Gå til innhold

Hvorfor har de foreldredag i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i barnehagen har barna slike forestillinger og opplegg hvor de inviterer foreldrene til å komme på dagen. 

Det er vel bare navere som ikke er i jobb som kan komme på slikt. Da er det jo litt stusselig at det bare er barn med foreldre på sosialen som møter opp. 

Hvis det er noen som møter opp. Siden navere kanskje ikke har barna i barnehagen. Men er hjemme og passer de. 

Synes hele greia strider mot hele rollen til barnehagen. Det skal jo være et sted som passer ungene våres mens vi jobber. 

Da er det vel døfødt å bryte med det og invitere folk de vet da er opptatt med å jobbe? 

Anonymkode: dcb65...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare navere som er hjemme på dagtid? Er dette enda en råd som er laget ene og alene for å prøve å sverte de som benytter seg av nav? 😂 

har du hørt om folk som jobber på kvelden/natten? Ikke det? 😂

Anonymkode: ed026...a7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her i barnehagen har barna slike forestillinger og opplegg hvor de inviterer foreldrene til å komme på dagen. 

Det er vel bare navere som ikke er i jobb som kan komme på slikt. Da er det jo litt stusselig at det bare er barn med foreldre på sosialen som møter opp. 

Hvis det er noen som møter opp. Siden navere kanskje ikke har barna i barnehagen. Men er hjemme og passer de. 

Synes hele greia strider mot hele rollen til barnehagen. Det skal jo være et sted som passer ungene våres mens vi jobber. 

Da er det vel døfødt å bryte med det og invitere folk de vet da er opptatt med å jobbe? 

Anonymkode: dcb65...414

hvordan skulle de vite hva du er opptatt med og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at barna skal vise hva de driver med i barnehagen. For at dere foreldre skal få møte med hverandre og bli bedre kjent. For at dere skal få innblikk i hva barnet deres gjør hele dagen.

Og nei, det er ikke "bare navere"som møter opp. De fleste foreldrene pleier å møte opp der jeg er fra. Men vi pleier å legge det opp til morgenen eller ettermiddagen så foreldrene pleier å få det til. Det er vel fåtall som ikke møter opp. Sånn vil det bli på juleavslutning, sommeravslutning og alt annet de arrangerer på skolen og:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overdriver. Hvor ofte skjer dette? For de aller fleste er det snakk om kanskje et par ganger i året. Hvor vanskelig er det å ta avspasering eller permisjon for å være med på dette noen ytterst få ganger i året? Det er ditt eget barn. Og å dra inn NAVere synes jeg er skikkelig lavmål og ufint. Her kommer alle, mange har med begge foreldrene til og med.

Endret av Arkana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes slike dager er flotte. Barnehagen er jo ikke bare ett oppholdsted for barna, det er ett pedagogisk tilbud. Barna har prosjekter, de etablerer vennskap og vil vise oss hva de driver med og at vi skal møte vennene dems. Jeg tar gledelig ut en feriedag, avspasering el for å delta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har hatt 2 slike eventer i år, begge gangene er det kun 1 barn som ikke har hatt familie med. De fleste prioriterer at en kan være med i noen timer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg faktisk le litt. Det er mer enn bare navere som kan være hjemme på dagtid. De som jobber turnus, skift, fleksitid, avspasering, permisjon. Jeg har muligheten til å ha hjemmekontor, og samboer er bonde så vi reiser alltid på alt av foreldrekafeer og dugnader.

I vår bhg har -alle- familiene alltid stilt opp. Du må bo på et svært belastet sted..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om fleksitid og avspasering....?

Anonymkode: c213a...dc6

Eller de som jobber turnus eller deltid. Eller de som studerer eller er hjemme i perm med yngre barn. 

Svært få er "navere"

Anonymkode: 9ccfd...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...