugler/nordlys/vinternatur utenfor døra (og innenfor når det er for kaldt til å gå ut).

Så en gang på tv noen som laget sånne små dukkehusmøbler, om du har tantebarn eller noen som setter pris på det kan nok det være ganske moro, det samme med å sy/strikke dukkeklær. (Ser du strikker allerede, men sy er jo også noe man kan slappe av med som ikke blir helt det samme). 

Spille instrument? det kan være ganske morsomt å lære seg, og der er det mye å velge i. bare ikke velg noe som plager alle naboene om du bor på hybel :fnise:

maling? oljemaling eller akvarell, jeg er skikkelig dårlig på det men det var moro å prøve seg.

nålefilting?

Verste jeg vet er å kjede meg, så følger med her så kanskje jeg finner meg en ny hobby også!

 

Anonymkode: fad57...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill! Kjøp et motiv du liker - et sted du har lyst til å reise til, for eksempel.

Fin meditasjon å legge puslespill. Bra hjernetrim også. Så kan du høre på f.eks. radio eller musikk samtidig.

Anonymkode: 35036...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et kurs i regi av ulike husflidslag kan gi inspirasjon til kreative hobbyer :-)

har du symaskin? 

Jeg brukte mye av fritiden min som student på å redesigne klær. Sydde mye!  Dette er 20-årene siden og da var nok ikke en slik hobby sett på som så veldig kul, men i dag tør jeg til og med å fortelle folk om min gærne hobby og endeløse laget av stoffer 😜😅

Anonymkode: e6173...df2

Har nok ikke symaskin nei. Er heller ikke særlig kreativ, hehe. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, tenkte å komme med alle forslag likevel :)

Har du mulighet til å henge opp fuglemat og f.eks ta bilder av fuglene? Det er koselig på vinteren synes jeg, og masse spennende fugler som kommer også. Fotografi av fugler/nordlys/vinternatur utenfor døra (og innenfor når det er for kaldt til å gå ut).

Så en gang på tv noen som laget sånne små dukkehusmøbler, om du har tantebarn eller noen som setter pris på det kan nok det være ganske moro, det samme med å sy/strikke dukkeklær. (Ser du strikker allerede, men sy er jo også noe man kan slappe av med som ikke blir helt det samme). 

Spille instrument? det kan være ganske morsomt å lære seg, og der er det mye å velge i. bare ikke velg noe som plager alle naboene om du bor på hybel :fnise:

maling? oljemaling eller akvarell, jeg er skikkelig dårlig på det men det var moro å prøve seg.

nålefilting?

Verste jeg vet er å kjede meg, så følger med her så kanskje jeg finner meg en ny hobby også!

 

Anonymkode: fad57...4d1

Jeg er veldig glad i å ta bilder, så når det blir lysere om kvelden kommer jeg garantert til å gjøre det! Har ikke godt nok kamera til å få tatt bilder ute nå når det er mørkt. 

Akkurat nå, strawberry skrev:

Vil du ha tips til noe å gjøre alene eller sammen med andre? 

Alene, helst :)

Anonymkode: a4f90...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lage dukkeklær eller redesigne gamle barbiedukker

-Molekylær gastronomi, eller generelt avansert matlaging 

-Yoga og meditasjon

-Drivhus

-Brevkurs

-Lage "kjemilabb" for å lage egne hudprodukter 

-Lære å lage ulike typer kaffe 

-Programmering 

-Kalligrafi

-Lære å lage hjemmelaget kort og brev

Anonymkode: 394e5...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lage fotoalbum, rydde/sortere ting i hjemmet (finne inspirasjon på pinterest), finne nye matoppskrifter du vil prøve. 

Anonymkode: 985d8...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige nettsteder (som for eksempel KupongKode eller You Gov) hvor man blant annet kan svare på spørreundersøkelser. Etterhvert som man har en del "poeng" så er det mulig å veksle dette til gavekort fra blant annet  gavekorttorget eller forskjellige nettbutikker. Da kan du kjøpe ting du har lyst på, eller behov for....

Men det tar jo selvfølgelig temmelig lang tid, før man har spart opp nok "poeng" da. Men å drive med dette, kan du iallefall gjøre hjemmefra over Internett...

Anonymkode: 3f6da...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellige nettsteder (som for eksempel KupongKode eller You Gov) hvor man blant annet kan svare på spørreundersøkelser. Etterhvert som man har en del "poeng" så er det mulig å veksle dette til gavekort fra blant annet  gavekorttorget eller forskjellige nettbutikker. Da kan du kjøpe ting du har lyst på, eller behov for....

Men det tar jo selvfølgelig temmelig lang tid, før man har spart opp nok "poeng" da. Men å drive med dette, kan du iallefall gjøre hjemmefra over Internett...

Anonymkode: 3f6da...b0d

Jeg vil jo helst ikke ha noe som innebærer å sitte foran en skjerm. Siden jeg gjør det resten av dagen.

Anonymkode: a4f90...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har nok ikke symaskin nei. Er heller ikke særlig kreativ, hehe. 

Jeg er veldig glad i å ta bilder, så når det blir lysere om kvelden kommer jeg garantert til å gjøre det! Har ikke godt nok kamera til å få tatt bilder ute nå når det er mørkt. 

Alene, helst :)

Anonymkode: a4f90...d5d

Macrobilder i snøen i mørket -> Lommelykt med greiner som stativ -ta med elektrikerteip og bli kreativ. Du kan få skikkelig kule bilder. :laugh: Jeg gjør dette med godt kamera også.

Anonymkode: d4b0e...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette driver jeg på med, detvfinnes grupper rubdt om men du kan lett lære selv, det er morsomt og det er morsomt å lære bort til andre.

Anonymkode: d4b0e...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære et nytt språk har jeg tenkt jeg skulle gjort i snart ti år nå. Kjøpe bøker på andre språk har jeg gjort, man kan ta ulike kurs på nett (dog er det foran skjermen) eller i bøker, på CD eller hva de kursene nå kommer i.

Merke alt i leiligheten med navn på det nye språket for å lære substantivene. Hadde vært gøy. Kunne nok tenkt meg noe sånt - men det var noe med den tiltakslysten da når man kommer hjem etter en lang dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...